بازده بازار بورس و فرابورس در اردیبهشت ماه 1399

بازده بازار بورس و فرابورس در اردیبهشت ماه 1399

شاخص کل بورس که سمبل تغییرات بازدهی بورس است از عدد 690هزار واحد در ابتدای ماه به عدد 1میلیون واحد در انتهای ماه رسید و رشدی 45 درصدی را تجربه نمود. شاخص هم وزن نیز که معیار مناسب تری برای بررسی میانگین وضعیت بازدهی شرکتهاست از 238هزار واحد به 322 هزار واحد صعود کرده و رشد 35درصد را برای خود ثبت نمود.

اختلاف بین رشد شاخص کل و شاخص هم وزن نشان دهنده این است که در مجموع شرکتهای برزگ یا شخاص ساز رشد بیشتری را نسبت به میانگین بازار تجربه کرده اند.

همانطور که شرکتهای بازار سرمایه از نظر عملکرد و بازدهی متفاوت هستند در بین نمادهای بورسی و فرابورسی نیز شاهد رشد و کاهش متفاوتی بودیم. در اردیبهشت 1399، سه نمادهای خودرویی خگستر، خساپا، خودرو که از سال گذشته به دلیل ثبت تغییرات سرمایه بسته بوند، بازگشایی شدند و با استقبال چشمگیر خریداران مواجه و بیشترین نرخ رشد این ماه را بنام خود ثبت نمودند از سویی دیگر ربته بیشترین کاهش ارزش در این ماه به نمادهای غپینو، کبورس، ولیز تعلق گرفت.

گزارش بازدهی اردیبهشت 1399 نمادهای بورس و فرابورس را از لینک زیر دانلود نمایید:

دانلود گزارش بازار سرمایه (اردیبهشت ماه 1399)

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با سلام وعرض ارادت خدمت عزیزان لطفا درمورد نماد معیار هم بنده راراهنمای بفرمایید پیشا پیش ممنونم از راهنماییتون

  • به نظر من خرید سهم ولیز خیلی خوبه چون اومده زیر خط حمایت م چکش خورده که واسه خریداران خیلی خوبه

  • سلام وقت بخیر عذرمیخوام یک سوال دارم:
    وقتی همیشه نرخ ابطال پایین‌تر از نرخ صدور هست، آیا با این شرایط هر زمان وقتی ابطال زده می‌شود باعث ضرر به سرمایه گذار نمی‌شود؟

    پاسخ

    • سلام دوست عزیز… این امر کاملا طبیعی ست و جهت دریافت کارمزد اعمال می شود.