گزارش روزانه بازار سرمایه | 26 دی 1400

گزارش روزانه بازار سرمایه | 26 دی 1400

خودرو از محدوده حمایتی برگشت

شاخص بورس تهران امروز با افت 11684 واحدی عدد 1 میلیون و 310 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 3708 واحدی به عدد 346 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 4 میلیارد سهم طی 308 هزار داد و ستد، ارزش معاملات بورس به بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 0.88 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

شروع بازار امروز با 30 نماد در وضعیت صف خرید و 50 نماد در وضعیت صف فروش کار خود را آغاز نمود. با افزایش عرضه ها در نماد خودرو به طورکل عرضه ها در بازار افزایش یافت به طوریکه در پایان ساعت اول بازار تعداد نمادهای منفی به 451 نماد و تعداد نمادهای مثبت به 92 نماد رسید. برگشت خودرو از ناحیه حمایتی داینامیک سبب افزایش تقاضای نسبی در کل بازار شد ولی همچنان عرضه ها در بازار زیاد بود. گروه خودرو در معاملات امروزنسبت به بقیه گروه ها عملکرد بهتری را رقم زد و اکثر نمادهای این گروه در پایان بازار در درصد های مثبت به کار خود پایان دادند. با توجه به اینکه شاخص کل در معاملات فردا به محدوه حمایتی خود نزدیک می شود و با توجه به بهبود معاملات گروه خودرو به عنوان رهبر بازار، فردا معاملات بهتری را نسبت به امروزانتظار داریم. ریسک هایی همچون مذاکرات، بودجه 1401 سبب شده است نتوان چشم انداز شفافی را برای بازار متصور بود. این امر سبب شده که بازار قیمت به سود پایینی برای سهم های در نظر بگیرد. از سوی دیگر اقداماتی همچون کاهش نرخ بهره بین بانکی با توجه به کاهش انتظارات دلاری نتوانسته است مورد اقبال خریداران واقع شود. لذا همه این عوامل سبب کاهش ارزش معاملات در بازار است.

بازار امروز در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.310.888346.485633.267
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
-0.881.06-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
424625,253,549
نسبت قیمت به سودنسبت قیمت به فروشنسبت قیمت به ارزش دفتری
7.92.53.8
گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. هیئت مدیره شرکت پتروشیمی پارس(پارس) افزایش سرمایه 7942 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی ها را به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت تصویب و حسابرس آن را تایید کرد.
  2. شرکت صنعتی دریائی ایران(خصدرا) از ارائه خدمات مهندسی، خرید، ساخت و نصب جک و دک حفاری موقت فاز 11 پارس جنوبی   با شرکت پتروپارس خبر داد.
  3. شرکت شير پاستوريزه پگاه آذربايجان غربي(غشاذر) از برگزاری   مناقصه عمومی خرید انواع مواد اولیه و بسته بندی خبر داد.
  4. شرکت زرین معدن آسیا(فزرین) از  دریافت 1 فقره پروانه اکتشاف(مقدماتی) برای محدوده معدنی خراسان جنوبی خبر داد.
  5. شرکت بیسکویت گرجی(غگرجی) در دوره 9 ماهه منتهی به 1400 به سود خالص 27 میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به مدت مشابه قبل افت 41 درصدی داشته است.
  6. حسابرس افزایش سرمایه 100 درصدی وگستر از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی تصویب کرد.
  7. شرکت تاید واتر خاورمیانه(حتاید) ازمزایده فروش 3 فروند شناور خبر داد.
  8. رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه صادرات نفتی و غیرنفتی به لحاظ حجمی و ارزشی نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است گفت: امیدواریم به رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال آینده دست پیدا کنیم. وی همچنین افزود: درآمدها و هزینه‌ها در بودجه سال۱۴۰۱ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا کسری بودجه نداشته باشیم، لذا قطعا سال آینده نسبت به امسال، وضعیت اقتصادی بهتری خواهیم داشت.
  9. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول ‌و‌اعتبار در راستای اجرای بند (ب) ماده ۱۰ قانون برنامه ششم و بند (ث) ماده ۳۶ قانون احکام دایمی، با انتشار اوراق صکوک توسط شبکه بانکی کشور در بازار سرمایه با رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی و پس از اخذ موافقت این بانک موافقت کرد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *