حقوقی‌های بورس در پی جبران فروش‌های دیروز | دیلی سیگنال 25 فروردین 1400

بعد از یک روز مثبت، بورس امروز دوباره به مدار منفی معاملات برگشت و شروعی قرمز رنگ داشت.

البته در ادامه معاملات شاهد افزایش اقبال به نمادهای بزرگ و رشد این دسته از سهام بودیم. این در حالی بود که کوچک‌ترها با عرضه‌های سنگین و عدم حمایت شدن مواجه بودند. به همین علت بر خلاف شاخص کل، شاخص هم‌وزن از همان ابتدا در مسیر نزولی به حرکت خود ادامه داد. شاخص کل بورس تهران با افت 1320واحدی (معادل 0.11درصد) همراه شده و هم‌وزن هم 0.18 درصد از ارتفاع خود را از دست داده است.

نکته مهم بازار امروز، عدم افت شدید ارزش معاملات است. به طوری که ارزش معاملات خرد به 2600 میلیارد تومان رسیده است. پالایشی‌ها، بانک‌ها و فلزات اساسی بیشترین معاملات را داشتند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، برکت و شستا بیشتر از همه معامله شدند.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

از دیگر نکات مهم بازار امروز، چرخش مجدد حقیقی‌ها به موقعیت فروش است.به نظر می‌رسد افت نسبی قیمت دلار و واگذار کردن کانال ۲۵ هزار تومانی و فروش سنگین برخی از حقوقی‌ها در نمادهای بزرگ بازار منجر شد تا از ترس ریزش بازار حقیقی‌های دست به ماشه از نیمه دوم بورس دیروز فروشنده شوند. دیگر عاملی را که برای این چرخش موقعیت و می‌توان ذکر کرد، ترس حقیقی‌ها از تکرار الگوی بورس از هنگام وضع دامنه نامتقارن است.

الگویی که طبق آن بورس چندین روز قفل صف فروش است، یک روز مثبت می‌شود و از فردای آن دوباره نمادها با صف فروش همراه می‌شوند. تکرار مداوم چنین وضعیتی در کنار فروش عجیب برخی از حقوقی‌ها در تعدادی از نمادهای کوچک منجر شد تا از نیمه دوم بازار دیروز حقیقی‌ها به شدت در سمت فروش فعال شوند و بازار هم تحت فشار فروش به سمت منفی‌ها برود.

در برنامه ی امروز به همراه آقای نیما میرزایی ، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص تاثیر تصمیم جدید سازمان بورس برای حمایت از بازار و تزریق 24 هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش اوراق ، برای خرید سهام گفتگو کردیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *