مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل (20 اسفند 98)

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل (20 اسفند 98)

در این گزارش مقایسه ای بین میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی در یک ماه اخیر (از 20 بهمن تا 20 اسفند 98) با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس انجام شده است.

شاخص کل، کم شتاب‌تر از قبل

در ماه منتهی به 20 اسفند 98 با وجود افت و خیز های فراوان نهایتا شاخص کل با رشد 14.3 درصدی همراه شد. نکته حائز اهمیت این است که در این ماه از شتاب رشد بازار بورس نسبت به ماه های گذشته کاسته شده است و هر چه به پایان سال نزدیک تر می شویم بازدهی ها هم کمتر می شود.

البته باید انتشار خبرهای مهم جهانی نظیر شیوع ویروس کرونا، کاهش بی سابقه قیمت نفت از زمان جنگ خلیج فارس تاکنون، افت شدید بورس های جهانی و عوامل دیگر را نیز در نظر گرفت. به هر حال شرایط پیش آمده به هیچ عنوان برای اقتصاد جهانی مطلوب نیست و کاهش بازدهی های شرکت ها در پی فشار عرضه کنندگان بیش از پیش خود را نشان می دهد.

مقایسه بهترین صندوق های سرمایه سهامی با شاخص کل (20 اسفند 98)

سیگنال، بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی را به صورت ماهانه (20 هر ماه) با شاخص کل مقایسه می کند تا عموم مردم بتوانند با نگاهی منصفانه و به دور از جانبداری برای سرمایه گذاری های خود تصمیم بگیرند.

لازم به ذکر است، بازدهی آورده شده صرفا عملکرد گذشته صندوق هاست و به علت ماهیت نوسانی بازار سرمایه، نمی‌توان گفت در آینده نیز چنین عملکردی تکرار خواهد شد.

بازدهی های ثبت شده در نمودار از آخرین اطلاعات منتشر شده از طرف صندوق های سرمایه گذاری استخراج شده است. گفتنی است این اطلاعات مربوط به بازه زمانی یک ماهه 20 بهمن تا 20 اسفند 98 می باشد.

در اسفندماه 98 عملکرد صندوق های سهامی بهتر بود یا شاخص کل؟

با نزدیک شدن شاخص کل به سقف 550 هزار واحدی مقاومت سنگینی در پیش روی رشد شاخص کل قرار گرفت. رشد شاخص کل در یک ماه اخیر درصدی بهتر از 14.3 نبود و شاخص کل فرابورس با عملکرد بهتری ظاهر شد و 17.3 درصد بازده داشت.

مقایسه بهترین صندوق های سرمایه سهامی با شاخص کل (20 اسفند 98)

طبق بررسی های کارشناسان سیگنال، صندوق های سرمایه گذاری  ” اندیشه خبرگان سهام ” و ” مشترک توسعه ملی ” در صدر برترین صندوق های سهامی از نظر میزان بازدهی قرار گرفتند.

همانطور از نمودار بالا پیداست، صندوق های سهامی توانسته اند با رشد بیشتر از میانگین بازار، درصد های بازدهی بهتری را کسب کنند.

البته باید توجه داشت که میزان بازدهی برای سرمایه گذاران نمی تواند به تنهایی ملاک انتخاب صندوق سرمایه گذاری قرار بگیرد.

5 صندوق سرمایه گذاری برتر سهامی در اسفند 98 کدام بودند؟

اگر بخواهیم صندوق های سرمایه گذاری سهامی را به عنوان نماینده بازدهی در بازار سرمایه در نظر بگیریم با مقایسه ساده بین اسفند ماه و بهمن ماه 98 در می یابیم که سرعت رشد بازار بورس به طرز چشمگیری کاهش یافته است و تقریبا نصف شده است.

با این حال وضعیت کلی حاکم بر بازار خبر از پایان روند صعودی نمی دهد و می توان انتظار داشت با اصلاح قیمت فرصت های جدیدتری برای سرمایه گذاری پیش روی سهامداران و فعالان بازار بورس قرار بگیرد.

بر این اساس، پنج صندوق سرمایه گذاری سهامی با عملکرد بهتر در ماه منتهی به 20 اسفند 98 عبارت اند از:

توجه:

لازم است برترین صندوق های سرمایه گذاری از جنبه های مختلفی مورد سنجش قرار بگیرند. ما در این گزارش صرفا به میزان بازدهی صندوق ها به عنوان برجسته ترین فاکتوری که اغلب سرمایه گذاران آن را دنبال می کنند، پرداخته ایم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • باعرض سلام و تبریک سال نو و آرزوی سلامتی سوال داشتم برای خرید واحد‌های صندوق سرمایه گذاری باید مانند سهام تحلیل خاصی لازم هست مثلاً شاخص بورس یا نه زمان خاصی ندارد

    • سلام و عرض ادب. صندوق های سرمایه گذاری نوعی سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس هستند که شما پولتون ر به تیمی متخصص میسپارید و اون‌ها سرمایه شما و سایر سرمایه گذاران رو به گردش در میارند. بنابراین دیگه لازم نیست شما به دنبال بررسی بازار و خرید و فروش سهام باشید.

  • باسلام قصد دارم در صندوق سرو سودمند مدبرانetfسرمایه گذاری کنم آیا صندوق مذکور سود دهی خوبی دارد وضعیت آن چگونه است ؟
    باتشکر از کارشناسان سیگنال

  • سلام می خواهم در صندوق های سهامی سرمایه گذاری کنم لطفا گام به گام مرا راهنمایی کنید با احترام

    • سلام دوست عزیز. مقاله ای در سایت سیگنال در این باره قبلا قرار گرفته میتونید از این لینک به مقاله دسترسی داشته باشید.

  • 3- چرا در برترین صندوقهای این لیست و لیست بقیه انواع صندوقها از نظر بازدهی اثری از ETF نیست؟
    2- آیا کتابی برای تحلیل تکنیکال به انگلیسی/فارسی میتوانید پیشنهاد کنید؟
    1- ضمنا از زحمات شما و همکاران برای آمار و تحلیلهای عالی و بجا تشکر میکنم.

    • سلام و عرض ادب.
      صندوق های سهامی بر اساس برترین بازدهی های ماهانه تا 20 اسفند مورد بررسی قرار گرفته اند و همانطور که پیداست از بین پنج صندوق برتر سهامی، صندوق های ای تی اف جای ندارند.
      کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی میتونه برای شروع خوب باشه.
      سپاس از لطف شما. با ما همراه باشید.