گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 20 فروردین ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 20 فروردین ماه 1399)

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که شاخص های بورس امریکا در ثبات نسبی قرار داشت. قیمت نفت برنت با کاهش 1.8 درصدی به 31 دلار رسید و نگاه بازارنفت به تشکیل جلسه جهت توافق به کاهش تولیدات نفت در روزهای آتی می باشد. اوراق قرضه دو ساله آمریکا افت 5 درصدی را تجربه نمود که نسبت به دیگر اوراق بیشترین افت محسوب می شد.

بازار بورس همچون روزهای گذشته با تقاضا کار خود را اغاز نمود. در حین بازار خبرهای مبتنی بر استعفای رئیس سازمان بورس به گوش می رسید. همچنین سازمان اقدام به محدود کردن کدهای معاملاتی سیگنال فروشان نمود. عرضه اولیه صبا به هر کد 812 سهم با مبلغ 975 هزار تومان رسید و طبق صحبت های معاون نظارت بورس در هفته های پیش رو عرضه  شرکت های شستا و آریا را در پیش داریم. در معاملات امروز در شرکت فراورده های نفتی شاهد تقاضا در درصد های مثبت و حتی صف خرید بودیم.

شاخص بورس تهران امروز با افزایش 13 هزار واحدی عدد 597 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش 4 هزار واحدی به عدد 213 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 6 میلیارد سهم طی 1 میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 6749  میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 2.36 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

ارزش معاملات بازار نقدی بورس در پایان معاملات امروز به 5879 میلیارد تومان و در فرابورس 3151 میلیارد تومان رسید که در این معاملات نماد های فولاد ( 1315 واحد)، فارس (تاثیر 1166 واحد) و فملی (تاثیر 907 واحد) به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار بورس و نماد شگویا (تاثیر 14 واحد) و زاگرس (تاثیر 12 واحد ) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند. همچنین نماد های بورس (تاثیر 150 واحد) و وبملت (تاثیر 147 واحد)  بیشترین تاثیر منفی را بر بازار بورس داشتند. لازم بالذکر است از 5879  میلیارد تومان ارزش معاملات بازار بورس، 53 میلیارد تومان از ارزش معاملات مربوط به معاملات صندوق ها و بلوک بوده است لذا ارزش خالص معاملات برابر 5826 میلیارد تومان می باشد. همچنین از 3151 میلیارد تومان ارزش معاملات فرابورس، 173 میلیارد تومان مربوط به معاملات اوراق مرابحه و صندوق ها بوده است. فلذا خالص ارزش معاملات فرابورس برابر 2978 میلیارد تومان می باشد.  

بیشترین فروش حقوقی مربوط به رانفور( 97 درصد) و سامان (81 درصد) می باشد. همچنین بیشترین خرید حقوقی مربوط به ودی (53 درصد) و بفجر (58 درصد) می باشد.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 20 فروردین ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 20 فروردین ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 20 فروردین ماه 1399)

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهام حجم معاملات (میلیون) ارزش معاملات (میلیارد) قیمت پایانی (ریال) قیمت آخرین معامله (ریال)
رانفور 84 1963 23189 23190
شتران 244 1835 7505 7533
دماوند 23 1525 64043 63750
وبملت 143 1370 9573 9410

بلوک های مهم صورت گرفته در معاملات امروز

نام سهم حجم معاملات (میلیون) ارزش معاملات (میلیارد) قیمت معامله بلوک (ریال) قیمت اخرین معامله (ریال)
سمگا 2 16 279 17488 17300

بیشترین درصد افزایش

نام سهام درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل ارزش معاملات (میلیارد)   قیمت پایانی (ریال)   قیمت آخرین معامله (ریال)  
ونیرو 21.78 714 4580 4497
هجرت 7.37 153 45899 45900
کاما 6 277 38133 37100

ونیرو: بازگشایی پس از مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه.

هجرت: بازگشایی پس از افزایش اطلاعات با اهمیت در خصوص تسویه مطالبات از طریق اخزا.

کاما: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص فروش 3 میلیون ذوب و روی اصفهان.

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی روز پنجشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ مصادف با نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با ملت شریف ایران مستقیم سخن خواهند گفت.
  2. معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ۱۲ درصد از سهام شستا عرضه خواهد شد، به اینکه آیا عرضه اولیه در فروردین ماه صورت خواهد گرفت؟ پاسخ داد: شستا اقداماتی که باید انجام می‌داد را انجام داده است. یک یا دو اقدام دیگر مانده که باید توسط شرکت انجام شود و زمانی که این اقدامات هم صورت بگیرد، سهام شستا عرضه می شود. در واقع این اقدامات ارتباطی به سازمان بورس ندارد و اقدامات کوچکی است که باید توسط شستا انجام شود.
  3. به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، تا زمانی که بیلت وارداتی از قیمت های داخلی چین پایین تر باشد چینی ها به واردات بیلت ادامه می دهند. در بازار داخلی چین قیمت فعلی بیلت ۴۲۳ دلار هر تن درب کارخانه است که ۱۱ دلار افت روزانه داشته است . از آنجایی که اخیرا تقاضای میلگرد نسبت به ورق رشد بهتری داشته چینی ها تمایل زیادی به واردات بیلت نشان داده اند. کارشناسان معتقدند واردات گسترده بر قیمت فولاد در بازار داخلی چین فشار وارد کرده و ممکن است هفته های آتی تقاضا برای واردات فولاد کمتر شود.
  4. وزیر اقتصاد: عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس حتماً عمق بازار را زیاد می کند. در سالی که به جهش تولید نام گرفته با اعمال عرضه‌های دولتی می‌توانیم جذابیت و گیرایی به وجود آمده در بازار سرمایه را حفظ و عمق بازار را بیشتر کنیم؛ با این اقدام گامی موثر در تأمین مالی اقتصاد کشور صورت می‌پذیرد
  5. افسانه اروجی با تاکید بر اینکه پذیرش شرکت‌ها در فرابورس، رویه خاصی را طی می‌کند، اظهار کرد: شرکت‌ها برای پذیرش و عرضه در فرابورس باید از هیات پذیرش گذر کرده و آمادگی کامل برای درج داشته باشند. اما به طور کلی تلاش بر این است که طی برنامه‌ای اواخر هر هفته ، عرضه اولیه‌های مداومی را در فرابورس داشته باشیم. اروجی از عرضه اولیه شرکت آریا ساسول در هفته آینده خبر داد و افزود: همچنین یک شرکت SME که جزو شرکت‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود، آماده عرضه است. 
  6. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، براساس اطلاعیه مدیریت توسعه بازار مشتقه، قرارداد آتی زعفران پوشال تحویل شهریور ۹۹ از روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه راه اندازی شده  و تا تاریخ  ۲۵ شهریور ماه قابل معامله خواهد بود.
  7. در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۳۴۹ هزار کیلووات در هر ساعت برق توسط شرکت افق تامین انرژی طوس-نیروگاه طوس، شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا و شرکت تولید برق سنندج مپنا-نیروگاه سنندج برای دوره های تحویل هفتگی و ماهانه عرضه می شود.
  8. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: اطلاعات سایت‌های آموزشی از سوی وزارت علوم دیر به دست ما رسیده است، اما اکنون بعد از دریافت اطلاعات کامل از وزارت علوم، سایت‌های آموزشی از امروز به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است.
  9. شرکت پخش هجرت از تسویه مطالبات از طریق دریافت اوراق اخزا خبر داد.
  10. شرکت باما (کاما) از فروش 3 میلیون سهم شرکت ذوب روی اصفهان خبر داد.
  11. شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) از تحصیل 22 درصد شرکت گروه صنایع غذایی پاکبان به قیمت هر سهم 281 تومان خبر داد.
  12. شرکت گروه صنایع سیمان کرمان (سکرما) از بهره برداری از پروژه بهینه سازی آسیاب سیمان خط یک با بهای تمام شده 5 میلیارد تومان خبر داد. محصول حاصل از این پروژه سیمان سفید با ظرفیت 250 تن در روز می باشد.
  13. شرکت سرمایه گذاری جامی (وجامی) افزایش سرمایه 58 درصدی از محل سود انباشته را در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسانید.
  14. شرکت قند نقش جهان از فروش ساختمان زائر سرای مشهد و زمین انباری پیربکران به قیمت 9.4 میلیارد تومان خبر داد.
  15. شرکت داروسازی اسوه (داسوه) از فروش شش دانگ پنج دستگاه آپارتمان در یک ساختمان به مبلغ 19 میلیارد تومان خبر داد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام خسته نباشید کاش طوری برنامه طراحی میشدکه هرسهمی که مامیخوایم وتحلیل کنید مرسی

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

  • از وضعیت الان تیر ماه نماد وبملت توضیحات بیشتر بفرمایید

  • سلام. سود نقدی که در کد بورسی خوددر بعضی از سهم ها مشاهده میشود را چگونه می شود دریافت کرد.ممنون

  • سلام خسته نباشید درمور سهام سمگا تحلیل شما رو میخواستم ممنونم

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

  • سلام.خسته نباشید.امیدوارم در این بازار کسی با ناامیدی خارج نشه و بتونه از اطلاعاتی که شما در این اپیکیشن قرار دادید استفاده کنه.ممنون

  • سلام ممنون از زحمات شما درصورت امکان تحلیلتون درباره فملی و شپاکسان رو بفرمایید سپاس فراوان

  • ببخشید چرا در دو روز گذشته بازار منفی شد؟
    لطفا به ما تازه واردها هم قدری اطلاع دهید.
    از شما سپاسگزاری می کنم.

    • سلام نوسان و افت و خیز قیمت ها در بازار سرمایه امری طبیعی ست