سهام عدالت به کجا رسید؟

توزیع ۴۹ میلیون نفری سهام عدالت بی شک بزرگ‌ترین طرح اقتصادی به لحاظ فراگیری در اقتصاد کشور بوده است. این طرح اقتصادی که حالا 16 سال از اجرای آن می‌گذرد، توانست با مشارکت خیل عظیم و با تنوع اقشار و گروه‌ ها به یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی کشور تبدیل شود.

این طرح که می توانست در نهایت منجر به کوچک سازی دولت و مردمی سازی اقتصاد شود، با آزادسازی که دولت دوازدهم در سال 99 انجام داد به یکی از تلخ ترین یادگاری های این دولت تبدیل شد.
کاهش ارزش هر روزه سهام عدالت در 16 ماه گذشته نشان می دهد، ازادسازی صورت گرفته، نه تنها نتوانسته است، برای افرادی که این سهام را داشته اند، مفید باشد، بلکه با بسته شدن راه‌های فروش این سهام، عملا این طرح دولت برای استفاده افراد از سهام عدالت به شکست منجر شده است. حدود 49 میلیون نفر سهامدار عدالت وجود دارد، که 19 میلیون نفر در روش مستقیم هستند و 30 میلیون نفر در روش مدیریت غیرمستقیم قرار دارند.

در این برنامه همراه با آقای افشین جاوید، کارشناس بازارهای مالی به بررسی آخرین اتفاقات مربوط به سهام عدالت پرداختیم. ایشان همچنین به مهمترین سوالاتی که کاربران سیگنال در شبکه های اجتماعی از ما پرسیده بودند، پاسخ دادند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *