حذف دامنه نوسان، چالش ها و راهکارها

مسئولان حاضر در بازار سرمایه بعد از نوسانات ایجاد شده در بازار به دنبال راه حلی برای بهبود وضعیت بازار بودند که اعمال برخی از تغییر و تحولات را راه حلی مناسب برای این اتفاق عنوان کردند و به دنبال تصمیمات اتخاذ شده، در بهمن سال ۱۳۹۹، شورای عالی بورس دامنه نوسان را از منفی پنج تا مثبت پنج درصد به منفی ۲ تا مثبت ۶ درصد تغییر داد. 
اکنون و با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال هنوز تصمیمات نهایی درخصوص دامنه نوسان اتخاذ نشده است.

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران در این مورد به آخرین تصمیمات اتخاذ شده درخصوص حذف دامنه نوسان در معاملات بورس اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ بحثی از حذف کامل دامنه نوسان در بازار مطرح نشده است.
میثم فدایی گفت: حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه با توجه به تبعات منفی آن به هیچ عنوان قابلیت اجرایی شدن ندارد، بنابراین تاکنون هیچگونه بحثی در مورد آن انجام نشده است.

در همین رابطه در بخش اول برنامه امروز همراه با خانم طاهره جهانی،کارشناس و تحلیلگر بازار مالی در مورد دامنه نوسان و حذف آن گفتگو کردیم.

نفت و تاثیرات آن بر تورم بازارها

در بخش دوم برنامه ی این هفته با حضور آقای احسان چرمگی به بررسی نقش قیمت های بالای نفت در تشدید تورم در جهان پرداختیم. در ادامه به بررسی همه جانبه ابعاد تورمی و تاثیر آن روی اقتصاد کشورها پرداخته و تحولات اوکراین و برجام را نیز بررسی کردیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *