آخر هفته‌ی کم رمق بورس

برای اطلاع از آخرین اخبار نفت و کامودیتی‌ها، اپلیکیشن سیگنال را نصب کنید!

با توجه به ایجاد ابهام مجدد در دو محرک رشد بازار هفته گذشته یعنی بحث کاهش قیمت کامودیتی‌ها از سقف قیمتی، به دلیل کاهش تنش بین روسیه و اوکراین و همچنین زمزمه‌هایی از احتمال رسیدن به توافق بین دو کشور و همچنین ایجاد وقفه در مذاکرات وین که هنوز دلیل قاطعی برای آن اعلام نشده است، بازار سرمایه این هفته کار خود را منفی شروع کرد و در ادامه شاهد معاملات کم رمقی بودیم.
کاهش ارزش معاملات از بالای 5هزار میلیارد تومان در هفته گذشته به زیر ۳ هزار میلیارد تومان در معاملات امروز، در کنار خروج ممتد سرمایه افراد حقیقی، نشان از صبر خریداران برای مشخص شدن ریسک‌های موجود دارد. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که فروشندگان قدرتمندی نیز دیگر در بازار وجود ندارد و همین عامل باعث شده است که شاخص بورس با اندک نوسانی به کار خود پایان دهد. شاخص کل بورس امروز تنها یک کاهش ۰.۰۴ درصدی را به ثبت رساند.

بررسی صنعت ذغال سنگ

برمبنای گزارش آژانس بین المللی انرژی با عنوان چشم انداز انرژی جهان ۲۰۱۷،در سال ۲۰۴۰ علاوه بر سرمایه گذاری کشورهای پیشتاز با حمایت‌های دولتی درعرصه منابع انرژی تجدیدپذیر، حداقل تا سه دهه آینده همچنان از سوخت‌های فسیلی ازجمله زغال سنگ استفاده خواهدشد و این منابع جزو مهم‌ترین منابع تأمین انرژی دنیا باقی می‌مانند.
با توجه به اهمیت صنعت ذغال سنگ ، در این برنامه همراه با آقای سعید رحمانیان، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در مورد این صنعت و آخرین وضعیت شرکت های آن گفتگو نمودیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *