مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری در سهام با شاخص کل بورس و فرابورس (پاییز 98)

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری در سهام با شاخص کل بورس و فرابورس (پاییز 98)

در این گزارش تیم سیگنال، مقایسه ای بین میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی در فصل پاییز 98 با شاخص کل بورس و فرابورس انجام داده است.

عملکرد بورس در پاییز 98، نیمی مثبت و نیمی منفی

در پاییز 98 روند رو به رشد شاخص بورس حفظ شد و در پایان فصل شاخص کل بورس با 11.73 درصد بازدهی کسب نمود. البته این میزان بازدهی در مقایسه با بهار و تابستان 98 پایین تر بود ولی به هر حال حرکت صعودی بازار سرمایه تغییری نکرد.

اگر فصل پاییز را از نظر زمانی به دو بخش یک ماه و نیمه تقسیم کنیم می توان گفت که عملکرد شاخص کل در بخش اول منفی و در بخش دوم مثبت بوده است. از ابتدای مهر ماه 98 تا نیمه آبان اکثر شرکت های بورسی با اصلاح قیمت همراه شدند و شاخص کل در بدترین وضعیت خود حدود 9 درصد افت کرد. در بخش دوم فصل اوضاع تغییر کرد. از نیمه آبان 98 تا پایان آذر ماه، بازار بار دیگر با موج صعودی همراه شد و سهامداران صبور را امیدوار کرد.

بازدهی بازار بورس در نیمه نخست سال 98 سرمایه گذاران جدیدی را برای ورود به بازار سرمایه ترغیب کرد. کارشناسان بازار سرمایه علت اصلی رشد ادامه دار بورس را ورود نقدینگی تازه به بازار می دانند.

در این میان بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی با ثبت بازدهی بهتر از شاخص بازار نگاه های سرمایه گذاران به خصوص تازه واردان را به خود جلب می کند.

مقایسه بهترین صندوق های سرمایه گذاری در سهام با شاخص کل بورس و فرابورس در پاییز 98

سیگنال، بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل را مقایسه می کند تا عموم مردم بتوانند با نگاهی منصفانه و به دور از جانبداری برای سرمایه گذاری های خود تصمیم بگیرند.

لازم به ذکر است، بازدهی آورده شده صرفا عملکرد گذشته صندوق هاست و به علت ماهیت نوسانی بازار سرمایه، نمی توان گفت در آینده نیز چنین عملکردی تکرار خواهد شد.

تلاش صندوق های سرمایه گذاری سهامی کسب بازدهی بالاتر از میانگین بازدهی بازار است. در این گزارش به مقایسه این مهم پرداخته ایم. تصمیم گیری برای انتخاب صندوق سرمایه گذاری بسیار مهم است و قطعا یکی از فاکتور های مورد بررسی، شیوه مدیریت و بازدهی کسب شده در گذشته می باشد.

با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه بهترین صندوق های سرمایه گذاری در سهام با شاخص کل بورس و فرابورس در پاییز 98
نمودار مقایسه بهترین صندوق های سهامی با شاخص کل در پاییز 98

طبق بررسی های کارشناسان سیگنال، صندوق های سرمایه گذاری  ” ارزش کاوان آینده ” و ” رشد سامان” در صدر برترین صندوق های سهامی از نظر میزان بازدهی قرار گرفتند.

همانطور از نمودار بالا پیداست، صندوق های سهامی توانسته اند با رشد بیشتر از میانگین بازار، درصد های بازدهی بهتری را کسب کنند.

در فصل پاییز 98 شاخص کل بورس توانست 11.73% بازدهی مثبت را به دست بیاورد. شاخص کل فرابورس با 16.32% عملکرد بهتری را ثبت کرد.

با نگاه به نمودار بالا، به سادگی می‌توانید مشاهده کنید که بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی در پاییز 98 توانسته‌اند عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل بورس و فرابورس را ثبت کنند. بنابرانی می‌توان صندوق ‌های سرمایه گذاری سهامی را جایگزن خوبی برای سرمایه گذاری در بورس بصورت غیرمستقیم دانست.

رتبه بندی بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی در پاییز 98

طبق نمودار بالا، پنج صندوق سرمایه گذاری برترِ سهامی در پاییز 98 عبارت اند از:

باید توجه داشت که میزان بازدهی برای سرمایه گذاران نمی تواند به تنهایی ملاک انتخاب صندوق سرمایه گذاری قرار بگیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام آیا در صندوق های سرمایه گذاری نیز می توان از تحلیل تکنیکال استفاده نمود و برای خرید یا ابطال واحدهای صندوق بهتر است در تاریخ مشخصی اقدام کرد یا فرقی نمی کند؟

    • سلام و درود. بله در صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) که مثل سهام عادی در بورس قابلیت خرید و فروش دارند میشه اینکارو کرد و هروقت که تشخیص دادید بهتره سهمتونو بفروشید میتونید اینکارو بکنید.

  • چه عواملی غیر از میزان بازدهی را باید ملاک انتخاب صندوق سرمایه گذاری قرار داد؟

    • سلام و عرض ادب. از جمله مواردی که باید در انتخاب صندوق سرمایه گذاری مدنظر قرار بدید میشه به این موارد اشاره کرد: بازدهی صندوق – ریسک صندوق – بازه سرمایه گذاری (بلندمدت یا کوتاه مدت) – شرایط اقتصادی جامعه – ریسک پذیری یا ریسک گریزی شما – داشتن پرداخت سود دوره ای در صندوق و داشتن ضامن نقدشوندگی.