هوشمندترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری | شش ماهه (نیمه اول سال 98)

هوشمندترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری | شش ماهه (نیمه اول سال 98)

در شش ماهی که از آغاز سال 98 می‌گذرد بازارهای مالی با افت و خیز‌های متفاوتی همراه بوده‌اند. در نیم سال 98 بازار بورس با فاصله معناداری از سایر بازارهای مالی پیشی گرفت و در حالی که بازار ارز، طلا و مسکن با رکود نسبی روبرو بود، بورس توانست با رشد بیش از 50 درصدی توجه عموم مردم را به خود جلب کند.

بازار بورس که به عقیده کارشناسان از رشد تورمی سال 97 عقب مانده بود، سال 98 را با قدرت شروع کرد. شاخص کل بورس در ابتدای سال 98 روی عدد 179 هزار واحد بود و در پایان شهریور 98 رقم 300 هزار واحد را پشت سر گذاشت.

رکورد شکنی‌های بورس پی در پی از راه می‌رسید و در هر عرضه اولیه تعداد مشارکت‌کنندگان بیشتر از قبل بود. ثبت‌نام‌کنندگان تازه وارد به کارگزاری‌های بورس مراجعه کرده و صف‌های طویل برای اخذ کد بورسی به وجود آمد. این اتفاقات نوید ورود سرمایه‌های جدید و تازه نفس را به بازار سرمایه کشور می‌دهد.

اما مسئله‌ای که ممکن است فراموش شود این است که روند صعودی بورس همیشه ادامه‌دار نخواهد بود و قطعا زمانی فرا می‌رسد که شیب حرکت افزایشی قیمت‌ها آرام‌تر می‌شود و حتی ممکن است روند صعودی به اتمام برسد و اصلاح قیمت‌ها آغاز شود. در این زمان کسانی که بدون آگاهی از خطرات و ریسک‌هایی که ذاتا در بازار سرمایه وجود دارد متضرران اصلی خواهند بود. این مهم لزوم شناخت سرمایه گذاری اصولی و روشمند را بیش از پیش نمایان می‌کند.

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کشور علاوه بر حفظ ارزش پول در برابر تورم و کسب بازدهی معقول از رشد صنایع مختلف، به رشد اقتصاد درون زا نیز کمک می‌کند و چرخ تولید و صنعت داخلی را به رونق وا می‌دارد.

بهترین سرمایه‌گذاری کدام است؟

حال باید سرمایه گذاری صحیح را انتخاب کرد. بعضی از مردم ترجیح می‌دهند شخصا وارد معاملات سهام شوند و با یادگیری روش‌های تحلیل مختلف به خرید و فروش های متعدد بپردازند. خطری که این شیوه‌ی سرمایه‌گذاری(سرمایه‌گذاری مستقیم) دارد این است که یادگیری علم سرمایه‌گذاری و قدرت کار بدون واسطه با پول نیازمند صرف وقت، سرمایه و تحمل مستقیم ریسک‌های مختلف است.

در طرف مقابل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، انتخاب کم خطر و آسوده‌تری است. سرمایه‌گذاری نیابتی یا غیر مستقیم در دنیا مرسوم است و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند سرمایه‌شان را به متخصصان سرمایه گذاری بسپارند و صرفا از پتانسیل موجود در بازار سرمایه بهره ببرند.

در ایران نیز صندوق‌های سرمایه‌گذاری که حدود ده سال است به بازار سرمایه کشور معرفی شده‌اند، چنین کاری انجام می‌دهند. عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته نشان داده است که با انتخاب دقیق و حساب شده‌ی صندوق، می‌توان به اندازه رشد بازار سرمایه بازدهی کسب کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانید صفحه صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری را در سیگنال بررسی کنید.

هوشمندترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری

در این گزارش به بررسی هوشمندترین صندوق های سرمایه گذاری می‌پردازیم. صندوق‌های سرمایه‌گذاری هوشمند، به صندوق‌هایی اطلاق می‌شود که هوشمندانه بیشترین سرمایه تحت مدیریت‌شان را در صنایع برتر و پربازده، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در شش ماه نخست سال 98 سه صنعت برتر با بالاترین بازدهی ها معرفی شده‌اند. گروه زراعت با 355% بازدهی توانست بالاترین میزان بازدهی را در بین گروه‌های صنایع مختلف بورس تهران، کسب کند. گروه محصولات کاغذ با 263% بازدهی در رده دوم ایستاد. گروه کاشی و سرامیک هم با ثبت بازدهی 195% در جایگاه سوم قرار گرفت.

یکی از معیار‌های انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری برتر، بررسی مدیریت و نحوه مدیریت دارایی‌ها در صندوق است. از این رو با نیم نگاهی به صنایعی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آن به فعالیت پرداخته‌اند، می‌توان انتخاب هوشمندانه‌ای برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم داشت.

بهترین و هوشمندترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در شش ماهه نخست سال 98 در صنایع برتر سرمایه‌گذاری کردند، بصورت زیر می‌باشند:

هوشمندترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *