قیمت های جهانی پنبه کمترین حد 4 هفته اخیر را تجربه کرد

قیمت های جهانی پنبه کمترین حد 4 هفته اخیر را تجربه کرد

معاملات آتی پنبه در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد نوع جدید ویروس کرونا، Omicron، به پایین‌ترین حد در 4 هفته گذشته یعنی 114.6 سنت بر پوند وزنی کاهش یافت. با این حال، در بحبوحه عرضه‌های کم به دلیل هزینه‌های تولیدی بالاتر و مشکلات لجستیکی همراه با افزایش تقاضای جهانی، قیمت نزدیک به سطوح بالایی بود که از ژوئن 2011 مشاهده نشده بود. در همین حال، USDA در آخرین گزارش ماهانه خود تخمین زد که تولید جهانی به دلیل عملکرد بهتر محصولات در برزیل، استرالیا و پاکستان افزایش خواهد یافت. در جاهای دیگر گزارش شده است که ایالات متحده به دنبال گسترش صادرات پنبه به بنگلادش، دومین واردکننده بزرگ پنبه در جهان است، در حالی که در پاکستان، واردات پنبه به بیش از 6.8 میلیون عدل رسید که 70 درصد نسبت به سال گذشته تا 15 نوامبر افزایش داشت.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت پنبه

در نمودار داده های هفتگی زیر همانطور که مشاهده میکنید قیمت توانسته پس از 9 سال سطح مقاومت 93 دلاری را به سمت بالا بشکند و بالای آن تثبیت دهد. با اعلام سویه جدید آفریقایی کرونا سرعت اصلاح قیمتی پنبه افزایش یافت و طی هفته های آتی میتواند به نزول خود ادامه دهد. اما در بلند  مدت یکساله قیمت میتواند به هدف مقاومتی بعدی خودش در 140 سنت بر پوند وزنی برسد و حتی رسیدن قیمت ها به عدد 200 سنت در سطح اوج تاریخی بعید نیست. در سناریوی نزولی با احتمال کمتر در صورت از دست رفتن حمایت مستحکم 93 سنت، نزول بیشتر قیمت تا سطح حمایتی بعدی در 72.50 سنت فراهم خواهد شد.

جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *