بررسی صورت های مالی سه ماهه شرکت کیسون

بررسی صورت های مالی سه ماهه شرکت کیسون

کیسون در دوره سه ماهه 98 معادل 255 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. بهای تمام شده اما 50 درصد افزایش پیدا کرده و موجب کاهش حاشیه سود ناخالص شده است. (حاشیه سود ناخالص از 28 درصد به 18 درصد کاهش یافته است) سود ناخالص با 16 درصد کاهش به 46 میلیارد تومان رسیده است.

هزینه های مالی شرکت با وجود عدم تغییر نسبت به سال گذشته همچنان بالا است. به طوری که این شرکت در سه ماهه 98 مجموعاً 42 میلیارد تومان هزینه مالی پرداخت کرده است. این شرکت مجموعاً 1343 میلیارد تومان تسهیلات مالی (70 درصد تسهیلات ریالی و مابقی تسهیلات ارزی) دارد که 90 درصد آن کوتاه مدت می باشد. (در کمتر از یک سال مالی باید تسویه شود) به نظر می رسد شرکت در ادامه ی سال جاری، تسهیلات مالی کوتاه مدت جدیدی دریافت کرده و با آن تسهیلات مالی قبل را پرداخت کند. این موضوع در روند مالی شرکت تغییری ایجاد نکرده و تنها هزینه ی مالی جدیدی برای سال آینده ایجاد خواهد کرد. (نسبت هزینه مالی به درآمد عملیاتی: 16 درصد)

با توجه به اختصاص بیشتر سود به پرداخت هزینه های مالی، کیسون در مجموع سه ماهه 98 (بهار)، 4 میلیارد تومان سود ناخالص داشته (8 ریال به ازای هر سهم) که نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد این شرکت در صورتی که هزینه های مالی خود را کنترل نکند همچنان در سود سازی مشکل داشته باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *