گزارش روزانه بازار سرمایه (سه شنبه 6 خرداد ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (سه شنبه 6 خرداد ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با افت 33 هزار واحدی عدد 926 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 5 هزار واحدی به عدد 312 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 7 میلیارد سهم طی 864 هزار  داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 6724 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 3.5 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که شاهد رشد 1 درصدی قیمت نفت برنت و رسیدن به محدوده 36 دلار هستیم و فشار فروش همچنان در بازار همچون روزهای گذشته وجود داشت. جمع آوری صفوف شپنا، وتجارت و فولاد به عنوان لیدر های بازار به تعادل بازار می تواند کمک شایانی نماید. در حین بازار صفوف فولاد و شپنا جمع آوری شد ولی بدلیل عرضه های زیاد و فشار فروش شاهد صف فروش مجدد این نمادها در پایان بازار بودیم. ارزش معاملات صف فروش در پایان بازار به 6155 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که ارزش معاملات بورس 6700 میلیارد تومان می باشد که بیان گر شدت فشار فروش در بازار می باشد. به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به مجامع سالانه شرکت ها و ارائه وضعیت و عملکرد شرکت ها در سال 98، شاهد تغییر روند شرکت های با بنیاد و عملکرد مناسب نسبت به دیگر شرکت ها باشیم. عواملی همچون ترس از عرضه سهام عدالت که بر شدت عرضه ها تاثیر گذار است، عرضه اولیه شرکت های آریا و غزر در معاملات فردا و در سود بودن اغلب افراد حضور یافته در بازار از اول سال 99 را می توان دلایل فشار فروش در این روزها دانست.

بازار سرمایه در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
926.132312.4661.75687
حجم معاملات (میلیارد سهم)ارزش معاملات (میلیارد تومان)ارزش بازار (میلیارد تومان)
7.367263.473.931
P/EP/SP/B
19.584.028.62

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت پایانی (ریال)درصد تغییرات قیمتقیمت آخرین معامله (ریال)
وبملت2193604164115-15916
دتولید803414426260.640999
فولاد355297883855-8371
وگردش2662890108601.910799

بیشترین درصد افزایش و بیشترین درصد کاهش قیمت در روز

گزارش روزانه بازار سرمایه (سه شنبه 6 خرداد ماه 1399)

ودی: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خوصوص واگذاری اسناد خزانه.

فاراک: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص برنده شدن در مناقصه فروش 37 دستگاه پل خرپایی.

انرژی3: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص پذیرش سهام در بورس.

ثنوسا: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

وملل: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص مجوز خرید و فروش ارز و اجازه تاسیس صرافی.

بیشترین تاثیر مثبت و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس

گزارش روزانه بازار سرمایه (سه شنبه 6 خرداد ماه 1399)

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد.

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (سه شنبه 6 خرداد ماه 1399)

توضیحات : ارزش خالص بورس و فرابورس از کسر ارزش معاملاتی صندوق ها،  اوراق و معاملات بلوک از ارزش بورس و فرابورس بدست می آید.

مقایسه ارزش معاملات صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (سه شنبه 6 خرداد ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (سه شنبه 6 خرداد ماه 1399)

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. بورس تهران با پذیرش سهام شرکت بورس انرژی مشروط به انجام اقدامات و ارایه مدارک و مستندات در بازار دوم معاملات بورس موافقت کرد.
  2. رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه روز سه شنبه بیانیه رسمی «چارچوب هدف گذاری تورم» از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد، از نهایی شدن ادغام دو بانک «مهر اقتصاد» و «حکمت ایرانیان» در بانک سپه تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
  3. رئیس کل اسبق بانک مرکزی در مورد آزادسازی سهام عدالت با بحث نقدینگی گفت: نقدینگی مربوط به گردش پول سهام عدالت مطلوب است و گردش پولی سهام عدالت از نوع نقدینگی منفی نیست در ضمن حجم آن نیز کم است.
  4. حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت اعلام کرد احراز هویت حضوری و غیرحضوری از روز 5 شنبه 8 خرداد آغاز می‌شود.
  5. معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: دارندگان سهام عدالت از شنبه مجاز به فروش ۳۰ درصد از سهام خود هستند و باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده به بعد آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.
  6. فرماندار قصرشیرین گفت: پس از یک روز وقفه و تعطیلی فعالیت های تجاری در مرز پرویزخان به دلیل عید سعید فطر از روز دوشنبه صادرات کالا از این مرز از سرگیری شد.
  7. پیش بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد ایران نشان می دهد که رشد نقدینگی از ۳۵.۸ درصد در سال ۹۸ به ۱۹.۵ درصد در سال جاری خواهد رسید که ۱۶.۳ درصد کاهش را نشان می دهد.
  8. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جزئیات طرح فروش فوق العاده خودرو گفت: چهار مرحله دیگر فروش فوق العاده تا پایان سال خواهیم داشت.
  9. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، از واگذاری یک میلیون اشتراک اینترنت خانگی و افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خبر داد.
  10. در حال حاضر ۷ شرکت حوزه IT و ۴ شرکت حوزه ارتباطات مهیای ورود به بازار سرمایه بوده و در مرحله شورای پذیرش هستند. از بین این شرکت ها می توان به “دیجی کالا” ، “تپسی” ، “کافه بازار” ، و “شیپور” و “آسیاتک” اشاره کرد.
  11. شرکت اعتباری ملل(وملل) از مجوز خرید وفروش ارز و نیز عضویت در بازار بین بانکی ارز تهران به منظور انجام معاملات ارزی با بانک مرکزی و اجازه تاسیس صرفی خبر داد.
  12. شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن(ثمسکن)  از آزاد سازی و فک رهن سهام ناشر متعلق به سرمایه گذاری خوارزمی خبر داد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *