بررسی وضعیت صورت های مالی رنیک (شرکت جنرال مکانیک) در 6 ماهه نخست سال 98

بررسی وضعیت صورت های مالی رنیک (شرکت جنرال مکانیک) در 6 ماهه نخست سال 98

همان طور که می دانید رنیک در تاریخ 13/06/98 برای اولین بار در بازار فرابورس به روش ثبت سفارش عرضه شد. فعالیت های اصلی شرکت در حوزه های ساختمان، آب، حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات، نیرو و نفت و گاز می باشد. در جریان عرضه اولیه رنیک حدود 645 هزار نفر شرکت کردند و به هر کد سهامداری حداکثر 156 سهم تخصیص یافت.

رنیک در 6 ماهه نخست امسال حدود 300 میلیارد تومن درآمد عملیاتی داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 54% افزایش داشته است. بهای تمام شده شرکت نیز به همین نسبت افزایش داشته است و سود ناخالص شرکت که حدود 14% از درآمدهای عملیاتی شرکت را پوشش می دهد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 46% رشد کرده است. رشد سود ناخالص شرکت نشان از این دارد که تا بدین جا شرکت در مسیر پیشبرد عملیات خود موفق بوده است.

بررسی وضعیت صورت های مالی رنیک 98

درآمدهای رنیک

نمودار زیر نشان می دهد که تنها حدود 30% از درآمدهای شرکت جنرال مکانیک در 6 ماهه ابتدایی امسال از داخل بوده است و 70% دیگراز محل پروژه های خارجی  بوده است. درآمدهای صادراتی شرکت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. راه و تونل های شیس به خورفکان مهم ترین پروژه خارجی شرکت تلقی می گردد که حدود 75% از درآمدهای صادراتی و 59% از مجموع درآمد شرکت از محل این پروژه می باشد. این پروژه در امسال 6% پیشرفت داشته است. به نظر می رسد پیشرفت این پروژه در میزان درآمدهای آتی شرکت از اهمیت و نقش به سزایی برخوردار است.

پیشرفت این پروژه رنیک

نکته با اهمیت دیگر افزایش 466% هزینه های مالی شرکت می باشد که به علت تسهیلاتی است که رنیک از بانک ها و موسسات اعتباری گرفته است. برای اطلاعات بیشتر می توانید از یادداشت های توضیحی شرکت بهره ببرید.

در مجموع شرکت در 6 ماهه امسال 46 میلیارد تومان سود ساخته است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 58% افزایش داشته است. سود هر سهم شرکت نیز 46 تومان است که 37 تومان از محل عملیات شرکت و 9 تومان آن از محل غیرعملیاتی بوده است. در حالی که شرکت در 6 ماهه سال گذشته تنها 1 ریال از محل غیرعملیاتی سود کسب کرده بود. دلیل این موضوع شناسایی سود تسعیر یا تسویه دارایی های و بدهی های غیر مرتبط به عملیات شرکت بوده است که باعث شده سود خالص و به دنبال آن، سود هر سهم شرکت افزایش یابد.

اطلاعات تکمیلی

هیئت مدیره شرکت جنرال مکانیک به مجمع عمومی فوق العاده پیشنهاد داده است سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به میزان 50% افزایش یابد تا از محل افزایش سرمایه بتوانند ماشین آلات تخصصی مورد نیاز جهت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی را تامین کنند. لازم به ذکر است که افزایش سرمایه منوط به تصویب مجمع عمومی فوق العاده و موافقت سازمان بورس می باشد.

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
    • تحلیل درخواستی شما به تیم تحلیل منتقل شد. امیدواریم شاهد تحلیل مدنظر شما نیز باشیم ولی حجم پیام های درخواستی بالا می باشد. در انتها لازم است عنوان تحلیل های ارائه شده سیگنال خرید و فروش محسوب نمی شود و به تنهایی مبنای تصمیم گیری قرار نگیرد.

    • درخواست شما به تیم تحلیل انتقال داده شد اما همان طور که در جریانید حجم تحلیل های درخواستی بالاست. امیدواریم شاهد تحلیل مدنظر شما نیز باشیم.
      در انتها لازم به ذکر است عنوان کنیم تحلیل های ارائه شده سیگنال خرید و فروش محسوب نمی شود و به تنهایی مبنای تصمیم گیری قرار نگیرد.

    • درخواست شما به تیم تحلیل انتقال داده شد اما همان طور که در جریانید حجم تحلیل های درخواستی بالاست. امیدواریم شاهد تحلیل مدنظر شما نیز باشیم. در انتها لازم است عنوان کنیم تحلیل های ارائه شده سیگنال خرید و فروش محسوب نمی شود و به تنهایی مبنای تصمیم گیری قرار نگیرد.