گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 24 خرداد ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 24 خرداد ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با رشد 36 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 189 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد 10 هزار واحدی به عدد 378 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 7 میلیارد سهم طی 1.2 میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 9.904 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 3.1 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز با صف خرید در بیشتر نمادها کارخود را آغاز نمود. این روند مثبت تا پایان بازار پایدار ماند ولی از شدت ارزش معاملات صف خرید در پایان بازار اندکی کاسته شد.

ارزش خالص معاملات بورس 9814 میلیارد تومان بوده است و ارزش صفوف خرید در پایان بازار 4411 میلیارد تومان می باشد. مادامیکه ارزش خالص معاملات همراه با صفوف خرید بیش از 9000 میلیارد باشد می توان انتظار بازار پویا و عدم ریزش شدید را از بازار داشت.

بازار سرمایه در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.189.807378.120179.792
درصد رشد شاخص کلدرصد رشد شاخص هم وزن
3.12.7
حجم معاملات (میلیارد سهم)ارزش معاملات (میلیارد تومان)ارزش بازار (میلیارد تومان)
79.9044.457.982
P/EP/SP/B
24.445.0610.72

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 24 خرداد ماه 1399)

نماد های تاثیرگذار بر شاخص کل بورس

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 24 خرداد ماه 1399)

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد.

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 24 خرداد ماه 1399)

توضیحات : ارزش خالص بورس و فرابورس از کسر ارزش معاملاتی صندوق ها،  اوراق و معاملات بلوک از ارزش بورس و فرابورس بدست می آید.

مقایسه ارزش معاملات صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 24 خرداد ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 24 خرداد ماه 1399)

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. در شرایطی که دولت برای اخذ مالیات از واحدهای مسکونی 150 متر و بالاتر از آن، به میزان «20 درصد از مالیات بر اجاره» خیز برداشته است، پیشنهادی به مجلس یازدهم ارایه شده که بر اساس آن، اخذ مالیات از خانه‌های خالی معادل «20 درصد از ارزش ملک» است.
  2. مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان اتان تحویلی به مجتمع‌های پتروشیمی جم، کاویان و مروارید در دو ماهه اول امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.
  3. کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان از بسته جدید تحریمی برای تصویب علیه ایران در کنگره آمریکا رونمایی کرده است. مرور ۲۵ دستورالعمل این بسته تحریمی نشان می دهد بانیان آن سعی کرده اند مجموعه ای بسیار منسجم و سختگیرانه را در مورد تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی که با ایران همکاری دارند، تدوین کنند. این تحریم ها همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه مقاومت و نیز دولت هایی که با ایران روابط نزدیکی دارند را هم هدفگیری کرده است.
  4. بر اساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در اردیبهشت امسال، میزان معاملات آپارتمان های مسکونی در تهران نسبت به ماه گذشته بیش از ۸۰۰ درصد افزایش داشته است.
  5. عضو شورای عالی بورس از دستور رییس کل بانک مرکزی به منظور تشکیل کارگروهی برای بررسی توسعه معاملات سکه در قالب ابزارهای مالی و راه اندازی مجدد قرارداد آتی سکه در بورس کالا خبر داد.
  6. نتایج گزارش شاخص مدیران خرید (PMI) از کاهش تبعات کرونا بر تولید حکایت دارد. شامخ کل اقتصاد در اردیبهشت‌ماه ۱۷/ ۵۰ واحد و شامخ بخش صنعت ۲۱/ ۶۳ واحد محاسبه شده که نشان‌دهنده رونق قابل‌توجه فعالیت‌های اقتصادی نسبت به فروردین است. البته بخشی از این افزایش مربوط به کاهش زیاد فعالیت‌ها در فروردین‌ماه به‌دلیل ایام نوروز و تعطیلات اجباری بنگاه‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است
  7. مدیرعامل گروه فنرسازی زر سایپا گفت: فنرسازی زر سیستان در مناقصه تأمین قطعات مورد نیاز خط آهن چابهار-زاهدان به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در مقابل سایر تولیدکنندگان برنده شد.
  8. کمیت خودرو مصوب کرد: عدم خرید خودرو ظرف ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان و دارا نبودن پلاک فعال در هر خانواده، شروط جدید برای ثبت نام متقاضیان در فروش فوق العاده تابستان خودروسازان است.
  9. رئیس جمهور بر ضرورت اقدام فوری برای کنترل قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی تاکید کرد.
  10. رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: آخرین تصمیم ما مساعدت در امهال بدهی واحدهای تولیدی با دریافت صرفاً ۷.۵ درصد طلب و امهال ۵ ساله آن بود که به تصویب شورای پول و اعتبار رسید و از بانک ها می خواهم دستورالعمل ها را به جد اجرا کنند.
  11. رئیس‌جمهور دستورات لازم برای پیگیری مطالبات بانک مرکزی از کره جنوبی را صادر کرد.
  12. با حضور اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس و علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به منظور افزایش مشارکت مردمی در اقتصاد و فراهم آوردن فضای کسب و کار و گسترش فعالیت معدنی مس در استان خراسان رضوی تفاهم نامه گسترش فعالیت های معدنی مس به امضا رسید.
  13. فاز اول پروژه انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن اصفهان که از خرداد ماه 97 عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در مراحل پایانی می باشد.
  14. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کشتار بالای ٦ میلیون قطعه مرغ طی یکماه گذشته خبرداد وگفت: با ادامه روند فعلی، در تولید محصولات پروتئینی ازجمله تخم مرغ با چالش مواجه می شویم.
  15. اکوفارس: معاون اقتصادی استاندار مرکزی از ارجاع برخی موارد واگذاری هپکو جهت تصویب به هیئت دولت خبر داد و گفت: انجام دقیق و درست حسابرسی شرکت هپکو یک ضرورت است.
  16. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افتتاح حساب، صدور و تمدید دسته چک، پرداخت اقساط و دریافت وام الکترونیکی می شود.
  17. مجید نوروزی افزود: دو شرکت تامین سرمایه امین و تامین سرمایه تمدن نیز در فهرست شرکت‌های بورس تهران پذیرش شده‌ و در انتظار درج نهایی هستند؛ همچنین دو شرکت لیزینگ اقتصاد نوین و توسعه و عمران امید نیز در جلسه روز شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ در هیات پذیرش مطرح و با پذیرش این دو شرکت نیز موافقت شد نوروزی تاکید کرد: در حال‌حاضر حدود ۳۵ شرکت نیز متقاضی پذیرش در بورس هستند که با تکمیل مدارک، پرونده آنها به ترتیب در جلسه هیات پذیرش مطرح خواهد شد.
  18. سخنگوی سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت می توانند از طریق نظام بانکی به میزان ۶۰ درصد از ارزش سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.
  19. سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: تاکنون از مجموع ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که سهام عدالت خود را آزادسازی کرده اند فقط ۳۶۷ هزار نفر برای فروش ۳۰ درصد از سهام خود به بانک ها مراجعه نموده اند.
  20. عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید در ماه های گذشته، بانک مرکزی عملا برای دارو ارز دولتی تخصیص نداده است.
  21. جلسه کمیته خودرو با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای نظارتی، امروز جمعه 23 خرداد 99 برگزار و در آن اعلام شد که تولید گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری 18 درصد و تحویل خودروهای گروه خودروسازی سایپا نیز 55 درصد رشد داشته است.
  22. عضو شورای عالی بورس از دستور عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی به منظور تشکیل کارگروهی برای بررسی توسعه معاملات سکه در قالب ابزارهای مالی و راه اندازی مجدد قرارداد آتی سکه در بورس کالا خبر داد.
  23. رئیس انجمن صنایع خوراک دام با بیان اینکه ارز دولتی واردات مواد افزودنی خوراک دام، ویتامین ها و مکمل ها حذف شده، استفاده از گندم به جای خوراک دام بدلیل گرانی نهاده ها را امری معمول خواند.
  24. شرکت پتروشیمی آبادان(شپترو) از راه اندازی واحد 600 خبر داد. این امر سبب تولید 52 هزارتن VCM و 47 هزار تن PVC می شود.
  25. بانک اقتصاد نوین(ونوین) از تصفیه تسهیلات گروه استراتوس خبر داد.
  26. شرکت کالسیمین(فاسمین) از بهره برداری طرح فلوتاسیون مواد معدنی مخلوط سولفیدی با ظرفیت عملی 163 هزار تن خبر داد.
  27. شرکت موتوژن(بموتو) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  28. شرکت صنعتی مینو(غصینو) از واگذاری 79 درصد شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به قیمت هر سهم 18 هزار تومان  خبر داد.
  29. شرکت داده گستر عصر نوین(های وب) از شرکت در مناقصه اجرای پروژه شبکه سراسری بانک ملی خبر داد.
  30. شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد(فولای) از تعلیق این نماد حداکثر تا 8 تیر ماه خبر داد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *