معرفی صندوق سرمایه گذاری سهامی رشد سامان

معرفی صندوق سرمایه گذاری سهامی رشد سامان

در این گزارش به معرفی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان می‌پردازیم. انواع صندوق‌های سرمایه گذاری به سه دسته اصلی درآمد ثابت، سهامی و مختلط تقسیم‌بندی می‌شوند. صندوق سرمایه‌گذاری رشد سامان از انواع صندوق های سرمایه گذاری سهامی است.

بازدهی های سه ماهه، در صندوق سرمایه گذاری سهامی رشد سامان

این صندوق برخلاف اکثر صندوق‌های سهامی با پرداخت سود منظم(سه ماهه) فعالیت می کند. بیشتر صندوق های سهامی سود تقسیمی ندارند و سرمایه گذاران صرفا از افزایش قیمت واحد های سرمایه گذاری بهره می برند.

صندوق سرمایه‌گذاری رشد سامان در 11 ماهی که از سال 98 می گذرد، سه نوبت پرداخت سود داشته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت اختصاصی صندوق، بازدهی کل سه ماهه فصل بهار در صندوق سرمایه‌گذاری رشد سامان به ازای هر واحد سرمایه گذاری تقریبا 25 هزار تومان بود.

بازدهی کل در سه ماه تابستان 98 رقمی در حدود 18500 تومان برای هر واحد بوده است. بازدهی کل صندوق برای سه ماهه پاییز 98 از سایر ماه ها بهتر بود. در سه ماهه سوم سال، صندوق سرمایه‌گذاری رشد سامان به ازای هر واحد سرمایه گذاری نزدیک به 27 هزار تومان بازدهی داشت.

زمان پرداخت سودبازدهی صندوق به ازای هر واحد
فصل بهار25 هزار تومان
فصل تابستان18.5 هزار تومان
فصل پاییز27 هزار تومان

سود های پرداختی صندوق رشد سامان یکی از راه های دریافت سود از این صندوق است. همانطور که گفته شد سرمایه گذاران می توانند از افزایش قیمت واحد های سرمایه گذاری نیز استفاده کنند.

قیمت صدور و بازدهی صندوق سرمایه گذاری سهامی رشد سامان

در نمودار زیر قیمت صدور واحدهای سرمایه گذاری صندوق رشد سامان را بررسی می کنیم:

قیمت صدور و بازدهی صندوق سرمایه گذاری سهامی رشد سامان

بر اساس اطلاعات نمودار فوق سود سالانه صندوق سرمایه گذاری رشد سامان در تاریخ منتهی به 21 بهمن 98 برابر با 198 درصد بوده است. اطلاعات تکمیلی بازدهی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان را در جدول زیر مشاهده می کنید:

دوره بازدهی (درصد)
یک ماهه 36
سه ماهه 71
شش ماهه 97
دوازده ماهه 198

تاریخ بروز رسانی: 1398/11/21

سرمایه گذارانی که در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان سرمایه گذاری کرده اند به دو طریق سود کسب می کنند. یک شیوه تقسیم سود سه ماهه است. شیوه دیگر اختلاف قیمت واحدهای سرمایه گذاری در زمان خرید و فروش است.

اکثر صندوق های سرمایه گذاری سهامی پرداخت سود ندارند و سرمایه گذاران فقط از اختلاف قیمتNAV  در زمان خرید و فروش بهره می برند. تعدادی از صندوق های سرمایه گذاری سهامی که سود منظم پرداخت می کنند از نظر زمان پرداخت سود به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند.

برخی به صورت سه ماهه و در تاریخ مشخص سودهای پیش بینی شده را به حساب مشتریان واریز می‌کنند. برخی دیگر در بازه‌های زمانی شش ماهه و دوازده ماهه تقسیم سود می‌کنند.

این امکان برای سرمایه‌گذاران وجود دارد تا با انتخاب خود تصمیم بگیرند در زمان تقسیم سود، سود حاصله به حساب مد نظرشان واریز و یا جهت صدور واحدهای سرمایه‌گذاری جدید، مجدداً در صندوق سرمایه‌گذاری گردد تا از مزایای سود مرکب آن بهره‌مند گردند.

در سیگنال گزارشات تحلیلی منظمی درباره عملکرد صندوق های سرمایه گذاری سهامی منتشر می کنیم. علاقه مندان می توانند برای اطلاع از این گزارشات کاربردی به صفحه گزارش‌های تحلیلی صندوق‌های سرمایه گذاری در سایت سیگنال مراجعه کنند.

معرفی اجمالی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

صندوق سرمایه گذاری رشد سامان از تاریخ 1392/11/23 شروع به فعالیت کرد. صندوق رشد سامان با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) با شماره ثبت 11235  به فعالیت خود در بازار سرمایه کشور می پردازد.

عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است.

اطلاعات و ارکان صندوق سرمایه گذاری سهامی رشد سامان

مدیر صندوق شركت كارگزاري بانك سامان
ضامن نقد شوندگی شركت بيمه سامان
متولی صندوق مشاور سرمايه گذاري تامين سرمايه نوين
مدیر ثبت شركت كارگزاري بانك سامان
حسابرس موسسه حسابرسي شاخص انديشان
تقسیم سود سه ماهه
تاریخ آغاز فعالیت 1392/11/23

اطلاعات واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

معیارمقدار
کل خالص ارزش دارائی ها (میلیون ریال) 799,790
ﺗﻌﺪاد واﺣﺪﻫﺎي ﻧﺰد ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران 165,092
ﺗﻌﺪاد ﮐﻞ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران 358
ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران ﺣﻘﻮﻗﯽ 61%
ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران ﺣﻘیقی 39%

معرفی مدیر صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

مدیر صندوق سرمایه گذاری رشد سامان “شركت كارگزاري بانك سامان” می‌باشد. شركت كارگزاري بانك سامان خدمات متنوعی در بازار سرمایه ارائه می‌کند.

افتتاح حساب برای سرمایه گذاران جدید به صورت غیر حضوری یکی از خدمات این شرکت است. شركت كارگزاري بانك سامان با معرفی سامانه “سامانکس” اقدام به افتتاح حساب بورسی می کند.

تشکیل سبد اختصاصی برای سرمایه گذاران و مدیریت صندوق های سرمایه گذاری از جمله خدمات دیگر  صندوق سرمایه گذاری رشد سامان است.

هم اکنون سه صندوق سرمایه گذاری تحت مدیریت “شركت كارگزاري بانك سامان” فعالیت می کند:

صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان

صندوق سهامی یکم سامان قدیمی ترین صندوق  شرکت كارگزاري بانك سامان است و در سال 1390 تاسیس شده است. دارایی تحت مدیریت این صندوق 360 میلیارد ریال است.

صندوق سرمایه گذاری مشترک رشد سامان

صندوق مشترک رشد سامان هم از نوع سهامی ست و در سال 1392 تاسیس شده است. دارایی تحت مدیریت این صندوق 745 میلیارد ریال است.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت نگین سامان

صندوق نگین سامان جدیدترین صندوق شركت كارگزاري بانك سامان است که در سال 1396 شروع به کار کرده است. این صندوق برخلاف دو صندوق دیگر شیوه مدیریت محتاطانه و ریسک گریزی دارد و از نوع درآمد ثابت است. دارایی تحت مدیریت این صندوق 1600 میلیارد ریال است.

دارایی های صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

کل خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری رشد سامان در تاریخ درج این مطلب 799,790,646,821 ریال است. نمودار خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری رشد سامان طی یک سال اخیر در زیر رسم شده است.

ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

روند صعودی قدرتمندی که واحد های سرمایه گذاری صندوق طی کرده است نشان می دهد که مدیریت ریسک پایداری در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان در جریان است.

قیمت هر واحد سرمایه گذاری در سال گذشته حدود یک میلیون و هفتصد هزار ریال بود. با گذشت یک سال ارزش هر واحد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری رشد سامان به بیش از چهار میلیون و هفتصد هزار ریال رسیده است.

قیمت صدور صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

تعداد واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

در زمان درج این مطلب در سایت سیگنال، تعداد واحدهای سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان 165,092 واحد است.

جریان ورود و خروج سرمایه در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

مطابق اطلاعات نمودار زیر مشاهده می شود که نزدیک به 200 میلیون ریال ورود سرمایه در دی ماه 98 به صندوق سرمایه گذاری رشد سامان رخ داده است. این میزان ورود سرمایه به صندوق در مقایسه با گذشته بی سابقه بوده است و نشان می دهد جریان نقدینگی تازه ای وارد صندوق سرمایه گذاری رشد سامان شده است.

جریان ورود و خروج سرمایه در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

افزایش جریان نقدینگی صندوق از یک طرف باعث افزایش ارزش خالص دارایی ها می شود و از طرف دیگر قدرت نقدشوندگی واحد های سرمایه گذاری در یک صندوق را نشان می دهد.

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که نقدشوندگی در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان بالاست و سرمایه گذاران بابت نقد کردن سرمایه خود در هر زمان نگرانی خاصی ندارند.

بازدهی صندوق سرمایه گذاری سهامی رشد سامان

صندوق سرمایه گذاری رشد سامان از ابتدای سال 98 تا کنون همگام با افزایش ارزش بازار سرمایه رشد کرد. در جدول زیر بازدهی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان را به تفکیک در بازه های زمانی مختلف آورده ایم:

ماهبازدهی
دی ماه 98 11.64  %
آذر ماه 98  24.44 %
آبان ماه 98 14.91 %
سه ماهه (پاییز 98) 22.93 %
سه ماهه (تابستان 98) 29.7 %
شش ماهه (نیمه اول سال 98) 76.61 %
یک ساله (از بهمن 97 تا بهمن 98) 154.95 %
از تاریخ تاسیس(آذر 92) تاکنون 403.38 %

مقایسه سود صندوق سرمایه گذاری رشد سامان با شاخص کل بورس

در نمودار زیر بازدهی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان را با بازدهی شاخص کل بورس در یک سال اخیر مقایسه کرده ایم:

مقایسه سود صندوق سرمایه گذاری رشد سامان با شاخص کل بورس

با دقت در بازدهی صندوق متوجه می شویم که رشد بازدهی برای صندوق با اختلاف بالایی نسبت به شاخص کل بورس بوده است. این مسئله از طرفی عایدی سرمایه گذاران را از میانگین رشد بازار بیشتر می کند و از طرف دیگر خطر مدیریت هیجانی سبد سهام را در پی دارد.

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

ترکیب دارایی در صندوق های سرمایه با شیوه های مختلفی اتخاذ می شود. مدیران صندوق ها با رصد کلان اقتصاد و بازار سرمایه، صنایع آینده دار را زیر نظر می گیرند و سعی می کنند با تقسیم سرمایه در صنایع مختلف از ریسک کلی سبد سهام خود بکاهند.

در نمودار زیر ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان را می‌بینیم:

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

مطابق نمودار فوق،  بیش از 98 % از سرمایه های موجود در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان در سهام پذیرفته شده در بورس سرمایه گذاری شده است. اوراق با درآمد ثابت و سپرده سکه طلا هیچ سهمی از ترکیب دارایی این صندوق ندارد. کمتر از 2 % باقی مانده را هم سپرده های بانکی و سایر دارایی های صندوق سرمایه گذاری رشد سامان تشکیل می دهد.

چنین ترکیب دارایی در بازار سهام ریسک بازار آن را زیاد می کند. در طرف مقابل اگر اوراق با درآمد ثابت در ترکیب دارایی صندوقی وجود داشته باشد به همان میزان ریسک بازار آن کمتر می شود.

صنایع تشکیل دهنده پرتفوی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

در نمودار زیر سهم صنایع مختلف در پرتفوی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان را مشاهده می کنیم:

صنایع تشکیل دهنده پرتفوی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

3 صنعت برتری که صندوق سرمایه گذاری رشد سامان انتخاب کرده است عبارت اند از:

  1. بانک ها و موسسات اعتباری
  2. خودرو و ساخت قطعات
  3. فلزات اساسی

برای شناخت بیشتر مخاطبان گرامی سیگنال، سه سهم برتر از نظر بالاترین درصد از پرتفوی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان را در نمودار زیر اضافه می کنیم:

سهام برتر پرتفوی صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان چقدر ریسک دارد؟

سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان به دلیل ماهیت سهامی بودن آن پر ریسک به حساب می آید. بازار سرمایه همواره دارای افت و خیز هایی در بازه های زمانی مختلف بوده است. هیچکس هم نمیداند چه زمانی بازار رشد خود را شروع می کند یا چه زمانی دیگر افزایش ها متوقف شده و افت قیمت ها در بازار از راه می رسد. اما چیزی که تاریخ و سابقه بازار سرمایه به ما نشان می دهد آن است که بازدهی این بازار از سایر بازارهای موازی نظیر طلا و ارز و بانک، در دراز مدت بهتر بوده است و روند کلی صعودی حفظ شده است.

بررسی کارشناسان ما نشان می دهد که مدیریت هیجانی و سرعت عمل بالای صندوق در خرید و فروش سهام بازار سرمایه، ریسک بازار صندوق را بالاتر از صندوق های هم گروه می کند.

برای ارزیابی ریسک از بتای صندوق استفاده می کنیم. ضریب بتا وسیله‌ای برای ارزیابی ریسک و بازده است. ضریب بتا معیاری است که براساس داده‌های تاریخی ارزش دارایی‌ها بدست آمده و معرف میزان ریسکی است که سرمایه‌گذار با تصاحب آن دارایی‌ها نسبت به کل بازار متحمل می‌شود.

بتا صندوق سرمایه گذاری رشد سامان برابر با 0.22 محاسبه شده است. گفتنی است اگر بتای صندوق‌سرمایه‌گذاری کوچک‌تر از یک باشد، هنگام کاهش ارزش بازار، ارزش دارایی‌های آن کمتر از بازار کاهش می‌یابد. در این حالت ریسک صندوق‌سرمایه‌گذاری در مقابل ریسک بازار پایین‌تر است.

نحوه سرمایه گذاری و خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری رشد سامان

برای خرید و فروش واحدهای سرمایه در صندوق سرمایه گذاری رشد سامان لازم است مطابق قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر دستورالعمل صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر صدور و ابطال واحد ها عمل شد.

با مراجعه به سایت اختصاصی صندوق و انجام مراحل ثبت نام اولیه می توانید به صورت آنلاین سرمایه گذاری خود در این صندوق را شروع کنید. در ضمن حتما قبل از اقدام به سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری بایستی در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • صندوق رشد سامان کلی طول کشید تا پول من را برگردونه، تو سرمایه گذاری خودتون اینو در نظر داشته باشید. هر وقت به پول نیاز داشتید دو هفته قبل ابطال بزنید!

  • سلام. من صندوق رشد سامان دارم از تیر۹۹ با شاخص بالا رفت تا مرداد ۹۹ بعد با شاخص پایین اومد تا آخر سال الان که شاخص حدودا ۱۵۰۰ است هر واحدش رو ۱۰۰۰ است چرا اینجوریه راهنمایی کنید

  • سلام دیشب ثبت نام کردم با نام کاربری و رمز عبور ارسالی نمیتوانم وارد شوم .

  • سلام‌ ، برای افتتاح حساب ( سرمایه گذاری ) چه کنم ؟ به شعبه مراجعه کنم و یا مکان‌دیگری ، مستندات چه همراه داشته باشم

  • باسلام
    متاسفانه این صندوق عملکرد بی نهایت بدی را در ۲ماهه گذشته از خود نشان داده و از رده سوم به پایین‌ترین سطح سقوط کرده است و به نسبت صندوقهای دیگر واقعا عملکرد افتضاحی را داشته است.

  • با سلام،میخاستم ازتون بپرسم سودهای دوره ای صندوق های که سود دوره ای میدن از رشد سهام ها در بازار بورس پرداخت میشه یا از افزایش قیمت واحد‌های سرمایه گذاری ،منظورم دقیقا اینه که آیا هم قیمت واحدها زیاد میشن و‌هم همزمان سود دوره ای هم میدن یا از از روی سود هر واحد سودهای دوره ای میدن؟ممنون

    • سلام دوست عزیز
      در صورت افزایش ارزش دارایی ها در بورس، قیمت واحدهای صندوق های سرمایه گذاری هم بیشتر میشه. برخی از صندوق ها مقداری از این سود بدست آمده را تقسیم می کنند.

  • سلام وقت بخیر میخواستم بدونم الان که سه ماه شده ومن میخوام سودی که تو این سه ماه رو کردم در بیارم چیکار باید کنم میخوام مبلغ اصلی پولم تو صندوق بمونه تماس هم میگیرم کسی پاسخگو نیست آیا باید کل سرمایه ام رو ابطال بزنم ممنون

    • سلام
      شما فقط میتونید تعدادی از واحدهاتون رو بفروشید نه میزان مشخصی از سود. مثلا اگه 10 تا واحد داشتید الان میتونید 2 تا شو بفروشید.

  • با عرض سلام.من مثلا 100واحد صندوق مشترک رشد سامان واحد دارم حدودا واحدی به ارزش 2میلیون و 100 تومن ولی در قسمت صدور گواهی ارزش هر واحد رو 100هزار تومن می زنه می خواستم بدانم اگر برای صندوق اتفاقی بیفتد پولی که به من می ده برای هر واحد چقدر است ممنون

    • سلام
      ارزش مبنای هر واحد صندوق 100 هزار تومنه مثل سهام بورسی که ارزش مبنای هر سهم 100 تومنه. ارزش روز هر واحد بر اساس دارایی صندوق و قیمت صدور و ابطال مشخص میشه. در سایت صندوق قیمت ابطال هر واحد در امروز 21,208,918 ریال ثبت شده است.

  • سلام چرا جواب سوال منو ندادین؟؟این بار سومه
    خواستم بدونم پرتفوی صندوق رشد سامان چه سهامهایی تشکیل داده؟؟

    • سلام دوست عزیز
      پرتفوی صندوق ها رو از سایت صندوق ها میتونید دریافت کنید. به قسمت گزارش ها ، صورت های مالی بروید و پرتفوی صندوق رو ببینید.

  • سلام من کد بورسی دارم منتها میخوام یه مقدار از سرمایه ام را از طریق صندوق رشد سامان اقدام کنم مثلا اگر من ۴۰۰میلیون تومن سرمایه بیارم هرسه ماه به طور میانگین چقدر سود به حسابم واریز میشه

    • سلام
      این صندوق از نوع سهامی و با تقسیم سود فصلی هست. نحوه محاسبه سود صندوق رو میتونید از طریق تماس با صندوق جویا بشید. معمولا به صورت درصد مشخصی از ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری سود پرداختی رو حساب می کنند.

  • سلام خسته نباشید میشه بگید پرتفوی صندوق رشد سامان و چه سهامهایی تشکیل داده؟؟

  • من دقیقا 2 ماهه توی این صندوق سرمایه گذاری کردم. اولش با مبلغ 50میلیون تومان و یک ماه بعد هم 50 میلیون دیگر اصافه کردم که تا اکنون حدود 55 میلیون سود کردم. البته دو ماه پیش توی اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ک شاخص کل منفی بود و همه در صرر بودن صندوق هم 6میلیون ضرر داد ک خیلی زود با روند صعودی بازار جبران شد. در کل راصی بودم و خوبی ای ک این صندوق داره اینه که برخلاف سایر صندوق ها ابن صندوق ضامن نقد شوندگی داره و ضامنش بیمه سامان هست.

  • سلام ببخشید چرا نمیشود در صندوق رشد سامان و یکم سامان ثبت نام کرد؟؟؟

    • سلام برای اطلاع از این موضوع به سایت صندوق ها مراجعه کنید

  • سلام وقت بخیر
    سوال که داشتم در مورد باز دهی صندوق ها سهامی هستش.
    مثلا صندوق رشد سامان که صندوق سهامی هست سود یکماه گذشتش(۲۸ درصد) بوده
    حالا سوال من اینه :
    اگه یکماه پیش من ۵۰ میلیون سرمایه گذاری میکردم با توجه با ۲۸ درصد سود صندوق در ماه قبل،
    اصل و سود پول من ۶۴ میلیون میشد؟؟؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    • سلام دوست عزیز
      محاسبه بازدهی ها بر اساس عملکرد گذشته صندوق عملیات ریاضی ساده ای داره.

  • سلام خسته نباشید. متاسفانه فقط یک شماره تماس برای صندوق هست که به هیچ عنوان کسی جواب نمیده. من چند سوال داشتم.
    1‌-طبق قوانین صندوق حداق باید 10 واحد خریداری بشه. آیا صحت دارد‌؟ اگر جواب مثبته آیا برای خرید های بعدی و افزایش سرمایه گذاري هم باید باز هم حداقل 10 واحد خریداری بشه؟
    2- کارمزد خرید و فروش واحد ها چقدره؟
    3- اگه قبل از 3 ماه درخواست ابطال واحد داشته باشیم جریمه میخوره جدای از کارمزد ابطال؟ اگه جواب مثبته مبلغ جریمه چطوره؟
    با سپاس

    • سلام دوست عزیز…
      تعداد واحدهای مجاز قابل خریداری، کارمزد معاملات و جریمه ابطال زودهنگام در امیدنامه و اساسنامه صندوق ها وجود داره.

  • سلام؛ وقت بخیر. سود فصلی صندوق (به تاریخ روز) رو از کجا میشه نگاه کرد؟

    • سلام به سایت صندوق قسمت بازدهی های دوره ای مراجعه کنید

  • تشکر از اطلاعات جامع و کامل خود
    ما به صندوق رشد سامان ایمان داریم

    • سلام دوست عزیز… حداکثر واحدهای قابل خرید در صندوق رو مدیران صندوق تعیین می کنند.

  • با سلام و وقت بخیر.
    در سایت صندوق امکان ثبت نام اینترنتی فعال نیست.ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    • سلام و عرض ادب. اینجور مشکلات را بهتره از پشتیبانی صندوق پیگیری کنید.

  • با درود بر شما
    از تلاش های شما سپاسگزارم ، اطلاعات بسیار خوبی در اختیار کاربران می گذارید فقط یک نکته جهت اصلاح ؛ در بررسی افزایش قیمت صندوق رشد سامان واحد تومان نوشته شده که به نظرم ریال درست است.
    « قیمت هر واحد سرمایه گذاری در سال گذشته حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان بود. با گذشت یک سال ارزش هر واحد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری رشد سامان به بیش از چهار میلیون و هفتصد هزار تومان رسیده است. »
    درحال حاضر قیمت صندوق حدود 850 هزار تومان میباشد.
    با سپاس و احترام

  • سلام وقتی نوشته در سال ۳۰۰ درصد سود یعنی ۳۰۰درصد سود را در سال به حساب بانکی واریز میکند؟

    • سلام، 300 درصد بازدهی داشته میتونید بعد یکسال واحدهاتون رو بفروشید و سودتون به حساب بانکیتون واریز میشه.

  • سلام برای ثبت نام و صدور رشد سامان حتما باید حساب بانک سامان داشته باشیم؟

    • سلام و عرض ادب. خیر، نباید اینجوری باشه. باز هم بهتره از خود پشتیبانی صندوق سوال کنید.

  • سلام من از طریق سایت cfi.codal دیدم که تاریخ اعتبار مجوز رشد سامان در تاریخ ۲۲ بهمن ۹۸ به پایان رسیده با این حال میشه سرمایه گذاری کرد تلفن پاسخگو نیستن

  • سلام صندوق مشترک رشد سامان رو از سایت بورس دیدم و متوجه شدم تاریخ اعتبار مجوز ۲۲ بهمن ۹۸ به پایان رسیده سوال اینه که صندوق تعطیل شده یا من دیگه نمی تونم اینجا سرمایه گذاری کنم؟؟؟ ممنون

    • سلام، صندوق ها مجوز فعالیت از بورس دارند و این مجوز تاریخ انقضا داره، بعد از مدتی که منقضی شد باید تمدید بشه و بعد از اون دوباره میتویند واحد بخرید.

    • سلام و عرض ادب. اگر صندوق از نوع غیرقابل معالمه باشه مشکلی نیست میتونید یک واحد بخرید. اما اگر قابل معامله باشه طبق قانون بورس باید حداقل 100 هزار تومن از واحدهای صندوق رو خریداری کنید.

  • منظورم از گزارش، همین متن بالا هست (جدول فوق)که گفتید فصل بهار سود تقسیمی 25 هزار تومنه،سود تقسیمی فصل تابستان 18500 تومنه و سود تقسیمی فصل پاییز 27 هزار تومنه،-سوالم اینه که این اعدادی که گفته شده با اعداد ذکر شده در سایت خود صندوق مغایرت داره.مثلا سود فصل پاییز رو سایت صندوق عدد 6325 هزار تومان اعلام کرده.ممنون از پاسخگوییتون

    • بازدهی ذکر شده در جدول بالا کل بازدهی صندوق در سه ماه پاییزه که شامل سود پرداختی + افزایش ارزش nav ابطال واحدها میشه. قیمتی که در سایت صندوق اعلام شده فقط شامل سود پرداختیه که در دل بازدهی اعلام شده در سایت ما هست. در اصل کل بازدهی که عاید شما میشه همین 27 هزار تومنه که 6325 تومنش بهتون پرداخت میشه و باقیش به عنوان سود به ارزش واحدهاتون افزوده میشه.

  • سلام وقت بخیر
    آیا این صندوق جزو صندوق هایی هست که نیاز به کد بورسی فعال و کارگزاری نداره و آیا با ثبت نام در صندوق به صورت اینترنتی میشه صدور و ابطال سهام رو انجام داد یا خیر حتما باید به شعب صندوق حضوری مراجعه کرد

    • سلام، این صندوق از نوع غیر بورسی است. بنابراین نیازی بقه کد بورسی ندارید و باید به صورت حضوری به شعب صندوق مراجعه کنید یا از طریق سایت صندوق اقدام به خرید واحد کنید.

  • ببخشید اشاره کردین که ریسک این صندوق بالاست میخواستم ببینم چون زیاد ریسک میکنه سودشم بالاس؟

    • سلام و وقت بخیر. این صندوق از نوع سهامیه و صندوق های سرمایه گذاری، صندوق های سهامی بیشترین ریسک رو دارن. رابطه بین ریسک و بازده مورد انتظار هم مستقیمه. یعنی هرچی ریسک سرمایه گذاری شما بیشتر باشه انتظار سود بیشتری دارید. به این معنی نیست که حتما چون ریسکش زیاده سود بیشتری هم بده. سرمایه گذاری پر ریسک ممکنه حتی زیان ده هم باشه. در واقع شما ریسک بیشتر رو برای کسب سود بیشتر متحمل میشین. البته ذکر این نکته هم مهمه که بطور کلی صندوق های سرمایه گذاری و انواع آن جزو کم ریسک ترین ابزارهای مالی حال حاضر هستند.

      • سلام.
        من دقیقا متوجه درصد سوددهی رشد سامان نشدم.
        ایا عدد سوددهی پرداختی سه ماهه صندوق طبق ماشین حساب بازدهی هست؟
        مثلا بازدهی صندوق در ماشین حساب بازدهی از اول مهر تا پایان اذر 65 درصد نشون میده …ایا همون 65 درصد رو پرداخت میکنه؟؟؟

      • سلام دوست عزیز… صندوق رشد سامان مطابق اطلاعات منتشر شده در سایت صندوق، در ماه منتهی به آذر ماه به ازای هر واحد سرمایه گذاری مبلغ 63,258 ریال رو به عنوان سود پرداخت کرده است. بازدهی صندوق طبق اعلام صندوق رشد سامان حاصل مجموع سود تقسیمی و افزایش قیمت واحد ها می باشد. با این حال توصیه می کنیم قبل از شروع سرمایه گذاری در صندوق ها حتما با مدیران صندوق تماس بگیرید. موفق باشید.

      • ضمن خسته نباشید به سایت بسیار خوب سیگنال یه سوال داشتم طبق گفته خود صندوق رشد سامان سود تقسیمی فصل پاییز (ماه اذر)به ازای هر واحد مبلغ 63258 ریال می باشد. پس چطور در گزارش سایت سیگنال در بالامبلغ 27 هزار تومان به ازای هر واحد اعلام شده است.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      • سلام دوست عزیز. میشه بگید کدوم گزارش بوده؟ تا راهنماییتون کنم.