عقب گرد خودرو ترمز شاخص کل را کشید | شنبه 4 دی ماه 1400

عقب گرد خودرو ترمز شاخص کل را کشید | شنبه 4 دی ماه 1400

شاخص بورس تهران امروز با رشد 26 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 385  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد 4 هزار واحدی به عدد 361 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 6 میلیارد سهم طی 527  هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 4 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 1.9 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که  نفت برنت از 76 دلار عبور کرد و انس طلا به 1809 دلار رسید. شروع بازار امروز با 71 نماد منفی و 452 نماد مثبت کار خود را آغاز نمود. رفته رفته با گذشت زمان شاهد افزایش تعداد نمادهای منفی در بازار بودیم. با افزایش عرضه ها در گروه خودرو و پیشروی نماد خودرو و خساپا به درصدهای منفی شاهد عرضه ها در بازار افزایش یافت. نماد فارس با توجه به عرضه بلوک های 1،2 و15 درصدی همچنان صف خرید خود را تا پایان بازار حفظ نمود.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

شستا هم ضمن اعلام برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه در 12 دی ماه تا پایان بازار صف خرید خود را حفظ نمود. گروه پالایشی پر تقاضا ترین گروه در بین بازار و گروه فراکابی پر عرضه ترین گروه بود. شرکت های بزرگ در بازار همچنان مورد استقبال بیشتری نسبت به شرکت های کوچک هستند. ارزش معاملات امروز نسبت به هفته های گذشته افزایش یافت و شاخص کل رشد 26 هزار واحدی را ثبت نمود . با توجه به منفی شدن خودرو و افزایش عرضه ها در معاملات امروز انتظار شروع بازار همراه با افزایش عرضه ها در معاملات اتی را داریم در ادامه اگر خودرو با افزایش تقاضا همراه شود این انتظار به وجود می اید که بازار مورد اقبال بیشتری واقع شود.  در حالی کارخ ود را آغاز

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.385.535361.922612.446
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
1.951.16
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
642895.537.831
P/EP/SP/B
8.42.74.15

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت بیمه حافظ(وحافظ) از توقف ادامه اجرای قرارداد شرکت با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای افراد معرفی شده جدید با توجه به نامه دریافتی از بیمه مرکزی خبر داد.
  2. هیئت مدیره شرکت سنگ آهن گهر زمین(کگهر) از افزایش سرمایه 160 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین مالی برای طرح های توسعه خبر داد.
  3. شرکت تولیدی گاز لوله(پلوله) از بخشودگی 180 میلیارد ریالی ناشی از تسویه تسهیلات سررسید گذشته دریافتی از بانک پارسیان به عنوان دریافت سایر درامدهای غیر عملیاتی خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *