رمز ریال یا حساب بانکی، کدام بهتر است؟

اپلیکیشن سیگنال را دریافت کنید!

بانک مرکزی ایران اعلام کرده که در تدارک عرضه «رمز ریال» است و پس از طی مرحله آزمایشی آن، رمز ریال احتمالا از سال آینده خورشیدی به جریان می‌افتد اما رمز ریال چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و چه تفاوت‌هایی با رمز ارزها خواهد داشت؟
رمز ریال در واقع ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران است که پول نقد الکترونیکی به شمار می‌رود و نسخه الکترونیکی اسکناس‌های رایج در ایران خواهد بود. ارزش آن نیز به ریال کاغذی سنتی موجود متصل می‌شود.
البته کارت‌های نقدی یا اعتباری که بسیاری از مردم برای خریدهای روزانه از مغازه‌ها یا پرداخت‌های بانکی خود استفاده می‌کنند، نوعی پول دیجیتالی است. اما تاکنون صدور این پول‌های دیجیتالی از سوی بانک‌های تجاری و بر پایه اعتبار الکترونیکی که بانک مرکزی به آنها می‌داده، انجام می‌شده است.
لذا رمز ریال که توسط کارت‌ یا تلفن هوشمند و رایانه قابل استفاده خواهد بود؛ نسخه‌ای الکترونیکی از ریال است که برای نخستین بار این امکان را به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌دهد که به طور مستقیم با افتتاح حساب در بانک‌‌ مرکزی که نهادی امن‌تر از بانک‌های تجاری خصوصی است، در ازای واریزی و سپرده ریالی، ارز دیجیتال دریافت کنند.

در این برنامه به همراه آقای یزدان عباسی، کارشناس و تحلیلگر ارزهای دیجیتال، به بررسی رمز ریال و همچنین مزایا و معایب آن پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به سیگنال مراجعه نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *