بررسی وضعیت عملکرد شرکت فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)

بررسی وضعیت عملکرد شرکت فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)

فولاد هرمزگان طی سه ماهه بهار حدود 1400 میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده است. نرخ فروش اسلب در فروردین 31 میلیون ریال بوده که در خرداد به 39 میلیون ریال رسیده است. در مجموع بهار شرکت موفق به فروش 385 هزار تن اسلب شده است. در تیر و مرداد نرخ فروش به 40 میلیون ریال رسیده است اما در تیر فروش با افت مواجه بوده و فقط 74 هزار تن فروش زده است.

در مجموع 5 ماهه، شرکت فولاد هرمزگان با فروش 595 هزار تن شمش با نرخ میانگین 36 میلیون ریال موفق به ثبت درآمد 2300 میلیارد تومانی شده است. در شهریور اما وضعیت تغییر چشمگیری را نشان نمی دهد.

هرمز در آخرین ماه تابستان 104 هزار تن اسلب با نرخ 38 میلیون ریالی داشته است که در مجموع شش ماهه به مبلغ 2700 میلیارد تومان فروش رسیده است. لذا با این اوصاف نمیتوان انتظار سود بیشتر از 40 – 45 تومان برای سهم در مدت شش ماهه داشت. در مجموع سال 98 نیز با احتساب درآمدهای غیر عملیاتی سود شرکت در محدوده 90 – 100 تومان خواهد بود.  لذا نسبت قیمت به سود آتی برای هرمز بین 7 تا 8 به دست می آید. بر هیمن اساس شاید بتوان گزینه های جذاب تری در گروه فولادی نسبت به هرمز را در نظر داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *