بررسی صورت‌های مالی سه ماهه سمازن به همراه گزارش فعالیت تیر 98

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه سمازن به همراه گزارش فعالیت تیر 98

به گزارش سیگنال تحلیل صورت مالی سه ماهه و گزارش فعالیت شرکت سیمان مازندران به شرح زیر است.

درباره ی شرکت سیمان مازندران

شرکت مازند ترابر از شرکت های زیر مجموعه سیمان مازندران می باشد که انجام امور حمل و نقل جاده ای داخلی کالا از مبدا شهرستان نکا را بر عهده دارد.

گستره فعالیت شرکت در داخل کشور، استان مازندران و استان همجوار گلستان و در خارج، کشور های قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه و سایر کشور های آسیای میانه می باشد.

صورت های مالی شش ماهه 98

شرکت سیمان مازندران در شش ماهه 98، 123 میلیارد و 193 میلیون تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است. با اینحال بهای تمام شده 78 درصد افزایش پیدا کرده که موجب شده حاشیه سود ناخالص از 42 درصد در سال 97، به 34 درصد در سال جاری کاهش یابد. سود ناخالص مجموعاً 25 درصد افزایش داشته و به 42 میلیارد و 398 میلیون تومان رسیده است.

هزینه های فروش، اداری و عمومی نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش یافته که متناسب با تورم است. با اینحال نسبت این هزینه ها به فروش بیش از 16 درصد می باشد. (این درحالی است که نسبت هزینه های اداری به فروش به صورت نورم 5 درصد است) این شرکت افزایش هزینه ها را به علت افزایش صادرات سیمان و هزینه بندری و همچنین هزینه های کارمزد پرداختی جهت ضمانتنامه های بانکی مشتریان به منظور حفظ به به دست آوردن رقابت با شرکت های سیمانی می داند.

همچنین پیش بینی می گردد هزینه حمل و نقل و انتقال نسبت به سال گذشته 185 درصد افزایش یابد که این موضوع سبب کاهش سود عملیاتی شرکت خواهد شد.

هزینه های مالی شرکت نسبت به سال قبل، 17 درصد کاهش داشته و به 4 میلیارد و 310 میلیون تومان رسیده است. (البته هزینه های مالی  شرکت 53 میلیارد و 970 میلیون تومان بوده که پس از تهاتر سود سپرده از محل تسهیلات دریافتی به مبلغ 4 میلیارد و 310 میلیون تومان تقلیل یافته است)  این شرکت مجموعاً 45 میلیارد و 790 میلیون تومان تسهیلات مالی 18 درصد کوتاه مدت دارد. همچنین با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای تولید و فروش محصولات در سال مالی آتی، مانده تسهیلات شرکت در همین سطح باقی خواهد ماند. نرخ مالیات با افزایشی 2.5 درصدی، به 20.3 درصد رسیده است. این شرکت در شش ماهه 98 مجموعاً 15 میلیارد و 580 میلیون تومان سود خالص داشته (به ازای هر سهم 12 تومان) که نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است.

هزینه های مالی شرکت نسبت به سال قبل، 17 درصد کاهش داشته و به 4 میلیارد و 310 میلیون تومان رسیده است. (البته هزینه های مالی  شرکت 53 میلیارد و 970 میلیون تومان بوده که پس از تهاتر سود سپرده از محل تسهیلات دریافتی به مبلغ 4 میلیارد و 310 میلیون تومان تقلیل یافته است)

 این شرکت مجموعاً 45 میلیارد و 790 میلیون تومان تسهیلات مالی 18 درصد کوتاه مدت دارد. همچنین با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای تولید و فروش محصولات در سال مالی آتی، مانده تسهیلات شرکت در همین سطح باقی خواهد ماند. نرخ مالیات با افزایشی 2.5 درصدی، به 20.3 درصد رسیده است.

این شرکت در شش ماهه 98 مجموعاً 15 میلیارد و 580 میلیون تومان سود خالص داشته (به ازای هر سهم 12 تومان) که نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه سمازن به همراه گزارش فعالیت تیر 98

Price: 305

EPS TTM: 15

P/E TTM: 20.3

گزارش فعالیت تیر ماه 98

این شرکت در زمینه تولید سیمان فعالیت می کند. این شرکت در تیر ماه 200 هزار تن سیمان خاکستری تولید کرده که نسبت به میانگین سه ماه گذشته 46 درصد کاهش پیدا کرده است. تعداد فروش نیز با 50 درصد کاهش به 152 هزار تن رسیده است. تنها نکته مثبت در گزارش تیر ماه این شرکت، رشد 22 درصدی نرخ فروش محصولات این شرکت می باشد.

سمازن در تیر ماه مجموعاً 25 میلیارد و 260 میلیون تومان فروش داشته که نسبت به میانگین سه ماه گذشته 38 درصد کاهش داشته است. به طور کلی می توان گفت گزارش تیر ماه سمازن چندان امیدوار کننده نبوده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *