شاخص کل بورس تا کجا می‌ریزد؟

شاخص کل بورس تا کجا می‌ریزد؟
نمودار تکنیکال
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

شاخص کل از شهریور ماه 1400 در کانال نزولی قرمز رنگ بین سقف و کف کانال در حال نوسان است. همانطور که مشاهده می کنید هر بار که این شاخص به کف کانال مذکور رسیده است، مجددا تا سقف کانال افزایش یافته و سپس کف جدید تری را ساخته است. و در این بین الگویی جالب بین صعود و نزول ها در این کانال نیز برقرار است که به تفصیل در اینجا بیان شد.

اکنون مجددا شاخص در حال نزدیک شدن به کف کانال مذکور است ولی یک تفاوت با دفعات قبل که برخورد با کف کانال صورت می‌گرفت و سپس چند روزی بازار مثبت بود، وجود دارد و آن هم اینکه این بار کف کانال نزولی، نقطه تلاقی یک حمایت استاتیک (خط سبز رنگ) و یک حمایت داینامیک نسبتا قوی ( خط آبی که بیش از 1.5 سال است شکسته نشده) است که همین امر، احتمال برگشت بازار از این نقطه را افزایش داده است. بنابراین محدوده بیضی زرد رنگ را می توان حمایتی نسبتا قوی برای بازار در نظر گرفت. ( حدود 1.200.000 الی 1.230.000 )

و در صورت واکنش به این حمایت، تارگت اول را می توان سقف کانال نزولی مذکور در نظر گرفت. ضمنا خروج و تثبیت از کانال نزولی قرمز رنگ، می‌تواند آلارمی مبنی بر پایان روند نزولی بازار حداقل در دیدگاه کوتاه مدت باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران