گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 13 اردیبهشت ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 13 اردیبهشت ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با افزایش 39 هزار واحدی عدد 917 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش 12 هزار واحدی به عدد 297 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 4 میلیارد سهم طی 672 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 7132  میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 4.4 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که شاهد تقاضا و صف خرید در اکثر نمادهای بازار سرمایه بودیم. بازار به طور یک دست سبز بود و تا پایان بازار همچنان سبز ماند. از نکات مهم در بازار امروز نبود نمادی صف فروش در بازار بود. جریان نقدی در بازار به حدی است که اجازه اصلاح به سهام شرکت ها نمی دهد و همچنان پر قدرت شرکت ها به رشد خود ادامه می دهند. این روزهای نیز می گذرد لذا حواسمان باشد چه شرکت ها و به چه دلیل خریده ایم. از فردا پذیره نویسی اولین صندوق مالی دولت شروع می شود و تا 31 اردیبهشت ماه این پذیره نویسی ادامه دارد.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 13 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 13 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 13 اردیبهشت ماه 1399)

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس وفرابورس

نام نمادمیزان تاثیر مثبت بر شاخص کل بورسنام نمادمیزان تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس
فارس3113میدکو33
فولاد2385صبا27
فملی1637شگویا24
شستا1270زاگرس21

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت پایانی (ریال)قیمت آخرین معامله (ریال)
وخارزم18126371456214700
دماوند2822347849578495
چکاپا7819742523925284
تاپیکو172167596919691

بلوک های مهم صورت گرفته در معاملات امروز

نام سهمحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت معامله بلوک (ریال)قیمت اخرین معامله (ریال)
تاپیکو 2496480996919691

بیشترین درصد افزایش

نام سهامدرصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبلارزش معاملات (میلیارد)  قیمت پایانی (ریال)  قیمت آخرین معامله (ریال)  
بکام391782117960120300
کیمیا331094139841398
وخارزم3026371456214700
غمینو221703183535000

بکام: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تامین کابل مخابراتی و کانالی به مخابرات سوریه.

کیمیا: بازگشایی پس از مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه.

وخارزم: بازگشایی پس از تغییرات با اهمیت در خصوص عملکرد شرکت های تحت کنترل.

غمینو: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد.

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1.  معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سال ۹۵ تصویب شده است، اعلام کرد اجرای آن از سال ۹۹ انجام می‌شود. مقام مسئول سازمان امور مالیاتی اعلام کرد خانه‌های خالی از سال ۹۵ مشمول مالیات می‌شوند.
  2. خط تولید گیربکس سمند با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در شرکت چرخشگر افتتاح شد. ظرفیت تولید روزانه این خط ۷۰۰ دستگاه است. با بهره برداری از خط تولید گیربکس سمند در شرکت چرخشگر برای ۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است. پیش از این در این خط تولید گیربکس ال ۹۰ تولید می شد که درحال حاضر با بهینه سازی و نصب تجهیزات جدید، آماده تولید گیربکس خودرو سمند تولیدی شرکت ایران خودرو تبریز است. برای راه اندازی این خط تولید ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. چرخشگر در سال جهش تولید برنامه افزایش تولید گیربکس های سنگین و نیمه سنگین را در دستور کار دارد.
  3. سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در نامه‌ای به مدیرکل دفتر واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ مصوبه دولت مبنی ‌بر ترخیص خودروهای سواری دپوشده در گمرک را ابلاغ کرد.
  4. سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیشنهاد دادیم که هپکو به سرعت به ایمیدرو واگذار شود و سه درصد از سهام شرکت هم به فروش رود که مورد موافقت آیت الله رییسی قرار گرفت، اما برای فروش باید سازوکار قانونی فراهم شود که درآمد حاصل از فروش سهام مستقیماً در تولید هپکو و خرید قطعات صرف شود. وی اضافه کرد: ایمیدرو با داشتن هلدینگ های معدنی بهترین گزینه برای هپکو است، اما متأسفانه تا این لحظه واگذاری هپکو به ایمیدرو صورت نگرفته است.
  5. عبدالناصر همتی با اشاره به روند کاهنده تورم در کشور اعلام کرد: خوشبختانه در فروردین ماه شاهد کاهش 2/4 واحد درصدی شاخص بهای تولید کننده بودیم، بطوری که تورم تولید کننده از 1/6 درصد اسفند 98 به 8 درصد در فروردین 99رسید. رئیس کل بانک مرکزی  افزود: براین اساس تغییر شاخص بهای  تولید کننده (تورم نقطه به نقطه) درفروردین ماه نسبت به ماه مشابه درسال گذشته به 20/9درصد رسید که نسبت به ماه پیش 2/9 واحد درصد کاهش داشت. همتی تأکیدکرد: با توجه پیش‌نگر بودن تورم تولید کننده ،این امر می‌تواند  بیانگر کاهش تورم آتی مصرف کننده و موجب کاهش انتظارات تورمی است.
  6. رئیس جمهور به وزیر نفت دستور داد برای حضور بیشتر و فعال تر شدن شرکت های نفتی و پتروشیمی در بازار سرمایه اقدامات لازم را به سرعت انجام دهد.
  7. رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به هدیه ۵۰۰ هزار تومانی این بنیاد به تمامی مددیاران و مددکاران بهزیستی، گفت: علاوه بر این، مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای خانواده های مددجویان دارای بیمار خاص، صعب العلاج و فوتی بر اثر کرونا که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، تخصیص داده شد.
  8. انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت، کمبود جهانی کالا به دلیل کرونا، بالا رفتن نرخ ارز و افزایش تقاضا برای خرید گوشی در پی معرفی اپلیکیشن شاد را از جمله عوامل التهابات بازار موبایل اعلام کرد.
  9. در یادداشت رئیس کل بانک مرکزی آمده است: در اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا ، سیستم بانکی تاکنون بیش از ۱۹.۳ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خانوارهای یارانه بگیر پرداخت کرده و در حال تدارک منابع لازم جهت اجرای مرحله دوم طرح و پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی به بنگاهها و واحدهای آسیب دیده از کرونا می باشیم. با توجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکتهای دولتی و بانک ها و تکمیل سهام شناور شرکتهای بورسی از ضرورت های ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و عمق بخشیدن به بازار سرمایه است. در راستای اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاهداری بانک ها، بخشنامه ای را درخصوص ضرورت واگذاری سهام شرکتهای وابسته به بانک ها در بورس صادر کردم. در خصوص کسری بودجه دولت، ناشی از سقوط شدید قیمت نفت و فرآورده های نفتی، برای چندمین بار تأکید می کنم؛ در شرایط حاضر اقتصادی ، انتشار اوراق بدهی روش مناسب تری برای تأمین کسری و نیز جلوگیری از پولی کردن کسری بودجه و تورم است. بانک مرکزی آماده استفاده گسترده از عملیات بازار باز، برای کمک به دولت و رشد اقتصاد کشور است.
  10. رییس سازمان فضایی کشور از مراحل نهایی صدور پروانه اپراتور ماهواره‌ای خبر داد و گفت: اپراتور ماهواره‌ای می‌تواند کار خود را با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه اولیه آغاز کند.
  11. هیات عامل صندوق توسعه ملی با استمهال سه ماهه در بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی از محل قراردادهای عاملیت ارزی و ریالی، موافقت کرد.
  12. بانک ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات ایران و قرض الحسنه مهر ایران آماده پذیره نویسی متقاضیان  خریداری واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) هستند. پذیره ‏نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) علاوه بر بانک های منتخب از طریق کارگزاری ‏های بورس و سامانه‏ های آنلاین معاملاتی امکان پذیر است.
  13. سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر(سهامی عام) را به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت صادر کرد.
  14. علی آقامحمدی، مدیر گروه مشاوران اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این سوال می گوید: شورای عالی بورس هفته آینده زمان فروش سهام عدالت را تعیین می‌کند،  اکنون ارزش سهام یک میلیون تومانی حدود ۱۵ میلیون تومان است.
  15. شرکت نفت پاسارگاد از کسب سود 57 میلیارد تومانی شرکت هرمز پاسارگاد از طریق سرمایه گذاری در بورس در فروردین ماه و اردیبهشت ماه خبر داد.
  16. شرکت باما(کاما) از از واگذاری 1.5 میلیون سهم شرکت ذوب و روی اصفهان خبر داد.
  17. بانک گردشگری(وگردش) از برنامه ریزی جهت افزایش دامنه نوسان از 3 درصد به 5 درصد و تعیین قیمت مرجع جهت معاملات روزانه سهام خبر داد.
  18. شرکت پتروشیمی فارابی(شفارا) از شروع مجدد فعالیت متوقف شده قبلی خبرداد.
  19. شرکت ریل سیر کوثر(حسیر) از فروش 15 درصد سهام شرکت پرتو فرابر خلیج فارس به شرکت تک زر اندیشان نوآور به مبلغ 31 میلیارد تومان خبر داد.
  20. شرکت صنایع غذایی مینو شرق(غمینو) از دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  21. شرکت تامین مسکن جوانان(ثجوان) از انتقال زمین بهارستان به مبلغ 12.5 میلیارد تومان خبر داد.
  22. شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی(کسعدی) از برگزاری مجمع عمومی سالیانه این شرکت در تاریخ 22 اردیبهشت ماه خبر داد.
  23. شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر(کویر) از قرارداد سبدگردانی اختصاصی با شرکت سبدگردان آگاه به مبلغ 125 میلیارد تومان خبرداد.
  24. شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب(فنرژی) از مجمع عمومی فوق العاده این شرکت در تاریخ 22 اردیبهشت ماه خبر داد.
  25. شرکت صنعتی قطعات اتومبیل ایران(ختوقا) از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 15 اردیبهشت ماه به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه خبر داد.
می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *