رادیو سیگنال | فعالینِ بورس، محتاط‌تر از همیشه | چهارشنبه 11 اسفند

رادیو سیگنال | فعالینِ بورس، محتاط‌تر از همیشه | چهارشنبه 11 اسفند

بازار بورس در هفت روز کاری گذشته شاهد روند ملایم کاهشی در ارزش معاملات خرد بود به طوری که میانگین ارزش معاملات خرد در این هفت روز در حدود 2700 میلیارد تومان قرار داشت، درحالی که در روزهای پایانی بهمن ارزش معاملات خرد در کانال 3 هزار میلیارد تومان بود. این کاهش در میزان ارزش معاملات خرد همراه شد با افزایش ارزش معاملات اوراق بادرآمد ثابت در بازار سرمایه. در هفت روز کاری گذشته یعنی درواقع از اول اسفند به طور میانگین 60 درصد ارزش کل معاملات روزانه مربوط به معاملات اوراق بادرآمد ثابت بود که نسبت به هفته‌های قبل افزایش زیادی داشت.

برای دریافت اخبار و تحلیل‌های بازار سهام، اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

    متاسفانه میزان عرضه اوراق دولتی در اسفند افزایش داشت. هفته آخر بهمن حدود 6600 میلیارد تومان اوراق دولتی به فروش رسید که فقط 1100 میلیارد آن در بازار بورس به فروش رسید بود و باقی در بازار بین بانکی، این درحالی‌ست که در هفته اول اسفند حدود 5600 میلیارد تومان اوراق درآمدثابت دولتی فقط در بازار بورس به فروش رسید.

همانطور که بارها گفته شد عرضه اوراق دولتی بخش قابل توجهی از نقدینگی موجود در بورس که پتانسیل رونق معاملات بازار را دارد  به سمت خود می‌کشد و در شرایط فعلی ک عدم وجود نقدینگی یکی از مشکلات بزرگ بازار سرمایه‌ است، عرضه اوراق دولتی آن‌هم با این حجم بالا اصلا به نفع سهامداران نیست.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *