پالایشی ها هم نتوانستند از هیجان فروش کم کنند | دیلی سیگنال

در پایان بازار امروز برای سومین روز متوالی بیش از نیمی از نمادها در صف فروش قفل بودند. اما به واسطه دامنه نامتقارن که تنها ۲ درصد اجازه منفی شدن به نمادها می‌دهد، شاخص کل تنها ۱۱ هزار واحد (معادل ۰.۹ درصد) افت داشت و شاخص هم‌وزن هم با رشد ۰.۲ درصدی صعودی بود.

به عقیده منتقدان دامنه نوسان نامتقارن، مهم‌ترین آسیب این نوع دامنه به بازار سهام کاهش نقد شوندگی و قفل شدن نمادها در صف فروش‌های سنگین است. در برنامه ی امروز با آقای امیر آسیایی و آقای بهادر برهان مدیر پرتقوی مشاور سرمایه گذاری ترنج به بررسی تاثیر این اتفاقات بر بازار پرداختیم.

آقای برهان اعتقاد داشتند که تصمیم دامنه ی نوسان نامتقارن نتوانسته از هیجانات بازار کم کند و باعث کاهش حجم معاملات شده است.

ایشان برای ادامه ی راه شرکت های کامادیتی محور و شاخص ساز بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر ارزیابی کردند. آقای امیر آسیایی نیز ابهاماتی که در خصوص برجام و توافقات احتمالی ایران و آمریکا وجود دارد را مهم ترین دلیل افت شاخص در این روزها میدانستند و معتقد بودند که بازار تا زمانی که تکلیف برجام و FATF مشخص نشود ، نمیتواند رشد زیادی داشته باشد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *