بررسی عملکرد و معرفی صندوق سرمایه گذاری بانک رفاه کارگران – گنجینه رفاه (صندوق در سهام)

بررسی عملکرد و معرفی صندوق سرمایه گذاری بانک رفاه کارگران – گنجینه رفاه (صندوق در سهام)

صندوق های سرمایه گذاری بانکی نوعی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک(Mutual Fund) هستند که مدیریت و راهبری آنها را بانک های کشور انجام می دهند. در ایران بیش از 50 صندوق سرمایه گذاری مختلف وجود دارد که بانک ها آنها را تاسیس کرده اند. بعضی از بانک ها ممکن است چند صندوق سرمایه گذاری (انواع سهامی، درآمد ثابت، مختلط) داشته باشند. برخی دیگر از بانک ها نیز ممکن است هیچ صندوقی نداشته باشند.

صندوق های سرمایه گذاری بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران اقدام به تاسیس دو صندوق سرمایه گذاری در بازار سرمایه نموده است. یکی از این صندوق ها صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه است. نگین رفاه از انواع صندوق های با درآمد ثابت است و جزو گزینه های کم ریسک برای سرمایه گذاران تلقی می شود. صندوق دیگر، صندوق گنجینه رفاه نام دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

صندوق گنجینه رفاه از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است. صندوق های سهامی با مدیریت دارایی ها دربازار بورس سرمایه گذاران را در سطح ریسک بالاتری قرار میدهند. به طور کلی معمولا بازدهی صندوق های سهامی نیز از سایر صندوق های سرمایه گذاری بالاتر است. کارگزاری بانک رفاه کارگران در مقام مدیر صندوق گنجینه رفاه فعالیت می کند. بنابراین شعب بانک رفاه نمی توانند برای این صندوق جذب سرمایه داشته باشند. اگر سرمایه گذاران مایل باشند در  صندوق گنجینه رفاه سرمایه گذاری کنند؛ لازم است تا با مراجعه به شعب کارگزاری بانک رفاه کارگران اقدام به سرمایه گذاری نمایند. هم اکنون صندوق گنجینه رفاه در هفت شهر بزرگ کشور شعبه دارد.


مشخصات صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه


نام صندوق صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه مدیر کارگزاری بانک رفاه کارگران
متولی شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا ضامن نقد‌شوندگی ندارد
حسابرس موسسه حسابرسی هدف همکاران آغاز فعالیت ۱۳۸۹/۰۴/۱۵
نوع در سهام اندازه کوچک
وب‌سایت http://www.refahfund.com شماره تماس ۰۲۱-۸۸۳۷۹۴۹۰

اطلاعات سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه


کل خالص ارزش دارایی ۵۹۱.۲ میلیارد ریال نحوه سرمایه‌گذاری حضوری
تعداد سرمایه‌گذاری حقیقی ۲۷۶ درصد سرمایه‌گذاری حقیقی ۴۶
تعداد سرمایه‌گذاری حقوقی ۲ درصد سرمایه‌گذاری حقوقی ۵۴
قیمت صدور واحد ۱۵,۷۵۳,۵۱۱ ریال قیمت ابطال واحد ۱۵,۵۳۵,۰۲۴ ریال

تاریخ به‌روز رسانی: ۱۳۹۸/۰۸/۱۳

صندوق گنجینه رفاه مانند اکثر صندوق‌های سهامی تقسیم سود ندارد و سرمایه گذاران صرفا از اختلاف قیمت بین واحدهای سرمایه گذاری در زمان صدور و ابطال بهره می برند. به طور کلی صندوق های سهامی به دلیل ماهیت شان نمی توانند سود ثابت و تعریف شده ای در نظر بگیرند.

عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. با مراجعه به سایت صندوق به آدرس http://www.refahfund.com و ورود به قسمت درباره صندوق می‌توانید امیدنامه و اساسنامه این صندوق را دانلود نمایید.

سود صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه

بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه از تاریخ تاسیس (1389/04/15) تا تاریخ (1398/08/13) 1451.27 درصد بوده است! یعنی اگر پول خود را در سال 89 در این صندوق سرمایه گذاری می‌کردید در حال حاضر ارزش پول شما بیش از 10 برابر شده بود.

سود صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه
نمودار بازدهی کل صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه از زمان تاسیس تاکنون (1451%)

صندوق گنجینه رفاه در شش ماه نخست سال 98 در گزارش 10 صندوق سرمایه‌گذاری برتر نیمه اول سال 98 سایت سیگنال در جایگاه سوم قرار گرفته بود و با ثبت بازدهی 106.48 درصدی توانسته بود در بین تمام صندوق های سرمایه گذاری عملکرد بسیار قابل توجهی را نشان دهد.

سود صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه 6 ماهه
نمودار بازدهی صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه در شش ماهه نخست سال 98 (106.48%)

همچنین طبق گزارشات سایت سیگنال در خصوص بهترین صندوق های سرمایه گذاری در فصل تابستان سال 98، صندوق گنجینه رفاه توانست بازدهی  38.71 درصدی را به ثبت برساند و در جایگاه سوم قرار بگیرد.

سود صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه تابستان 98
نمودار بازدهی صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه در تابستان سال 98 (38.71%)

صندوق گنجینه رفاه در شهریور ماه سال 98 نیز بازدهی مناسبی داشت و طبق گزارش 10 صندوق سرمایه‌گذاری برتر در شهریور ماه 98 در جایگاه چهارم قرار گرفت. صندوق گنجینه رفاه در شهریور 15.59درصد بازدهی به دست آورده بود.

سود صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه شهریور 98
نمودار بازدهی صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه در شهریور ماه 98 (15.59%)

اما در مهر ماه اوضاع بازدهی‌ها به گونه ی دیگری بود و با توجه به تغییر شرایط بازار بورس و نزول شاخص کل می شد پیش بینی کرد که بازدهی مناسبی در صندوق های سرمایه گذاری سهامی نیز حاصل نشده باشد. در مهرماه 98 صندوق گنجینه رفاه بازدهی منفی داشت و عملکرد نسبتا ضعیفی را نشان داد. بازدهی صندوق گنجینه رفاه در این ماه 10.07- درصد بود.

بازدهی صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه مهر 98
نمودار بازدهی صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه در مهرماه 98 (10.07-%)

ریسک صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه (بتای صندوق)


بتای صندوق سرمایه گذاری چیست؟


ضریب بتا وسیله‌ای برای ارزیابی ریسک و بازده است. ضریب بتا معیاری است که براساس داده‌های تاریخی ارزش دارایی‌ها بدست آمده و معرف میزان ریسکی است که سرمایه‌گذار با تصاحب آن دارایی‌ها نسبت به کل بازار متحمل می‌شود.

بتا  صندوق گنجینه رفاه در تاریخ 13 آبان 98 برابر با 0.88 محاسبه شده است. گفتنی است اگر بتای صندوق‌سرمایه‌گذاری کوچک‌تر از یک باشد، هنگام کاهش ارزش بازار، ارزش دارایی‌های آن کمتر از بازار کاهش می‌یابد. در این حالت ریسک صندوق‌سرمایه‌گذاری در مقابل ریسک بازار پایین‌تر است.

معرفی مدیر صندوق گنجینه رفاه

شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا در تاریخ 1393/08/27 به شماره ثبت 463624 نزد اداره ثبت شرکت ها با سرمایه پرداخت شده 20 میلیارد ریال در قالب شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده است.

خدماتی که شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا ارائه می کند شامل موارد زیر است:

  • مدیریت حرفه‌ای سبدهای اختصاصی 
  • مدیریت حرفه‌ای صندوق های سرمایه‌گذاری
  • قبول سمت متولی در صندوق های سرمایه‌گذاری

ترکیب دارایی های صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه

دارایی های صندوق بانکی گنجینه رفاه، اغلب در سهام پذیرفته شده در بورس سرمایه گذاری شده است. در نمودار زیر با نگاهی کوتاه به نحوه سرمایه گذاری و مدیریت دارایی ها در این صندوق پی می‌بریم.

ترکیب دارایی های صندوق سرمایه گذاری بانکی گنجینه رفاه

قیمت روزانه واحدهای سرمایه گذاری صندوق گنجینه رفاه

ارزش واحدهای سرمایه گذاری  صندوق گنجینه رفاه از ابتدای تاسیس، از 100 هزار تومان امروزه به بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان رسیده است.

قیمت روزانه واحدهای سرمایه گذاری صندوق بانکی گنجینه رفاه

سهم صنایع مختلف از سبد دارایی های صندوق گنجینه رفاه

صندوق گنجینه رفاه با تقسیم دارایی ها در صنایع مختلف از ریسک سرمایه گذاری های خود کاسته است.

سهم صنایع مختلف از سبد دارایی های صندوق بانکی گنجینه رفاه

وضعیت صدور واحدهای سرمایه گذاری صندوق گنجینه رفاه

بر اساس اطلاعات نمودار زیر تعداد صدور واحدهای سرمایه گذاری در صندوق گنجینه رفاه از نیمه مرداد 98 تا نیمه آبان 98(سه ماه) نزدیک به 35% درصد افزایش داشته است. این آمار نشان می دهد که سرمایه گذاران این صندوق را به عنوان یک صندوق معتبر و مطمئن انتخاب کرده اند. تعداد واحدهای صادر شده (خریداری شده) در نیمه مرداد حدود 28000 واحد بوده است درحالی که این تعداد در نیمه آبان 98 با صدور ده هزار واحد سرمایه گذاری جدید  به 38000 واحد رسیده است.

صدور واحدهای سرمایه گذاری صندوق بانکی گنجینه رفاه

رکوردی جالب توجه در صندوق گنجینه رفاه در تاریخ 10 مهرماه98
در تاریخ 10 مهر ماه سال 98  بیشترین میزان ورود سرمایه به صندوق گنجینه رفاه انجام گرفت. بر اساس گزارش سایت رسام،  23.724.30 میلیون ریال در 10 مهر ماه 98 به صندوق گنجینه رفاه وارد شده است. این میزان ورود سرمایه در طول تاریخ فعالیت صندوق بی نظیر بوده است.

شعب صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه

صندوق گنجینه رفاه در 7 شهر کشور شعبه دارد که سرمایه گذاران می توانند حضوری به آنها مراجعه کنند.

نام شعبه آدرس مدیر ثبت تلفن
تهران(مرکزی) تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فخارمقدم، نبش بوستان دوم غربی، پلاک22 کارگزاری بانک رفاه کارگران آقای کیا 021-41772000
021-88379490
تبریز تبریز، خیابان ارتش جنوبی، روبروی ساختمان پست مرکزی، ساختمان کارگزاران، طبقه دوم، کارگزاری بانک رفاه کارگران آقای فرجوند 041-35410147
اصفهان اصفهان، چهار باغ بالا، چهارراه نظر، ساختمان بورس، طبقه 3 کارگزاری بانک رفاه کارگران آقای آزادگان 031-36671988
زنجان زنجان، خیابان سعدی شمالی، روبروی بیمارستان ارتش، ساختمان شمس، طبقه اول، واحد 105 کارگزاری بانک رفاه کارگران خانم پازکی 024-33560901
کرمان کرمان، بلوار شهید صدوقی، کوچه سوم، جنب پست بانک، بورس منطقه ای کرمان، طبقه 4 کارگزاری بانک رفاه کارگران آقای ابوطالبی 034-32460089
مشهد مشهد، بلوار خیام، تقاطع ارشاد، ششصد دستگاه، پیام8، پلاک 54 ، طبقه 3 کارگزاری بانک رفاه کارگران آقای آقامیرزاده 051-37674532
کیش کیش، خانه گستر، روبروی هتل ارم، لاین اصلی، بلوک1 ، ورودی2 ، واحد s9 کارگزاری بانک رفاه کارگران خانم راستی پیشه 09356269709

نحوه سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه

ثبت نام و سرمایه گذاری در  صندوق گنجینه رفاه صرفا به صورت حضوری و با ارائه مدارک شناسایی با مراجعه به شعب صندوق انجام می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت صندوق گنجینه رفاه مراجعه نمایید.

تارنمای صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه : https://refahfund.com

شماره تماس صندوق گنجینه رفاه : 02188379490   ،  02141772000

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام من ۲۰ شهریور ۶۰ واحد ابطال زدم ولی هنوز پولش برام واریز نشده

  • سلام
    من اردیبهشت که اخبار اعلام کرد صندوق نگین رفاه تا سقف ۲ میلیون میتونید خرید بزنین چند سهم خریدم کد پیگیری هم دارم ولی الان هیچ بانک و برنامه ای نیست ک من بتونم سهمم رو مشاهده کنم لطفا کمکم کنید

  • سلام به نظر شما سرمایه گذاری در این صندوق خوبه؟ من بار اول هست که میخوام این کارو انجام بدم
    آیا سود ماهیانه خوبی داره؟ مثلا با ۱۰ تومان چقدر سود ماهیانه میدهد؟

    • سلام دوست عزیز… متاسفانه ما نمیتونیم صندوق خاصی رو پیشنهاد بدیم. دقت کنید که این صندوق از نوع سهامی ست و پرداخت سود منظم نداره.

  • اطلاعات بسیار جامع و کاملی هست..ممنون از شما دست اندرکاران برنامه سیگنال

  • با سلام من چهارشنبه 9 صبح یک سهم خریداری کردم قیمت خریداری شده من در چه روزی محاسبه میشه؟ شنبه یا یکشنبه؟

    • سلام دوست عزیز… قیمت صدور برای صندوق ها یک روز کاری پس از درخواست و واریز وجه از طرف صندوق محاسبه میشه.

  • سلام
    من آخرای اردیبهشت یک واحد داخل صندوق سرمایه گذاری کردم ببینم سودش چطوریه و چند درصده ولی آخر ماه سودی برام نیومد و هر چی هم زنگ میزنم جواب تلفن نمیدن. چون اگر سودش خوبه میخوام بیشتر سرمایه گذاری کنم. شما میدونید که روز واریز سودش چه موقیه؟

    • سلام دوست عزیز.. در خصوص تاریخ پرداخت سود های دوره ای اطلاعاتی در سایت صندوق وجود نداره.

  • با سلام
    در سایت صندوق گنجینه رفاه در انتهای فرم ثبت نام آمده:
    «سرمایه‌گذاری مجدد
    در صورت انتخاب این گزینه، درصد وارد شده بعد از تقسیم سود صندوق، مجددا برای شما سرمایه‌گذاری می‌گردد.»
    در حالی که شما گفتید این صندوق تقسیم سود اداره و سود سرمایه گذار از محل تفاوت واحد بدست میاد
    لطفا بررسی فرمایید
    باتشکر

    • سلام دوست عزیز… در حال حاضر اطلاعاتی مبنی بر تقسیم سود دوره ای منظم در سایت این صندوق وجود نداره. ممنونیم از اطلاعاتون. این موضوع رو به کارشناسان بخش اطلاعات صندوق های سیگنال منتقل می کنیم و در صورت مغایرت حتما اصلاح میشه و اطلاع میدیم. با ما همراه باشید.

  • حداقل با چند واحد میتونیم در گنجینه رفاه شروع به سرمایه گذاری کرد؟

    • سلام دوست عزیز… معمولا خرید یک واحد از صندوق برای شروع کفایت می کنه با این حال قبل از سرمایه گذاری با روابط عمومی صندوق تماس بگیرید.

  • باسلام
    من امروز سه شنبه به صورت پرداخت آنی واسه 2 واحد پرداخت کردم ولی از اونجاییکه صدور واحد بر اساس قیمت روز یکشنبه خواهد بود و من مبلغ واریزیم بر اساس امروز بوده احتمالا واسه یکشنبه واریزیم کمتر از 2 واحد باشه,آیا الان میتونم مبلغی رو اضافه تر پرداخت کنم؟اگه میشه چطوری؟

    • سلام دوست عزیز.. این مورد را ما نمیتونیم پاسخ بدیم …حتما باید با خود صندوق تماس بگیرید.

  • سلام ی سوال داشتم ایا میشه حتی به اندازه 1 واحد از صندوق رو خریداری کرد؟

  • سلام واقعا ممنون از مطالبتون ببخشید من ی سوال راجب این صندوق داشتم میخواستم ببینم ایا میشه حتی 1واحد از این صندوق رو خریداری کرد یا خیر. ضمنا اساسنامه و امید نامه چند تا از صندوق هارو خوندم ولی متوجه نشدم.

  • سلام
    با توجه ب اینکه ضمانت نقد نداره آیا احتمال اینکه در هنگام سقوط بورس ب پولمون نرسیم هست؟

    • سلام دوست عزیز … این مسئله به قدرت نقدشوندگی و مدیریت صندوق بستگی دارد.

  • ابوالفضل اکبری علی آبادیاابوالفضل اکبریاhttp://dl.payamneshan.com/Fal.hmlابوالفضل گفت:

    سلام من هر روز از مطالب سیگنال بیشتر لذت میبرم واقعا برام مفید واقع شده است

  • نوع صندوق نگین رفاه را به صورت دقیق بفرمایید.
    این صندوق علاوه بر سود ماهانه ایا افزایش ارزش هر سهم را نیز داشته و آنرا در سرمایه ی سرمایه گذار اعمال میکند؟

    • سلام، این صندوق از نوع با درمد ثابت است. پرداخت سود صندوق نگین بصورت ماهیانه و در آخر هر ماه است. کل بازدهی ماهانه پرداخت میشه و پس از پرداخت سود قیمت واحدها به اندازه سود پرداختی کاهش پیدا میکنه. پس میشه گفت این صندوق فقط از طریق پرداخت سود دوره ای به شما سود میده.

    • سلام، احتمالا دیتای صندوق به مشکل خورده، از پشتیبانی صندوق پیگیری کنید.

  • با سلام. اگر در درخواست صدور واحد روز چهارشنبه مثلا ساعت ۱۸ ثبت شود اونموقع واحد با NAV چه روزی خرید می شود؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • ببخشید من سه روزی میشه به حساب صندوق پول واریز کردم و چند واحد خریداری کردم اما هنوز تایید نشده
    میخواستم بدونم چند روز طول میکشه تا درخواست تایید بشه؟

    • سلام، معمولا دو الی سه روز کاری طول میکشه . برای پیگیری حتما با پشتیبانی صندوق تماس بگیرید.

  • سلام،بنده تا به حال در این صندوقها سرمایه گذاری نکردم، مطمئن هستن

    • سلام دوست عزیز. صندوق های سرمایه گذاری با مجوز سازمان بورس تاسیس میشن و تحت نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند. بهتون پیشنهاد میکنم مقاله آموزشی ما با عنوان ” آیا صندوق های سرمایه گذاری مطمئن هستند؟ ” رو مطالعه کنید.

    • سلام و عرض ادب. در حال حاضر حداقل سرمایه برای ورود به این صندوق حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

  • در اصلاحات امیدنامه هم چیزی ذکر نشده.فکر میکنم ضامن داشته باشد

  • در امیدنامه اش نوشته ضامن نقدشوندگی دارد ولی شما نوشتید ندارد.بالاخره دارد یا ندارد؟

    • سلام و عرض ادب. صفحه اصلی سایت اختصاصی صندوق چیزی نزده. در امیدنامه ذکر شده اما امیدنامه هم ممکنه تغییر کرده باشه.