پیشبینی روند بورس در این هفته | دیلی سیگنال 1 مرداد

در هفته گذشته شاهد بهبود روند نمادهای منفی در طول هفته بودیم به طوری که از ۷۰ درصد به ۴۰ درصد در روز دوشنبه رسید. همچنین روند مثبت شاخص کل در آخرین روز کاری از دیگر نکات مثبت قابل اشاره است.

از طرف دیگر به طور میانگین روزانه ۴۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در بازار سهام ثبت شده است. برگزاری مجامع سالانه از علتهای افزایش عرضه‌ها در هفته گذشته است.

با توجه به شرایط بازار در روز دوشنبه، انتظار داریم که شاخص کل در اولین روز کاری در مدار مثبت کار خود را آغاز کند و درنهایت بر مقاومت 1.312 میلیون غلبه کند.

یکی دیگر از تحولاتی که در هفته آتی انتظار آن را داریم بازگشت بسیاری از شرکت‌ها از مجامع سالیانه خود است که می‌تواند سبب بالا رفتن میزان ارزش معاملات خرد شود. 

رادیو سیگنال در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها به موجب تقسیم سود خود به سهامداران بعد از مجمع از نظر قیمتی ارزنده‌تر خواهند شد و این دو موضوع در کنار هم می‌تواند سبب شود تا شاخص کل به سلامت از سطح مقاومتی خود عبور کند.

از لحاظ تکنیکالی بعد از شکسته شدن یک مقاومت معتبر، معمولا دوباره به سطح مقاومتی فوق یک پولبک اتفاق می‌افتد و سپس ادامه روند صعودی رقم می‌خورد. در این رابطه انتظار این می‌رود که شاخص کل و کلیت بازار در اولین روز معاملاتی در هفته پیش رو با روندی مثبت کار خود را آغاز کند اما عرضه‌ها به دلیل قرارگرفتن شاخص در محدوده مقاومتی شدت گیرد که البته می‌توان امیدوار بود که با فاصله گرفتن شاخص از سطح ۱.۳۱۰ شدت عرضه‌ها کاهش یافته و همین میزان سمت تقاضا تقویت شود.

در حال حاضر اندیکاتور RSI شاخص کل روند صعودی خود را قطع کرده و وارد وضعیت ساید شده است، اما مادامی که واگرایی منفی میان این اندیکاتور و نمودار شاخص کل به وجود نیاید، نمی‌توان نسبت به تغییر روند جدی شاخص کل از مثبت به منفی نگرانی داشت.

شاخص هم وزن نیز، در هفته گذشته نتوانست بر مقامت خط روند نزولی پیش روی خود غلبه کند و در نهایت با اندکی نوسان همچنان با این مقاومت دست به گریبان است. احتمالا در هفته آینده شاخص هم‌وزن بر مقاومت فوق فائق شود و در نتیجه افزایش عرضه‌ها در اواخر هفته، مجددا به سمت این سطح حرکت کند. 

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

نکته حائز اهمیت دیگر در این رابطه این است که میان دو سقف پیشین شاخص هم‌وزن و اندیکاتور RSI واگرایی منفی قوی شکل گرفته است که در صورتی که منفی‌ها هفته آتی در این شاخص تداوم یابند، مورد تایید قرار می‌گیرد و چشم‌انداز کوتاه مدت خوبی را نمی‌توان پیش‌روی این شاخص در نظر گرفت. اما با عبور از سقف قبلی در RSI و شکسته شدن روند نزولی میان مدت شاخص هم‌وزن این سناریو می‌تواند ناکام بماند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *