بازدهی نمادهایی که در سال 1400 عرضه اولیه شده اند؟

بازدهی نمادهایی که در سال 1400 عرضه اولیه شده اند؟

در این مطلب قصد داریم میزان بازدهی نمادهایی که در سال 1400 عرضه اولیه شده اند را محاسبه کنیم و پس از آن با اعلام میزان بازدهی شاخص کل در همین مدت، بازدهی این نمادها را با شاخص کل مقایسه نماییم. و سپس در انتهای مطلب، تحلیل تکنیکال عرضه اولیه ای که به ترتیب کمترین و بیشترین بازدهی را داشته اند، درج خواهد شد.

قبل از ارائه نتایج، توجه شما را به نکات ذیل جلب می‌کنم:

1: تاریخ شروع برای محاسبه بازدهی برابر است با زمانی که سهم عرضه اولیه شده و تاریخ پایان، 18 اسفند 1400 می‌باشد.

2: با توجه به اینکه تعدادی از نمادها در این مدت زمان شامل افزایش سرمایه و یا تقسیم سود نقدی شده اند، لذا در محاسبات مربوطه، قیمت ها با توجه به سود نقدی و افزایش سرمایه از محل آورده تعدیل شده اند.

بازدهی عرضه اولیه

نتیجه گیری:

1: همانطور که در تصویر فوق نیز قابل مشاهده است، بیشترین بازدهی مربوط به نماد توسن با 243 درصد بازدهی مثبت و کمترین بازدهی مربوط به نماد فجهان با 5 درصد بازدهی منفی بوده است.

2: لازم به ذکر است که از ابتدای سال تا 18 اسفند 1400، شاخص کل بورس نیز حدود 3 درصد بازدهی مثبت داشته است.

تحلیل تکنیکال نماد فجهان (کمترین بازدهی در 1400)

تحلیل تکنیکال نماد فجهان (کمترین بازدهی در 1400)
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

نماد فجهان حدود 5 ماه است که در کانال نزولی ترسیم شده، بین کف و سقف کانال در حال نوسان است اکنون پس از رسیدن به محدوده سقف کانال مسیر اصلاح را در پیش گرفته است. اولین حمایت پیش روی سهم را می‌توان خط میانی کانال نزولی و پس از آن کف کانال نزولی قرمز رنگ، در نظر گرفت. و اولین مقاومت سهم را نیز می‌توان سقف کانال نزولی قرمز رنگ در نظر گرفت.

تحلیل تکنیکال نماد توسن (بیشترین بازدهی در 1400)

 تحلیل تکنیکال نماد توسن (بیشترین بازدهی در 1400)
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

این نماد از شهریور ماه 1400 عرضه اولیه شده و همچنان خط روند صعودی (سبز رنگ) خودش را حفظ نموده است انتظار داریم با رسیدن به خط روند صعودی ( سبز رنگ ) شاهد افزایش تقاضا در نماد مذکور باشیم. اگر این اتفاق رخ دهد، اولین محدوده مقاومتی سهم را می‌توان حدود 2900 تومان در نظر گرفت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *