چطور سرمایه مان را 20 برابر کنیم؟

سود یا بهره مرکب (Compound Interest) به نوعی از سود اطلاق می‌گردد که برای محاسبه آن علاوه اصل سرمایه، میزان سود حاصل از بهره‌های جمع شده از دوره‌های قبل سپرده یا وام نیز اضافه می‌گردد. به تعبیری دیگر سود مرکب را می‌توان این گونه تعریف کرد: سود حاصله از اصل سرمایه به علاوه سود حاصل از سودهای قبلی که به آن «سودِ سود» یا «بهره بر سود» نیز گفته می‌شود.
سود مرکب
واضح است که بهره مرکب چنانچه طبق اصول آن استفاده شود، بسیار سودآورتر از سودهای معمولی است اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اولاً سود مرکب برای کسب‌وکارهایی با درآمد پایدار بسیار کارساز بوده ولی در مورد مشاغل با درآمد مقطعی مناسب نبوده و نمی‌تواند به عنوان یک سیستم پول‌ساز برای آن‌ها مثمر ثمر باشد. دوما سودِ مرکب در دراز مدت به نتیجه می‌رسد و در اصل طبق قانون آن هر چه زمان بیشتری از سپرده‌گذاری بگذرد، میزان رشد و افزایش سود نیز بیشتر خواهد شد.

در این برنامه همراه با آقای مهدی آقاجانی، کارشناس و تحلیلگر بازار مالی در خصوص مدیریت سرمایه و سود مرکب و مزایای آن گفتگو نمودیم

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران