مشکل بازار بورس کجاست؟

نوسان دلار امروز و فردا می‌تواند نقش موثری در تعیین مسیر کوتاه‌مدت قیمت ارز داشته باشد. اگر معاملات این هفته دلار (کندل هفتگی) برای دومین هفته متوالی در ۳۰ هزار تومان متوقف شود به تدریج این سطح را باید به عنوان کف جدید قیمت دلار در بازار ارز شناخت. با این شرایط باید در انتظار اتفاق عجیبی بود تا دلار بار دیگر به سطوح پایین‌تر خود نزول پیدا کند. اختلاف محسوس سامانه نیما و بازار آزاد خود می‌تواند عامل التهاب بازار ارز در اقتصاد کشور باشد.

با اخباری که از وین به گوش می‌رسد تا حدود زیادی بعید به نظر می‌رسد که نتیجه خاصی از مذاکرات در کوتاه‌مدت به دست آید و احتمالا همان سناریوی مذاکرات فرسایشی را باید انتظار کشید. در حالی‌که چنین وضعیتی در تناقض با وضعیت طرفین درگیر در مذاکرات است. طولانی شدن روند مذاکرات ممکن است بار دیگر پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت بکشاند. برای طرف مقابل نیز گذر زمان چندان مطلوب نخواهد بود. شاید همین تفاسیر باعث می‌شود که انتظار برای انتشار اخبار خوب و مثبت از مذاکرات وین بالا باشد. همان‌طور که اشاره شد پایان معاملات این هفته دلار در ۳۰ هزار تومان در تعیین مسیر آتی دلار موثر خواهد بود. ابتدای این هفته پالس‌های مثبت از مذاکرات وین و عرضه‌های بازارساز دلار را به کمتر از ۳۰ هزار تومان سوق داد. بر این اساس ناپایداری در سطوح پایین و بسته شدن کندل هفتگی در ۳۰ هزار تومان از این موضوع حکایت دارد که نه بازارساز توان کافی برای کنترل دلار دارد و نه اخبار مذاکرات چندان مثبت بوده است.

در این برنامه همراه با آقای سعید زیباسرشت، تحلیلگر بازارهای مالی در خصوص وضعیت دلار و تاثیرات آن روی بازار سرمایه گفتگو کردیم. ایشان همچنین به طور مفصل به تحلیل وضعیت فعلی بازار و مشکلات آن پرداختند و به راههای برون رفت از این وضعیت اشاره داشتند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *