دارا یکم در صدر | پربازده ترین صندوق سرمایه گذاری در بهمن ماه 1400

دارا یکم در صدر | پربازده ترین صندوق سرمایه گذاری در بهمن ماه 1400

به گزارش سیگنال، در بهمن ماه ماه 1400 صندوق های واسطه گری مالی یکم 13.4% ، کیمیای کاردان 3.5% ، آسمان امید 2.8% و صندوق طلای زرین آگاه 1.3-% در انواع مختلف به عنوان برترین صندوق های یک ماه گذشته از نظر بازدهی انتخاب شدند.

سبقت یک سوم صندوق های سهامی از بورس

در بهمن ماه 1400، شاهد حرکت نوسانی شاخص کل بورس بودیم به طوریکه در ابتدای ماه نزول 6 درصدی و بعد از آن صعود 8 درصدی را شاهد بودیم. در ادامه حرکت نوسانی شاخص جای خود را به حرکت افقی داد که در نهایت موجب افت 0.2 درصدی شد. در هیمن حال یک سوم صندوق های سهامی بازدهی بهتری از شاخص بورس کسب کردند. صندوق دارا یکم به لطف افزایش قیمت ها در صنعت بانک و بیمه، بیشترین رشد را به ثبت رساند و با بیش از 13% بازدهی (NAV) در صدر بازدهی ماهانه صندوق های سرمایه گذاری قرار گرفت.

درصد بازدهی انواع صندوق های سرمایه گذاری در بهمن ماه 1400

کالاییمختلطسهامیبا درآمد ثابت
3.1-0.2-11.6

در ادامه این مطلب 5 صندوق سرمایه گذاری برتر در بهمن ماه 1400 را در انواع سهامی، مختلط، درآمد ثابت و کالایی معرفی خواهیم کرد.

صندوق سرمایه گذاری سهامی

به جز صندوق دارا یکم که در صدر بازدهی ماهانه صندوق های سهامی یکه تازی می کند، سایر صندوق های سهامی به معنای واقعی کلمه در رکود به سر بردند. میانگین بازدهی صندوق های سهامی در بهمن ماه 1- درصد بود.

برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری منتخب سامانه رسام روی لینک زیر کلیک کنید

معامله آنلاین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با رسام

درصد بازدهی سهامی

صندوق سرمایه گذاری مختلط

صندوق های مختلط هم از رکود حاکم در بازار متاثر بودند و در ماه گذشته عملکرد جذابی برای سرمایه گذارانشان ارائه ندادند. برترین صندوق مختلط در بهمن ماه 1400، صندوق کیمیای کاردان بود که بازدهی 3.5% را بدست آورد. اغلب صندوق های مختلط در دامنه مثبت به کار خود پایان دادند ولی میانگین بازدهی آنها دقیقا مشابه شاخص کل بورس بود.

خالص ارزش دارایی (میلیارد تومان)بازدهی ماهانهنام صندوق
763.5کیمیای کاردان
651.5زیتون نماد پایا
361.4مختلط کاریزما
1630.9سپهر اندیشه نوین
190.8توسعه پست بانک

2 صندوق قابل معامله لیست بالا، صندوق های زیتون و صنوین می باشند. صندوق سپهر اندیشه نوین با 163 میلیارد تومان دارایی، بیشترین حجم سرمایه را در لیست برترین صندوق های بهمن ماه 1400 در نوع مختلط دارد.

بازدهی مختلط

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

با وجود اظهار نظرهای نگران کننده در مورد بازدهی صندوق های با درآمد ثابت، در بهمن 1400 شاهد استمرار بازدهی ها و ثبت میانگین 1.6% در صندوق های با درآمد ثابت بودیم. در ماه های اخیر این صندوق های با درآمد ثابت بودند که عملکرد با ثبات و رو به رشدی را کسب کردند و از سایر صندوق ها جلو زدند.

خالص ارزش دارایی (میلیارد تومان)بازدهی ماهانهنام صندوق
8042.8مشترک آسمان امید
2,3802.1افرا نماد پایدار
4,5272پارند پایدار سپهر
3462کامیاب آشنا
1121.9با درآمد ثابت مانی

همه صندوق های پربازده بهمن ماه جزو صندوق های بورسی یا بودند. صندوق کامیاب آشنا از دسته صندوق های با درآمد ثابت از نوع دوم است که ریسک کمتری در زمان افول بازار سهام دارد. با این حال صندوق آسمان امید با مدیریت شرکت سبدگردان آسمان، برترین بازدهی ماهانه را در صندوق های با درآمد ثابت بدست آورد و با 2.8% بازدهی در صدر ایستاد.

صندوق های سهامی و مختلط شرکت سبدگردان آسمان در سامانه معاملات رسام در سیگنال قابل خرید هستند.

بازدهی درامد ثابت

صندوق سرمایه گذاری کالایی

همه صندوق های کالایی در بهمن ماه مشابه دی ماه عملکرد منفی به ثبت رساندند. ضعیف ترین نوع صندوق ها در بهمن 1400 صندوق های کشاورزی و طلا بودند. صندوق تازه تاسیس زرین آگاه که کوچکترین صندوق طلای حال حاضر بازار سرمایه می باشد با ثبت بازدهی 1.3-% در رتبه اول صندوق های کالایی قرار گرفت. صندوق های کشاورزی هم ضعیف ترین عملکرد را داشتند.

آمار عملکردی صندوق های کالایی را در جدول زیر مشاهده می کنید.

خالص ارزش دارایی (میلیارد تومان)بازدهی ماهانهنام صندوق
84-1.3صندوق طلای زرین آگاه
313-1.9صندوق طلای زرافشان امید ایرانیان
174-2صندوق طلای کهربا
277-2.1صندوق طلای مفید
432-2.1صندوق طلای کیان
1,109-2.3صندوق طلای لوتوس
130-6.7گروه زعفران سحرخیز
127-9.6طلای سرخ نوویرا

در پایان بهمن ماه، بازدهی سالانه صندوق های طلا به حدود صفر رسیده است. کاهش قیمت ارز در داخل با وجود رشد قیمت اونس جهانی، صندوق های طلا را هم منفی کرده است.

بازدهی صندوق کالایی
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *