تلاش ناکام شستا برای مثبت کردن شاخص | دیلی‌سیگنال 8 فروردین 1400

بورس امروز با فشار فروش بیشتری نسبت به دیروز مواجه شد. به طوری که اغلب نمادهای بزرگ بازار از جمله خودروسازانی که دیروز با صف خرید همراه بودند با رِنج منفی مواجه شدند. نتیجه این اتفاق هم افت 2700 واحدی شاخص کل (معادل ۰.۲ درصد) است. در سمت مقابل اما نمادهای کوچک تر بورس همچنان تا حدی وضعیت بهتری داشتند. به طوری که شاخص هم‌وزن با رشد خفیف 0.16 درصدی توانست خود را سبزپوش نگه دارد.

کارشناس برنامه ی امروز آقای محسن اسلامی سرپرست بخش اوراق بدهی شرکت سبد گردانی اندیشه صبا بودند که تحلیل خود را از بازار ارائه دادند.

ایشان در خصوص بازار به 3 پارامتر مهم اشاره کردند که میتواند روی ادامه ی بازار تاثیر به سزایی داشته باشد.

می توانید گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل ها را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil  (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

این پارامترها به ترتیب بحث خرید خرد صندوق های درآمد ثابت، تغیر دامنه ی نوسان بازار و گزارشات اسفند ماه شرکت ها در سامانه ی کدال است که توجه به آنها را برای سرمایه گذاران بسیار مهم و اساسی میدانستند. در خصوص سند همکاری 25 ساله ی ایران و چین هم به این نکته اشاره داشتند که این سند ، رویکرد کلی دو کشور را مشخص میکند و در آن از قراردادی مابین دو کشور یاد نشده و نباید برای تصمیم در خصوص تاثیرات آن عجله کرد.

در بخش دوم برنامه هم با آقای محسن ابراهیمی پور کارشناس صندوق‌های سرمایه گذاری در مورد عملکرد دو صندوق دولتی دارایکم و پالایشی یکم گفتگو کردیم. این دو صندوق ETF دولتی در سال 99 به بازار سرمایه معرفی شدند.

هدف از عرضه این صندوق ها تامین مالی برای دولت بود. حدود 19 هزار میلیارد تومان هم تامین مالی صورت گرفت.

با اینکه قرار بود سه صندوق ETF در سال 99 عرضه شود اما تنها دو صندوق دارا یکم و پالایشی یکم پذیره نویسی شدند.
نکته ای که سرمایه گذاران باید به آن دقت کنند اختلاف قیمت NAV صندوق با قیمت معاملاتی آن است که این روزها شاهد اختلاف این دو برای صندوق دارایکم هستیم .

این در حالیست که این اختلاف برای صندوق پالایشی یکم، چندان وجود ندارد.

در این ویدیو به بررسی و تحلیل این دو صندوق و عملکرد آنها تاکنون با آقای محسن ابراهیمی پور، کارشناس صندوق های سرمایه گذاری پرداختیم.
همچنین ایشان به این نکته اشاره داشتند که یکی از مهمترین مشکلات صندوق های دولتی، عدم وجود بازارگردان مستقل بود.

در صورتی که در سال 1400 بازارگردان مستقل و با قدرت مالی بالا برای این صندوق ها تامین شود، می توان شاهد کم شدن نوسانات قیمتی در این صندوق ها بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران