گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 23 فروردین ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 23 فروردین ماه 1399)

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که در روز چهارشنبه اطلاعیه مبنی بر تغییر قوانین بازار سرمایه اعلام شده بود. همچنینی طبق اعلامیه ای کامزد صندوق های سرمایه گذاری کاهش یافته و حداکثر سهام صندوق ها از 25 به 10 درصد کاهش یافت. چند تن از اعضای شورای عالی بورس هم مخالفت خود را با این قوانین اعلام نمودند. لذا بازار بورس با این اختلافات کار خود را آغاز نمود.جریان پول موجود در بازار مانع از هر اصلاتحی در بازار می شود و همچنان شاهد معاملات پویا در بازار هستیم. همچنین خبر های حاصله از توافق کشور های اپک و اپک پلاس مبنی بر کاهش 10 میلیون تولید سبب شده که در بازار امروز شاهد صف خرید و افزایش تقاضا در گروه های پالایشی باشیم.

شاخص بورس تهران امروز با افزایش10هزارواحدی عدد 607 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش1.7 هزار واحدی به عدد 215 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 6 میلیارد سهم طی 1میلیون داد وستد، ارزش معاملات به بیش از 6663 میلیارد تومان رسید.بنابراین شاخص کل بورس تهران،رشد 1.79 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

ارزش معاملات بازار نقدی بورس در پایان معاملات امروز به 5727میلیارد تومانو در فرابورس 3249 میلیارد تومان رسید که در این معاملات نماد های فارس (تاثیر 1465واحد)،فولاد (1293 واحد)و وغدیر (تاثیر 1098 واحد) به ترتیب بیشترینتاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار بورس و نماد شگویا (تاثیر 15واحد) و میدکو (تاثیر14 واحد) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند. همچنین نماد های رمپنا (تاثیر 404واحد) وبورس (تاثیر 230واحد) بیشترین تاثیرمنفی را بر بازار بورس داشتند. لازم به ذکر است از 5727 میلیارد تومان ارزش معاملات بازار بورس، 198 میلیارد تومان از ارزش معاملات مربوط به معاملات صندوق هاو بلوک بوده است لذا ارزش خالص معاملات برابر 5529 میلیارد تومان می باشد. همچنین از 3249 میلیارد تومان ارزش معاملات فرابورس، 391 میلیارد تومان مربوط به معاملات اوراق مرابحه و صندوق ها بوده است. فلذا خالص ارزش معاملات فرابورس برابر 2858 میلیارد تومان می باشد.

بیشترین فروش حقوقی مربوط به رانفور (84درصد) و نیرو (84درصد) می باشد. همچنین بیشترین خریدحقوقی مربوط به وسین (50درصد) و وسپه (44درصد) می باشد.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 23 فروردین ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 23 فروردین ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 23 فروردین ماه 1399)

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهام حجم معاملات (میلیون) ارزش معاملات (میلیارد) قیمت پایانی (ریال) قیمت آخرین معامله (ریال)
شتران 292 2301 7880 7880
رانفور 84 2051 24348 24348
پترول 1660 1660 5308 5308
شپنا 1580 1580 5906 5930

بلوک های مهم صورت گرفته در معاملات امروز

نام سهم حجم معاملات (میلیون) ارزش معاملات (میلیارد) قیمت معامله بلوک (ریال) قیمت اخرین معامله (ریال)
فارس2 49 470 9434 9270

بیشترین درصد افزایش

نام سهام درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل ارزش معاملات (میلیارد)   قیمت پایانی (ریال)   قیمت آخرین معامله (ریال)  
سپ 20 325 26651 26986
وغدیر 11 488 5809 5838
کفپارس 10 188 155905 156997
ثفارس 10 215 11199 11325
کماسه 9.52 214 54304 54600
سکرما 8.2 57 15196 15200

سپ: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

وغدیر: بازگشایی پس از افزایش اطلاعات با اهمیت در خصوص واگذاری شرکت بین المللی توسعه ساختمان.

کفپارس: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

ثفارس:بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

کماسه:بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

سکرما:بازگشایی  پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص پروژه بهینه سازی آسیاب سیمان خط یک.

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت:‌ اگر قرار باشد سهام عدالت 49 میلیون ایرانی آزاد شود، آمادگی سامانه بورس برای پذیرش این افراد وجود دارد، اما همه این افراد به یکباره نمی‌توانند خرید فروش سهام انجام دهند.
  2. شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با سرمایه 80000 میلیارد ریالی با نماد شستا در فهرست نرخ های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
  3. اسناد خزانه اسلامی با نماد اخزا 8191 در روز یکشنبه 24 فروردین با سررسید 1402 عرضه می شود.
  4. سازمان بورس اوراق بهادار با هدف تشویق به سرمایه گذاری غیر مستقیم به کاهش کارمزد معاملات صندوق های سرمایه گذاری اقدام کرد.
  5. حد نصاب سهام صندوق های با درامد ثابت از 25 درصد به 10 درصد تغییر یافت و همواره حداقل 10 درصد از ارزش کل دارایی های صندوق باید در اوراق بهادار با درامد ثابت منتشره توسط دولت سرمایه گذاری شود.
  6. وزیر امور اقتصادی و دارایی – اعلام کرد سهام دولت در تعداد ۹ شرکت دولتی در رسته‌های انرژی (پالایشگاه و پتروشیمی)، مالی (بانک‌ها و بیمه‌ها) و صنایع فلزی و معدنی در بورس عرضه خواهند شد. در این مرحله از واگذاری، تصمیم بر این است که به‌صورت فراگیر این سهام‌ها را عرضه کنیم تا همه مردم با اعمال تخفیف‌هایی (در مرحله اول و فقط برای یک‌بار) در دو گروه ۲۰ و ۲۵ درصدی با سقف خرید دو میلیون تومان به ازای هر نفر بتوانند سهام عرضه‌شده را خریداری کنند.وی در پاسخ به این‌که چه مقدار درآمدزایی از واگذاری شرکت‌های دولتی به‌دست خواهد آمد، اینگونه توضیح داده که هدف عمده در این زمینه، انتقال مالکیت و مردمی کردن اقتصاد است که برآوردها نشان‌دهنده این است که از این طریق حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه تامین مالی داشته باشیم. تلاش‌ بر این است که ۱۵ اردیبهشت اولین فراخوان واگذاری شرکت‌های دولتی باشد. همچنین مرحله دوم عرضه شرکت‌هایی هستند که بورسی نیستند و وارد بورس می‌شوند.
  7. رئیس‌جمهوری آمریکا حکمی را برای اعمال تحریم صدور روادید علیه کشورهایی به امضا رساند که یا از پذیرش شهروندان کشورشان از ایالات متحده در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ امتناع می‌کنند،یا پذیرش این افراد را با تاخیر بی‌دلیل انجام می‌دهند.
  8. نهمین نشست وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو وغیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه ( ۲۱ فروردین ماه) از طریق وبینار به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان برگزار شد.توافق برای مجموع کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به مدت دو ماه آغاز می شود که پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال خواهد بود.
  9. فرایند ارتقاء ADSL به VDSL (سرینو) برای مشتریان شرکت مخابرات ایران در قم و تهران انجام می شود و مشتریان برای ثبت تقاضای تغییر تکنولوژی سرویس اینترنت خود باید به صفحه کاربری خود به آدرس wwwl.tci.ir مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.
  10. به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای ایجاد «خاطره خوش» از شرایط سخت کرونا در ذهن مردم ایران، تلاش می‌کنیم سامانه‌ای راه بیاندازیم تا توانمندان را به نیازمندان متصل کنیم و از فرصت فضای مجازی و دولت الکترونیکی استفاده کنیم.
  11. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه با پیگیری، تلاش آمریکا برای توقیف و انتقال وجوه بانک مرکزی ایران در اروپا خنثی شد، گفت:‌ مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار متعلق به بانک مرکزی نزد کلیراستریم لوکزامبورگ که از تاریخ ۱۳۹۴.۱۰.۲۵ در توقیف بود، رفع توقیف شد.
  12. رویترز: به دنبال بسته عظیم مشوق مالی فدرال رزرو برای تقویت اقتصاد آمریکا در برابر تأثیرات ویروس کرونا، قیمت طلا بیش از ۲ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح ۱ ماهه خود رسید.قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات گلد، ۲ درصد جهش کرد و به ۱۶۷۸.۵۳ دلار رسید. این شاخص قبل از بسته شدن تا ۱۶۸۴.۸۴ دلار بالا رفته بود که بالاترین سطح آن از ۹ مارس تا کنون است. به این ترتیب رشد هفتگی شاخص اسپات گلد به ۳.۸ درصد رسید.قیمت هر اونس طلای آمریکا هم ۳.۳۴ درصد جهش کرد و در ۱۷۴۰.۶۰ دلار بسته شد.
  13. به گزارش خبرگزاری مهر ، بر اساس جدیدترین ابلاغیه گمرک، کالاهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و برای رفع نیازهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و جبران آثار اقتصادی آن در جامعه مورد نیاز هستند، در صورت ارائه تاییدیه بانک مبنی بر قرار گرفتن در صف تأمین ارز، ترخیص می شوند.این کالاها شامل لباس و تجهیزات سرمایه ای و اقلام مقابله فردی با ویروس کرونا هستند.
  14. رحمانی: یکی از تمهیدات ویژه وزارت صمت برای کاهش تردد مردم در سطح شهرها و به ویژه در مراکز تجاری، برگزاری جشنواره فروش اینترنتی بوده است که در دوره نخست اجرای این جشنواره و با توجه به استقبال مردم، شاهد افزایش 100 تا 200 درصدی فروش اینترنتی انواع کسب و کارهای اینترنتی در سطح کشور بودیم. تاکنون در این جشنواره 319 کسب و کار اینترنتی مشارکت کردند و بیش از 1200 متقاضی کسب و کار اینترنتی، برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.رحمانی ادامه داد: در این جشنواره، فروشگاه های اینترنتی، واسطه اصناف و مردم هستند و در طرح مذکور واحدهای صنفی آفلاین همچون واحدهای عرضه کننده کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم تزیینی، آجیل و خشکبار و…، تحت پوشش قرار داده شده است.
  15. کسرا، زمگسا، پتایر، وایران، خبهمن، فاذر، البرز، خزامیا، کفرا، وساپا، ونوین،فزرین و وهورجهت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی وتغییرات 50 درصد متوقف شدند.
  16. نماد های معاملاتی ختور، تبرک، غشهداب، بکام، فلوله، های وب، وبشهر و غشهد  اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس را جهت بازگشایی نماد ارائه داند.
  17. شرکت پلی اکریل ایران و افق با توجه به عدم رفع ابهام از تعلیق نماد معاملاتی خبر داد.
  18. شرکت صنعتی پارس مینو(غپینو) از تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه در 2 اردیبهشت ماه سال 99 خبر داد.
  19. شرکت سیمان خزر(سخزر) از  مجمع عمومی عادی سالانه در تاریخ در 17 اردیبهشت سال 99 خبر داد.
  20. شرکت صنعتی بهشهر(غبشهر) از برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده در تاریخ 6 اردیبهشت ماه سال 99 به منظور تصویب صورت های مالی خبر داد.
  21. شرکت گروه فن آوا(فن آوا) از عدم برنده شدن در مناقصه خرید خدمات فنی ومهندسی در حوزه نظارت بر سرویس های رادیویی خبر داد.
  22. شرکت آ.س.پ از انعقاد قرار داد با شرکت سرمایه گذاری غدیر با موضوع تامین مصالح، تجهیزات، ماشین آلات و انجام عملیات تخریب و احداث ساختمان دفتر مرکزی شرکت سرمایه گذاری غدیر به مبلغ192 میلیارد تومان خبر داد.
  23. شرکت شهد ایران(غشهد) از آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 4 اردیبهشت 99 به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه خبر داد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران