بررسی صنایع از دیدگاه تکنیکالی

با دیده‌بان سیگنال، بازار بورس را رصد کنید!

روند متعادل معاملات در بازار کماکان ادامه دارد و نقدینگی در صنایع مختلف در حال گردش است. به طور واضح می‌توان حس کرد که نه خریدار مصمم به خرید است و نه فروشنده قاطعانه اقدام به فروش می‌کند. این رفتارها بیشتر در زمان‌هایی رایج هستند که بازار در میانه یک روند قرار دارد. بازار امروز توجه بیشتری به گروه مواد غذایی و دارویی داشت. در ابتدای معاملات امروز گروه خودرو معاملات متعادل رو به مثبتی را آغاز کردند که رفته فته از آهنگ خرید این گروه کاسته شد. گروه فلزات اساسی و چند رشته‌ای صنعتی و شیمیایی نیز زیاد مورد حمایت سهام‌داران حقیقی قرار نگرفتند؛ اما در عوض بازار صندوق‌های درآمد ثابت گرم بود. در طی معاملات امروز شاخص کل با 0.1% افت و شاخص هم وزن با 0.3% رشد به کار خود پایان داد. همچنین 54% نمادهای بازار در دامنه مثبت و 46% آن‌ها در دامنه منفی قرار گرفتند.
در بخش اول این برنامه به همراه سرکار خانم مهشید داداش زاده، تحلیلگر بازارهای مالی در خصوص وضعیت بازار سرمایه و صنایع مختلف از منظر تکنیکالی گفتگو نمودیم. ایشان ضمن اشاره به مهم‌ترین اتفاقات مربوط به صنایع ، توصیه‌هایی برای سرمایه گذاران بیان نمودند.

پر بازده ترین صندوق ها در فروردین 1401

بازدهی بورس در فروردین ماه 1401 سرمایه گذاران را به بازار سهام امیداوار کرد. شاخص کل بورس در اولین ماه از بهار سال نو، بیش از 10 درصد بازدهی داشت. شاخص کل هم وزن نیز بازدهی فراتر از 15 درصد را به ثبت رساند. شرکت‌های کوچک‌تر که چابک‌تر هستند، از نوسان رو به بالای بازار بیشتر نفع بردند و رشد بهتری نسبت به شرکت‌های بزرگ تجربه کردند. صندوق‌های سرمایه گذاری بعد از ماه ها همگی در دامنه مثبت قرار گرفتند؛ به طوری که در هیچ یک از انواع صندوق‌ها بازدهی منفی ماهانه در صندوق نداشتیم. بدیهی ست که صندوق‌های سهامی در شرایط رونق بازار بورس، عملکرد بهتری داشته و درصد بازدهی بالاتری از سایر صندوق‌ها بدست آورند.
در بخش دوم برنامه امروز همراه با آقای محسن ابراهیمی پور کارشناس صندوق‌های سرمایه گذاری، به بررسی عملکرد صندوق‌های مختلف در فروردین ماه امسال پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت‌های لحظه‌ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران