مقایسه سود پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل – 20 آبان تا 20 آذر 98

مقایسه سود پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل – 20 آبان تا 20 آذر 98

در این گزارش میزان بازدهی بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی در یک ماه اخیر را با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس مقایسه می کنیم.

سیگنال، بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی را به صورت ماهانه (20 ام هر ماه) با شاخص کل مقایسه می کند تا عموم مردم بتوانند با نگاهی منصفانه و به دور از جانبداری برای سرمایه گذاری های خود تصمیم بگیرند.

لازم به ذکر است، بازدهی آورده شده صرفا عملکرد گذشته صندوق هاست و به علت ماهیت نوسانی بازار سرمایه، نمی توان گفت در آینده نیز چنین عملکردی تکرار خواهد شد.

وضعیت بازار سرمایه در آذرماه سال 98

در آذر ماه سال 98 بازار سرمایه وضعیت مطلوب تری نسبت به دو ماه گذشته داشت. روند صعودی شاخص های بازار سرمایه در این ماه همانند شش ماه نخست سال از سر گرفته شد و سهامداران صبور و حرفه ای را بار دیگر با بازدهی های قابل توجه همراهی کرد.

صندوق های سرمایه گذاری سهامی بعد از آن که مهر و آبان 98 با افت بازدهی همراه شده بودند، در آذر ماه 98 توانستند سود قابل توجهی برای سرمایه گذاران شان به ارمغان بیاورند.

در زیر به بررسی عملکرد بهترین صندوق های سهامی در آذر ماه 98 پرداخته ایم. بازدهی های ثبت شده در نمودار از آخرین اطلاعات منتشر شده از طرف صندوق های سرمایه گذاری استخراج شده است.

گفتنی است این اطلاعات مربوط به بازه زمانی یک ماهه 20 آبان تا 20 آذر 98 می باشد.

بررسی عملکرد بهترین صندوق های سرمایه گذاری در سهام در مقایسه با شاخص کل – آذر 98

با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

بررسی عملکرد بهترین صندوق های سرمایه گذاری در سهام در مقایسه با شاخص کل - آذر 98

طبق بررسی های کارشناسان سیگنال، صندوق های سرمایه گذاری  ” مشترک رشد سامان ” و ” مشترک ارزش کاوان آینده ” در صدر برترین صندوق های سهامی از نظر میزان بازدهی قرار گرفتند.

همانطور از نمودار بالا پیداست، صندوق های سهامی توانسته اند با رشد بیشتر از میانگین بازار، درصد های بازدهی بهتری را کسب کنند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات جامع تر و چگونگی کارکرد صندوق های سرمایه گذاری می توانند به صفحه صندوق های سرمایه گذاری در سایت سیگنال مراجعه نمایند. شاخص های بازار سرمایه پس از آنکه در ماه گذشته عملکرد منفی داشتند، روند صعودی خود را پیش گرفتند. در ماه منتهی به 20 آذر 98 شاخص کل بورس توانست 11.6% بازدهی مثبت را به دست بیاورد. شاخص کل فرابورس نیز با 13.1% عملکرد خوبی را ثبت کرد.

بررسی نمودار بالا نشان می‌دهد که در ماه منتهی به 20 آذر ماه 98، بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی سود عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل بورس و فرابورس داشته‌اند.

بهترین صندوق های سرمایه گذاری در سهام در ماه منتهی به 20 آذرماه 98

طبق نمودار بالا، 5 صندوق سرمایه گذاری برتر سهامی در یک ماه اخیر عبارت اند از:

رتبهنام صندوقسود (ماهیانه)
اولمشترک رشد سامان%24.78
دوممشترک ارزش کاوان آینده%23.25
سوممشترک نقش جهان%20.44
چهارممشترک بورسیران%19.63
پنجمسهم آشنا%18.53

سرمایه گذاری انفرادی در بازار بورس ریسک های مختلفی را متوجه سرمایه گذار می کند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که مایلند در این بازار سرمایه گذاری کنند اما تخصص کافی و زمان لازم برای رصد همیشگی بازار را ندارند؛ ترجیح می دهند از طریق صندوق های سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران