هوشمندترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری | ماهانه (مهر ماه سال 98)

هوشمندترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری | ماهانه (مهر ماه سال 98)

بعد از رشد چشمگیر بازار سرمایه در شش ماه نخست سال 98 ، در اولین ماه از شش ماه ی دوم سال، بازار سرمایه با ریزش شاخص و نزول ارزش سهام روبرو شد. شاخص کل بورس در ابتدای مهر ماه 98 روی عدد 304 هزار واحد بود و در پایان مهر ماه98 رقم 308 هزار واحد را ثبت کرد.تغییر چهار هزار واحدی شاخص کل با توجه به تغییرات در ماه های گذشته بسیار کمتر بود.

در گزارش زیر به بررسی صندوق های سرمایه گذاری هوشمند می پردازیم. صندوق های سرمایه گذاری هوشمند، به صندوق هایی اطلاق می شود که هوشمندانه بیشترین سرمایه تحت مدیریت شان را در صنایع برتر و پربازده، سرمایه گذاری کرده اند.

سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور علاوه بر حفظ ارزش پول در برابر تورم و کسب بازدهی معقول از رشد صنایع مختلف، به رشد اقتصاد درون زا نیز کمک می کند و چرخ تولید و صنعت داخلی را به رونق وا می دارد.

بهترین سرمایه‌گذاری کدام است؟

حال باید سرمایه گذاری صحیح را انتخاب کرد. بعضی از مردم ترجیح می دهند شخصا وارد معاملات سهام شوند و با یادگیری روش های تحلیل مختلف به خرید و فروش های متعدد بپردازند. خطری که این شیوه ی سرمایه گذاری(سرمایه گذاری مستقیم) دارد این است که یادگیری علم سرمایه گذاری و قدرت کار بدون واسطه با پول نیازمند صرف وقت، سرمایه و تحمل مستقیم ریسک های مختلف است. در طرف مقابل سرمایه گذاری غیرمستقیم، انتخاب کم خطر و آسوده تری ست. سرمایه گذاری نیابتی یا غیر مستقیم در دنیا مرسوم است و بیشتر مردم ترجیح می دهند سرمایه شان را به متخصصان سرمایه گذاری بسپارند و صرفا از پتانسیل موجود در بازار سرمایه بهره ببرند.

در ایران نیز صندوق های سرمایه گذاری که حدود ده سال است به بازار سرمایه کشور معرفی شده اند، چنین کاری انجام می دهند. عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در سال های گذشته نشان داده است که با انتخاب دقیق و حساب شده ی صندوق، می توان به اندازه رشد بازار سرمایه بازدهی کسب کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره صندوق های سرمایه گذاری می توانید صفحه صندوق های سرمایه گذاری را در سیگنال بررسی کنید.

هوشمندترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری

در مهر ماه سال 98  سه صنعت برتر با بالاترین بازدهی ها معرفی شده اند. گروه فرآورده های نفتی با 9% بازدهی توانست بالاترین میزان بازدهی را در بین گروه های صنایع مختلف بورس تهران، کسب کند. گروه بیمه و بازنشستگی با 7% بازدهی در رده دوم ایستاد. گروه چند رشته ای صنعتی هم با ثبت بازدهی 5.5% در جایگاه سوم قرار گرفت.

یکی از معیار های انتخاب صندوق سرمایه گذاری برتر، بررسی مدیریت و نحوه مدیریت دارایی ها در صندوق است.

از این رو با نیم نگاهی به صنایعی که صندوق های سرمایه گذاری در آن به فعالیت پرداخته اند، می توان انتخاب هوشمندانه ای برای سرمایه گذاری غیرمستقیم داشت.

سه صندوق سرمایه گذاری برتر در صنایع برتر مهر ماه سال 98 معرفی می شوند:

صندوق های سرمایه گذاری
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • جناب آذری لطف بفرمائید درباره سود مرکب در بورس هم توضیح دهید ایا با سرمایه گذاری در صندوقهای سهامی هم میتوان به سود مرکب رسید.

    • سلام، حتما به زودی مقاله ای در این مورد منتشر میکنیم. بله از اونجا که سود صندوق های سهامی از اختلاف قیمت خرید و فروش واحدهایه صندوق هست بنابراین سود مرکب محسوب میشه.