بررسی سبد موفق ترین صندوق سهامی در سال 1400

بررسی سبد موفق ترین صندوق سهامی در سال 1400

صندوق مشترک پیشتاز با بازدهی سالانه حدود 40 درصدی در صدر برترین صندوق سهامی سال 1400 قرار گرفت.

در حالی که شاخص کل بورس در سال 1400 به روند نوسانی خود ادامه می داد و حتی تعدادی از صندوق های سهامی بازدهی منفی داشتند، اما صندوق مشترک پیشتاز در همین مدت توانست بازدهی خوبی بدست آورد. این صندوق در روندهای صعودی و روزهای پر رونق بورس عملکرد متوسطی داشت اما در شرایط رکود بورس، مدیریت خوب و قابل توجهی داشت.

در این مطلب به بررسی پرتفوی سرمایه گذاری این صندوق خواهیم پرداخت و برترین سهم های موجود در سبد موفق ترین صندوق سهامی سال 1400 را معرفی خواهیم کرد.

تجزیه و تحلیل پرتفوی صندوق مشترک پیشتاز

بر اساس آخرین صورت وضعیت پرتفوی منتشر شده در سایت صندوق، 77% از دارایی ها در سهام سرمایه گذاری شده است. از 23 درصد باقی مانده هم بیشتر در اوراق مشارکت سرمایه گذاری شده و درصد کمی هم به صورت نقد نزد صندوق می باشد.

نمودار

سنگین ترین سهام موجود در پرتفوی صندوق مشترک پیشتاز

سهم (نماد)ارزش روز (میلیارد تومان)درصد از پرتفوی صندوق
پتروشیمی پردیس (شپدیس)2637.7
فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)1664.9
توسعه معدني و صنعتي صبانور (کنور)1554.6
پتروشیمی جم (جم)1524.5
گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)1474.3
مبين انرژي خليج فارس (مبین)1354
گروه مديريت سرمايه گذاري اميد (وامید)1323.9
سرمايه‌گذاري‌صندوق‌بازنشستگي‌ (وصندوق)1153.4

در جدول بالا لیست سهم هایی که بیش از 100 میلیارد تومان در پرتفوی صندوق مشترک پیشتاز به آنها اختصاص داده شده است را آوردیم. همانطور که مشاهده می شود 8 سهم سنگین ترین وزن را در پرتفوی صندوق دارند.

بیش از 37% از دارایی های جذب شده صندوق پیشتاز به 8 سهم جدول فوق رسیده و سهم شپدیس با اختلاف معناداری از سایر سهام با 7.7% در صدر جدول قرار دارد. شپدیس یکی از بهترین سهم های بازار در یکسال اخیر بوده که درصد بازدهی سالانه آن حدودا 85 درصد می باشد.

معامله آنلاین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سیگنال

ترکیب صنایع در سبد سهام صندوق مشترک پیشتاز

حدود 40 درصد از سهام پرتفوی صندوق پیشتاز در صنعت شیمیایی سرمایه گذاری شده است. 14 درصد در صنعت فلزات اساسی، 13 درصد در صنعت شرکتهای چند رشته ای، 12 درصد در صنعت استخراج کانه های فلزی و 21 درصد دیگر در سایر صنایع قرار داده شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *