افزایش نرخ و التهاب بازار خودرو | تحلیل تحولات مسکن

چند هفته پیش بود که خبرهایی از آزادسازی قیمت کارخانه خودرو و همچنین برکناری شورای رقابت از تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان به گوش رسید و این خبر با افزایش نرخی که ایران خودرو و سایپا بر روی سامانه کدال منتشر کردند، تقویت شد. تاثیر این افزایش نرخ و خبرهای پیرامون آن را نیز می‌شد بر روی تابلوی معاملات بورس و رنگ سبزی که این صنعت به خود گرفته بود، مشاهده کرد.
اما دو روز پس از انتشار اطلاعیه شرکت‌ها در سامانه کدال، ناگهان خبر دستور لغو این افزایش نرخ از سمت ریاست جمهوری منتشر شد و تاثیرات این اتفاق نیز به صورت کامل بر تمام معاملات سهام در بورس قابل مشاهده بود.
پس از این اتفاق دوباره خبری مبنی بر عدم لغو افزایش نرخ و سپردن قیمت‌گذاری به ستاد تنظیم بازار، منتشر شد. نهایتا امروز ۱۷ آذر ماه این شرکت‌ها بعد از وقفه‌ای طولانی از نرخ‌ جدید محصولات خود رونمایی کردند.

در بخش اول برنامه ی امروز همراه با آقای فربد، متخصص حوزه خودرو در مورد وضعیت بازار و نوسانات قیمتی اخیر گفتگو کردیم. ایشان ضمن اشاره به مهمترین پارامترهای تاثیرگذار این روزهای بازار به سیاست هایی که باعث دامن زدن به التهابات اخیر بازار شده اشاره داشتند.

تحلیل تحولات مسکن و معاملات آن

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی در خصوص بازار مسکن، قیمت هر واحد مسکونی در تهران با رشد 1.2 درصدی به 32 میلیون تومان به ازای هر متر مربع رسیده است. همچنین تعداد معاملات نیز با رشدی معادل 35 درصد در آبان‌ماه همراه بوده، در همین خصوص به همراه رسول خدادوست، تحلیلگر اقتصادی به گفتگو نشستیم و بازار مسکن را از زوایایی مختلف واکاوی کردیم.
در ابتدا روند قیمت مسکن و تورم عمومی به بحث و بررسی گذاشته شد و در ادامه با بررسی متغیر حجم معاملات، تحولات این بازار تبیین و روند آتی آن تشریح گردید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *