رادیو سیگنال | بورس، اولویتِ اول! | چهارشنبه 29 دِی

رادیو سیگنال | بورس، اولویتِ اول! | چهارشنبه 29 دِی

همانطور که بارها گفتم در یک روند نزولی فرسایشی و در شرایطی که رکود بر همه جای بازار سرمایه سایه انداخته، عوامل منفی بازار بر هم تاثیرگذارند و یکدیگر را تشدید می‌کنند. اگر به موقع فکری برای این مشکلات برداشته نشود، هرروز بزرگ و بزرگتر می‌شوند و علاج آنها نیز سخت‌تر. عدم نقدینگی‌ای که در بازار وجود دارد، در کنار بی‌توجهی به بورس باعث بحرانی‌تر شدن شرایط شده است.

مقایسه صندوق‌ها را با سیگنال تجربه کنید!

در پادکست چهارشنبه 15 دی با عنوان صندوق‌ها، بهترین راه سرمایه‌گذاری، مقایسه‌ای بین بازدهی صندوق‌های درآمد‌ثابت و سپرده بانکی داشتیم که نتیجه گرفتیم صندوق‌های درآمد‌ثابت بهترین راه سرمایه‌گذاری برای کسانی است که سرمایه‌شان در بانک‌هاست و تمایلی به تحمل ریسک ندارند. حالا دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها سود سپرده بانک‌ها را دوباره یاداوری کرده و گفته بانک‌ها بر اساس قانون مصوبه شورای پول و اعتبار ملزم به رعایت نرخ سود سپرده هستند و اگه بانکی تخلف کند برای آن پرونده تشکیل می‌شود.

بر‌اساس بخش‌نامه بانک مرکزی نرخ سود سپرده بانک برای سپرده کوتاه‌مدت(یعنی یک ماهه) 10 درصد، برای سپرده یکساله 16 درصد و برای سپرده های دوساله 18 درصد است، یعنی حتی اگه سرمایه‌تان را در سپرده‌های بلند مدت دوساله بانک‌ها هم سرمایه‌گذاری کنید باز هم بازدهی‌ای که کسب می‌کنیند کمتر از میانگین بازدهی صندوق‌های درآمد ثابت است. درواقع از هر جهتی ک به سپرده بانکی و سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد‌ثابت نگاه کنیم می‌بینیم اصلا به صرفه نیست که دارایی‌هایمان را در بانک سرمایه‌گذاری کنیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *