مقایسه بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل ( از 10 مرداد تا 10 شهریور)

مقایسه بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل ( از 10 مرداد تا 10 شهریور)

در این گزارش میزان بازدهی صندوقهای سرمایه گذاری سهامی را در یک ماه اخیر با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس مقایسه می کنیم.

یکی از اهداف تاسیس صندوق های سرمایه گذاری سهامی، کسب بازدهی بالاتر از میانگین بازار است. با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل ( از 10 مرداد تا 10 شهریور)

صندوق های سرمایه گذاری “سهم آشنا” و “ارزش کاوان آینده” با ثبت بازدهی بیش از دو برابری نسبت به شاخص های بازار توانسته اند در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری یک ماه اخیر قرار بگیرند.

در ماه منتهی به 10 شهریور98 و در روزهایی که بازار روند صعودی را در پیش گرفته است، شاخص کل بورس با بازدهی 12.43% و شاخص کل فرابورس با بازدهی 11.94% همراه بوده است.

نکته جالب توجه این است که در همین مدت، سی و پنج صندوق سرمایه گذاری سهامی موفق به کسب بازدهی بیشتر از شاخص کل بورس شده اند.

طبق نمودار بالا، پنج صندوق سرمایه گذاری سهامی برتر با بیشترین بازدهی ماهانه عبارت اند از:

سهم آشنا با 27.56%، ارزش کاوان آینده با 26.81%، بانک توسعه تعاون با 22.28%، گنجینه رفاه با 20.97% و سهام بزرگ کاردان با 20.06%

صندوق‌های سهامی وجوه دریافت شده از سرمایه‌گذاران را در سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق ‌بهادار سرمایه‌گذاری می‌کند. بر اساس الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار، این نوع صندوق‌ها باید حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های تحت تملک خود را در سهام و حق تقدم سرمایه‌گذاری کنند. برای سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سهامداری ‌باشند، خرید واحدهای این نوع از صندوق‌ها جذاب‌تر است. میزان ریسک این نوع از صندوق‌ها از صندوق‌های دیگر بیشتر است و سرمایه‌گذاران بازده بالاتری را نیز انتظار دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران