صنایع پر تقاضا

صنایع پر تقاضا

در اولین روز هفته معاملاتی، بازار در حالی کار خود را آغاز کرد که بخشی از نگرانی های ایجاد شده در هفته گذشته مثل افزایش نرخ خوراک صنایع، مرتفع گردید و از طرفی دیگر نیز پالس های مثبتی از مذاکرات وین نیز در لفافه به گوش می رسید .

در واقع به نظر می رسد خود بازار هم می داند دلیلی برای افت بیشتر قیمت ها در خیلی از شرکتها نمی توان یافت اما سایه بی اعتمادی بیش از هر زمان دیگر بر سر فعالین بازار سرمایه سنگینی می کند و همین باعث ایجاد گام های کوچک و محتاطانه ای از این قشر می شود که برای برداشتن آن در پی بهانه میگردند، و تا زمانی که این اطمینان را با تمام وجود حس نکنند دید سرمایه گذاری خود را کوتاه نگه می دارند.

با این حال امروز در دل سبز بازار، صنایعی به چشم می خورد که خریداران آن با جدیت بیشتری بر روی تابلو ظاهر شدند.

گروه فرآورده های نفتی:

اولین گروهی که توجه تیم تحلیلی سیگنال را به خود جلب کرد گروه فرآورده های نفتی بودند، این گروه که اخیرا نیز در طی گزارشات 9 ماهه و ماهانه خود عملکرد قابل توجهی را به نمایش گذاشتند با چاشنی بهبود مذاکرات وین، آتش خریداران خود را شعله ور تر از قبل ساختند و با تقاضای خوبی همراه و کار خود را به پایان رساندند. در پی معاملات امروز، شاخص این گروه با رشد 3.94% همراه شد و نماد های شبندر و شپنا با ارزش معاملات بیشتری همراه بودند.

بررسی شاخص فرآورده های نفتی:

بررسی شاخص فرآورده های نفتی:
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

موقعیت شاخص این گروه هم اکنون در 4296137 واحدی و بر روی حمایت 3900000 واحدی قرار دارد و به شرط حفظ این ناحیه و در صورت عبور از خط ترند نزولی موجود در تصویر می تواند به سمت سطح حمایتی بعدی در 7500000 واحدی حرکت کند. در صورتیکه این حمایت از دست برود، سطح حمایتی بعدی در 2900000 واحد قرار خواهد گرفت.

گروه خودرو و ساخت قطعات:

 گروه بعدی که از آن می توان به عنوان یکی از پر تقاضا ترین ها نام برد خودرویی ها بودند. این گروه نیز به لیدری دو نماد خودرو و خساپا که اخیرا گزارش ماهانه خوبی را نیز روانه کدال کردند با افزایش تقاضا همراه بودند.  شاخص این گروه در طی معاملات امروز با رشد 3.97% همراه بود و نماد های خودرو،خساپا،خپارس از نماد های پر تراکنش این گروه بودند.

تحلیل نماد خودرو را از اینجا ببینید.

بررسی شاخص گروه خودرو:

 بررسی شاخص گروه خودرو:
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

موقعیت شاخص این گروه نیز بر روی حمایت مهم خود قرار دارد، این حمایت در 165500 الی 171000 واحدی قرار دارد و قبلا هم نمودار این شاخص به این سطح واکنش هایی داشته است، لذا در صورت حفظ این ناحیه می توان در آینده شاهد ایجاد تقاضا در این گروه باشیم، در این صورت مقاومت مهم بعدی در سطح 265500 واحدی قرار میگیرد.

گروه فلزات اساسی:

گروه فلزات اساسی را هم می توان به عنوان یکی از تاثیر گذار های امروز دانست. این گروه در طول معاملات امروز رشد 2.95% را تجربه کرد و از نمادهای فولاد و فملی، می توان از پرتراکنش ترین های این گروه نام برد. این دو نماد نیز در گزارشات 9 ماهه و ماهانه اخیر خود عملکرد خوبی را به جای گذاشتند.

بررسی شاخص گروه فلزات اساسی:

بررسی شاخص گروه فلزات اساسی:
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

شاخص این گروه بر روی سطح حمایتی خود در 1000000 الی 1060000 واحدی قرار دارد، در هفته گذشته فشار هایی از سوی فروشندگان به این سطح وارد شد اما با تقاضایی که در دو روز معاملاتی اخیر ایجاد شد این سطح توسط فروشندگان بی اعتبار نشد. در ادامه در صورت حفظ این سطح و عبور از خط ترند نزولی مقاومت بعدی در 1400000 احد قرار می گیرد. در صورتیکه این حمایت از دست برود نیز حمایت بعدی درحوالی 750000 واحد قرار می گیرد.

گروه حمل و نقل

گروه حمل و نقل نیز با رشد 4.5% همراه بود که میتوان معاملات نماد حکشتی را در این رشد بیشتر دخیل دانست.

بررسی نمودار شاخص گروه حمل و نقل:

بررسی نمودار شاخص گروه حمل و نقل:
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

نمودار این شاخص نیز بر روی حمایت مهم 17200 واحدی قرار دارد و برای صعودی شدن نیاز به حفظ این ناحیه می باشد. در این صورت مقاومت هایی که می توانند بر سر راه قرار گیرند به ترتیب مقاومتهای 30000 واحد و در صورت گذر از آن 45000 واحد مقاومت بعدی می باشد.

برای مشاهده تحلیل های بیشتر به کانال تلگرام تحلیل با سیگنال به آدرس signal tahlil مراجعه فر مایید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *