صندوق‌های سرمایه‌گذاری، پیشتاز سودآوری در بازار بورس سال 99

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، پیشتاز سودآوری در بازار بورس سال 99

گزارش جامع بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال 99

به گزارش سیگنال، در سال 99 برترین صندوق‌های سرمایه گذاری در بازار بورس،  گنجینه الماس بیمه دی 59% ، سرو سودمند مدبران 247% و سپهر اندیشه نوین 149% به ترتیب در انواع درآمد ثابت، سهامی و مختلط بودند.

در این گزارش جامع به بررسی وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری می پردازیم و آمار و عملکرد آنها را از منظر بازدهی یکساله در سال 99 مورد تحلیل قرار می دهیم.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، پیشتاز سود آوری در بازار بورس در سال 99

تجربه رشد و نزول در سال 99 باعث شد تا بازدهی سالانه برای بسیاری از سرمایه گذاران خرد با نوسانات شدیدی همراه باشد.

شاهد بودیم که شاخص کل بورس در سال 99 رشد 300 درصدی را به ثبت رساند. بعد از نزول بی سابقه 45 درصدی را هم دیدیم و برآیند بازدهی شاخص کل بورس با 150 درصد در سال 99 به پایان رسید.

بازه زمانی یکساله مدتی ایده آل برای ارزیابی عملکرد در بازار بورس به نظر می رسد.

گزارش جامع بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال 99

صندوق های سرمایه گذاری در سه طبقه اصلی، شامل صندوق های با درآمد ثابت، صندوق های سهامی و صندوق های مختلط تقسیم بندی شده اند. در ضمن عملکرد صندوق های مبتنی بر کالا (طلا و زعفران) در گزارشی مجزا ارائه خواهد گردید.

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

عملکرد بهترین صندوق های درآمد ثابت در سال 99 به شرح زیر است:

گزارش جامع بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال 99

بازدهی صندوق های با درآمد ثابت را باید با سپرده های بانکی مقایسه کرد چرا که سرمایه گذاران ریسک گریزی که به دنبال سود های مطمئن می گردند در این صندوق ها وارد می شوند.

با تامل در درصدهای کسب شده توسط صندوق های برتر می توان دید که این صندوق ها بیشتر از 100 درصد از سیستم بانکی توانسته اند سود بسازند.

اگر سود بانکی را 15 درصد سالانه در نظر بگیریم خواهیم دید که بازدهی صندوق های درآمد ثابت به مراتب بهتر از سپرده های بانکی بوده است.

در بین برترین صندوق های با درآمد ثابت در سال 99 تنها صندوق “تصمیم” با بازدهی 42 درصدی جزو صندوق های قابل معامله در بورس یا ETF می باشد.

اطلاعات تکمیلی در مورد برترین صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به شرح زیر است:

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی

عملکرد بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی در سال 99 به شرح زیر است:

شاخص کل بورس در سال 99 رشد 150 درصدی را تجربه کرده است. در ماه های ابتدایی سال رشد پر قدرت شاخص کل بورس باعث شد تا در ادامه از روند صعودی طبیعی خود خارج شود و نزول بی سابقه ای رقم بخورد.

با این همه باز هم برآیند بازدهی در شاخص کل بورس بهتر از بازارهای موازی بود. رشد بازار ارز در داخل کشور حدود 60 درصد و بازار طلا نیز 70 بود. بنابراین با توجه به این آمار و اعداد می توان ادعا کرد بازار سرمایه در بازه زمانی یک ساله بیشتر از 2 برابر سایر بازارهای مالی سود داشته است.

10 صندوق برتر سهامی در سال 99 همگی بازدهی بهتری از شاخص کل بورس داشتند. بهترین صندوق سال 99 هم صندوق سرو سودمند مدبران نام گرفت.

در بین 10 صندوق برتر سال 99 6 جزو صندوق های ETF هستند. نماد این صندوق ها به ترتیب “سرو” ، “آساس” ، “آگاس” ، “افق ملت” ، “اطلس” و “کاردان” می باشد.

اطلاعات تکمیلی در مورد برترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی به شرح زیر است:

صندوق سرمایه‌گذاری مختلط

عملکرد بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در سال 99 به شرح زیر است:

گزارش جامع بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال 99

صندوق های مختلط که انتظار می رود در زمان نزول بازار مستحکم عمل کرده و از افت ارزش سهام در امان بمانند نتوانستند حتی به بازدهی شاخص کل بورس در سال 99 برسند. بازدهی صندوق های مختلط همگی کمتر از 150 درصد بود و این نشان می دهد که مدیریت منفعالانه در این صندوق ها اجازه تحرکات مناسب جهت تغییر در ترکیب دارایی ها و حفظ سودهای کسب شده را نمی دهد.

برترین صندوق مختلط سال 99 صندوق سپهر اندیشه نوین با نماد “صنوین” و بازدهی 149 درصدی لقب گرفت.

مشاهده گزارش تحلیل صندوق‌های سرمایه گذاری بصورت روزانه در سایت و اپلیکیشن سیگنال

اطلاعات تکمیلی در مورد برترین صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط به شرح زیر است:

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام لطفاً برترین های ۳ سال 97 و 98 و 99 را باهم مقایسه کنید/ تشکر

  • سپاس فراوان، بسیار سودمند بود. سود اصلی صندوقهای سهامی ETF مثل سرو علاوه بر اینکه بازدهی بیشتری از شاخص میدن اینه که شما رو از گذاشتن زمان و انرژی بسیار زیاد آزاد میکنه. با کمترین هزینه یه تیم حرفه‌ای سرمایه شما رو مدیریت میکنن.