خارج شدن قرعه‌کشی خودرو از دست خودروسازان

راهنمای خرید و فروش خودرو را در اپلیکیشن سیگنال بخوانید!

“سال آینده تولید خودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه کشی نیست؛ برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در صنعت خودرو طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌ها کاهش یابد و این مهم تا پایان سال محقق خواهد شد.” این آخرین پیام وزیر صمت در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازیست؛ وعده‌ای که بار‌ها هم در فضای عمومی آن را تکرار کرده است. با توجه به وعده وزیر صمت مبنی بر حذف قرعه‌کشی خودرو در سال جاری و گفته‌های معاون وزیر صمت این انتظار وجود داشت که قرعه‌کشی خودرو حداقل در ماه‌های آتی حذف شود اما در بخشنامه ای که وزیر صمت روز گذشته به سازمان حمایت ابلاغ کرده است، معلوم شد که قرعه کشی خودرو فعلا حذف نخواهد شد.
فاطمی امین، در بخشنامه مذکور به سازمان حمایت اعلام کرده است که تا زمان ایجاد توازن در عرصه و تقاضای خودرو، تمهیدات لازم برای قرعه کشی متمرکز خودرو توسط این سازمان حداکثر تا بیست و پنجم اردیبهشت امسال فراهم شود و همه خودروسازها از هیجدهم اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی سازمان حمایت و صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند.

در این برنامه همراه با کارشناسان بازار خودرو آقایان مسیح فرزانه و فربد زاوه، به بررسی این موضوع و آینده ی صنعت خودرو در سال 1401 پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین مقالات آموزش خرید و فروش خودرو به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *