پیشتازی سیمانی ها در بازار یکشنبه | دیلی سیگنال 27 تیر 1400

با کریپتوکست در شنوتو و کست‌باکس همراه باشید تا مهمترین اخبار و تحولات ارزهای دیجیتال را از دست ندهید.

بورس معاملات امروز را منفی آغاز کرد و شاخص‌ها از همان ابتدای معاملات سرخ‌پوش شدند. به طوری شاخص کل بورس تهران در انتها با افت 8326 واحدی (معادل 0.64 درصد) به کانال 1.302میلیون واحدی رسید. شاخص هم‌وزن هم 0.56درصد عقب‌نشینی داشت.

در بازار امروز تنها ۴ صنعت شاخص گروه سبزرنگ داشتند و دیگر صنایع همگی سرخ‌پوش بودند. در این میان دو صنعت دارویی و سیمانی وضع بهتری نسبت به بقیه داشتند. داروسازان طی مدت اخیر بارها به دلایلی مانند هزینه ارز ۴۲۰۰ یا ساخت واکسن کرونا مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. حال به نظر می‌رسد علت داغ شدن دوباره این صنعت هم نزدیک شدن به موعد تغییر دولت و زمزمه‌هایی مبنی بر حذف ۴۲۰۰ در دولت رئيسی باشد.

در گروه سیمانی‌ هم همانطور که در گزارش‌های پیشین ذکر شده بود دیروز معاملات عجیبی را در بورس کالا تجربه کردند و به سطوحی از قیمت رسیدند که تا یک ماه پیش خوشبین‌ترین کارشنانسان بازار سهام هم توقع آن را نداشتند. هر چند عصر دیروز این معاملات ابطال شد اما به نظر می‌رسد بورسی‌ها توجه چندانی به رفتارهای سلیقه‌ای ناظر ندارند و امروز هم با قدرت در صف خرید بودند. 

در بخش ابتدایی برنامه ی امروز به همراه آقای سامان منتظری، رئیس هیئت مدیره رادمان سرمایه به بررسی صنایع مختلف بازار از جمله پالایشی ها و سیمانی ها پرداختیم. ایشان ضمن اشاره به تاثیر تغییرات نرخ خوراک پالایشی ها، از ریسک هایی از قبیل قیمت گذاری های دستوری در این صنعت یاد کردند. همین بحث قیمت گذاری دستوری که از سوی دولت بر شرکت های بورسی تحمیل میشود در صنعت سیمانی هم اختلالاتی بوجود آورده که با عرضه ی سیمان در بورس کالا شاهد بهبود این مسائل هستیم.

موج جدید ریسک گریزی و ذخیره سود سرمایه گذاران

در بخش دوم برنامه به همراه آقای احسان چرمگی کارشناس بازارهای جهانی به بررسی پارامترهای تاثیر گذار بازارهای جهانی پرداختیم.

مهمترین عامل برای بررسی بنیادی بازارهای مالی بررسی میزان ریسک سرمایه ها و خطرات تهدید کننده اقتصاد است. در این روزها یکی عامل ریسکی افزایش نرخ بهره بخاطر انتظارات تورمی سرمایه گزاران و دیگری ریسک شیوع مجدد کرونا در اروپا بازارهای مالی را به سمت ریسک گریزی سوق داده است.

در این شرایط شاخص های آمریکا با اصلاح مواجه شده اند و اونس طلا در هفته گذشته با اندکی رشد مواجه شد که بخاطر ادامه قدرت گرفتن دلار شاهد فشار فروش انس از سطح 1831 دلار بودیم.
بازار نفت تحت تاثیر مناقشه امارات با عربستان در جلسه اوپک پلاس برای سهم بیشتر در تولید این سازمان تحت فشار فروش قرار گرفت بطوریکه نفت وست تگزاس از محدوده 76 دلار تا عدد 71 دلار سقوط کرد. در ادامه با تصویب افزایش عرضه 400 هزار بشکه ای در کوتاه مدت شاهد ریزش بیشتر قیمت های نفت خواهیم بود.

قیمت های جهانی گاز طبیعی به تبعیت از نفت و بازار عرضه و تقاضا و ریسک افزایش موارد ابتلا به کرونا ریزشی شدند و از بعد تکنیکال نیز زمان اصلاح قیمت ها فرا رسیده بود.
اونس نقره نیز تحت تاثیر بازار عرضه و تقاضا و همبستگی آن با طلا در آخرین روز هفته با اصلاح مواجه شد و به نظر میرسد اهداف حمایتی پایین تری را در سر دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *