آینده بازار مسکن

گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن تهران در آذر نشان می‌دهد که علاوه بر رشد ۱.۸ درصدی قیمت‌ها و رسیدن متوسط قیمت هر متر مربع مسکن به ۳۲.۶ میلیون تومان، تعداد معاملات خرید و فروش مسکن با رشد ۳۴ درصدی و رسیدن به حدود ۹۸۰۰ واحد معامله، به بیشترین سطح طی ۱۷ ماه اخیر رسیده است.
به نظر می‌‌رسد در آستانه فرارسیدن ایام شب عید، دمای معاملات مسکن نیز به تدریج در حال افزایش است و این افزایش بیش از هر چیز مدیون حضور پررنگ متقاضیان تبدیل به احسن در بازار مسکن است.

با وجود این تحقیقات میدانی حاکی است برخی با این تصور که می‌توانند در بازه حدود دو ماهه، خریدهای ملکی خود را با قیمت بالاتر به مصرف‌‌کنندگان بفروشند و به این ترتیب از نوسان احتمالی قیمت مسکن کسب سود کنند نیز وارد بازار شده‌‌اند؛ هرچند کسب سود قابل توجه از این شیوه معامله‌‌گری در بازاری که مصرف‌‌کنندگان صرفا به دلیل برقراری ثبات نسبی به آن ورود کرده‌‌اند، بسیار بعید به نظر می‌‌رسد.
در بخش اول برنامه ی امروز به همراه آقای فخرالدین زاوه، کارشناس و تحلیلگر بازار مسکن ، به بررسی تحولات یک دهه ی اخیر این بازار و همچنین چشم انداز مسکن در سال آینده پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین مقالات تحلیل و بررسی بازار مسکن به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

چشم انداز بازار طلا در 2022

در این ویدئو در قسمت دوم برنامه امروز دیلی سیگنال در خدمت کارشناس بازارهای جهانی آقای احسان چرمگی بودیم و به بررسی روند قیمتی طلا در شش ماهه اول 2022 پرداختیم.

با اتفاقات صورت گرفته در هفته گذشته و تصمیمات بانک مرکزی آمریکا برای سرعت بخشیدن به سیاست انقباضی شاهد قدرت گرفتن مجدد شاخص دلار و نرخ بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا خواهیم بود که این امر در کوتاه مدت در سه ماه آتی فشار نزولی روی اونس طلا حتی تا محدوده 1680 دلار خواهیم داشت.

اما بدلیل رشد افسار گسیخته تورم در جهان در میان مدت 6ماهه الی یکساله میتوانیم شاهد قدرت گرفتن مجدد طلا در بازارهای بین المللی باشیم. در بخشی دیگر این کارشناس برنامه با اشاره ای به بازار نفت اعلام داشت که میتوان به وجود شتاب صعودی برای نفت تا محدوده 86 دلار امید داشت و شش ماهه اول 2022 برای نفت میتواند مثبت ارزیابی شود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *