بورس ؛ بمونیم یا بفروشیم؟

بورس ؛ بمونیم یا بفروشیم؟

این روزها اخبار مختلف سیاسی و اجتماعی در کنار ریزش فرسایشی 2 سال اخیرِ اکثر نمادهای بورسی باعث شده افرادی که هنوز در بازار سرمایه مانده اند، بین سهامداری یا خروج از بازار مردد باشند.
از طرفی با توجه به این که معمولاً اکثر تغییر روندها وقتی شکل میگیرند که اکثر فعالین بازار دچار حس ناامیدی میشوند، در این نوشتار تحلیلی جهت بررسی آخرین وضعیت بورس تهران به تحلیل تکنیکال شاخص 3 گروه از مهمترین گروه های بورسی پرداخته ایم.

گروه فرآورده های نفتی

گروه فرآورده های نفتی که شامل نمادهایی مثل شبندر،شپنا و شتران است ، طی 1/5 سال اخیر در یک روند صعودی قرار داشته است. در شرایط فعلی بازار مهمترین ناحیه ی حمایتیِ این شاخص در حدود 5350000-5160000 واحد (باکس سبزرنگ) قرار دارد که حفظ آن میتواند موجب صعود میان مدتی تا اهداف 5950000 و 6500000 واحد گردد.

نمودار روزانه شاخص گروه فرآورده های نفتی

گروه خودروسازی

شاخص گروه خودروسازی که در کوتاه مدت درون یک کانال نزولی(کانال قرمزرنگ) در نوسان است به حمایت های مهم میان مدتی خود رسیده است. حدود 198000- 186000 واحد (باکس سبزرنگ) مهمترین ناحیه ی حمایتی این شاخص در میان مدت محسوب میشود که حفظ آن  میتواند صعود تا کانال 230000 و 270000 واحد را در پی داشته باشد. لازم به ذکر است گروه خودروسازی شامل نمادهایی مثل خودرو ، خساپا ، خزامیا ، خگستر و… میباشد.

نمودار روزانه شاخص گروه خودروسازی

گروه بانکی

شاخص بانک ها طی 2 سال اخیر درون یک کانال نزولی در نوسان بوده است، به طوری که در این مدت بارها شاهد واکنش آن به سقف و کف این کانال بوده ایم. در میان‌مدت حمایت مهمِ این شاخص در حدود 5500-5150 واحد(باکس سبزرنگ) واقع شده است که حفظ  آن میتواند موجب توقف ریزش و صعود میان‌مدتی شاخص گروه گردد. همچنین شایان ذکر است شرط صعودهای قوی و شروع روند صعودی جدید، شکست سقف کانال نزولی و تثبیت بالای این کانال میباشد.

نمودار روزانه شاخص بانک ها
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • عرض ادب و خسته نباشی.اگر مقدور هست سهم تاپکیش و ولغدر را تحلیل بنیادی و تکنیکالی کنید؟

  • عرض ادب و خسته نباشی.اگر مقدور هست سهم تاپکیش را تحلیل بنیادی و تکنیکالی کنید؟

  • عرض ادب و خداقوت لطفا تحلیلی از حکشتی داشته باشید ممنون از راهنمایی هاتون چون من ب تحلیل کارشناسهاتون اطمینان دارم

  • سلام من تازه وارد هستم و از شما خواهش می کنم سمهای که در حال رشد هستند را به ما از طریق پیام ارسال کنید

    • سلام دوست عزیز
      ممنون از همراهی شما
      پیشنهاد خوبتان به تیم مربوطه منتقل شد