فیلتر مثلثی‌های بورس تهران | 5 خرداد 1400

فیلتر مثلثی‌های بورس تهران | 5 خرداد 1400

در شرایطی که بورس ایران اوضاع روبراهی ندارد، برخی پولها را از بورس خارج کرده اند و برخی هم با افق بلند سهامداری می کنند ، احتمالا گروهی هم هستند که بازار را رصد کرده و مترصد شکار فرصتها هستند.

دخالتهای دولتی و تغییرات پشت سر هم قوانین که احتمالا با نیت خیرخواهانه صورت پذیرفته  متاسفانه تاکنون نتوانسته چندان موثر و اثربخش باشد و  در برخی موارد منجر به تاثیرات منفی و تشدید شرایط رکود هم شده است. همین موضوع سبب شده عده بسیاری اعتقاد داشته باشند که تحلیل ها خصوصا تحلیل تکنیکال بی فایده بوده و برای بورس ایران کاربرد چندانی ندارد! هر چند ممکن است این نظر تا حدودی صحیح بنظر برسد و این موضوعات سبب بهم خوردن شکل کلی چارت شده باشند، اما بزرگی شرکتها و میزان سهام شناور آنها نقش مهمی در کارا بودن دانش تکنیکال که بر اساس عرضه و تقاضا، تکرارها، قواعد روانشناختی و دانش احتمالات است دارد.

از زیرشاخه های تحلیل تکنیکال، ترید براساس تحقق الگوها در نمودارها می باشد این الگوها در دسته بندی های کلی مانند  الگوهای کلاسیک، الگوهای کندل استیک، الگوهای هارمونیک و … طبقه بندی شده اند.

یکی از الگوهای رایج که جزو الگوهای کلاسیک نیز محسوب شده و در مبحث الیوت با جزییات بیشتری به آن پرداخته شده، الگوی مثلث است.  مثلث ها انواع مختلفی داشته و فارغ از اسامی ای که در کتابها و مباحث آموزشی برای آنها گذاشته شده  عموما طبق یک قاعده  کلی رفتار می کنند به اینصورت که دامنه نوسان قیمتی طی مدت زمانی در یک فضای مثلثی شکل محصور شده و درست پس از شکست یکی از اضلاع ، قیمت حداقل به اندازه قاعده مثلث در همان جهت حرکت خواهد کرد!

از شروطی که باید در شکست اضلاع به آنها اهمیت داد، وجود کندل بلند و کشیده همسو با جهت قیمت در ناحیه شکست، وقوع حجم بالا در ناحیه شکست و تثبیت شکست در روزهای بعد از آن است و فقدان هر کدام از این شروط سبب نقض شدن یا کم اهمیت بودن شکست و نامعتبر بودن تشکیل الگوی مثلث می شود.

مثلث ها نشانه خستگی سرمایه گذارن و سهامداران است و بیشتر در اصلاحات قیمتی دیده می شوند معمولا هر چه  شناوری و ارزش بازار شرکت بزرگتر باشد و قیمت سهم هم مدت زمان بیشتری در داخل ناحیه مثلثی شکل محصور شده باشد شرایط بهتری برای تشکیل الگو بوجود خواهد آمد و مانند یک فنر جمع شده قیمت، پتانسیل بیشتری برای حرکت کردن ذخیره می کند. یادتان باشد در داخل محدوده مثلث شکل ، ناحیه ترید ممنوع بوده و تازمان شکست یک از اضلاع مثلث باید صبور بوده و تنها با رعایت سه شرط شکست که در بالاتر عنوان شد می توان بدنبال فرصتهای معامله گری بود.

آموزش کامل الگوی مثلث را در فیلد پایین مشاهده نمایید.

معاملات بر اساس الگوی مثلث در تایم فریم روزانه بیشتر برای سرمایه گذاری میان مدت مناسب است. ما در ادامه لیست تمامی سهامی که در حال تشکیل الگوی مثلث هستند را از بقیه سهام فیلتر کرده و در ادامه ارائه می کنیم. طبیعی است این نمادها سیگنال خرید یا فروش نیستند اما می توان برای شکار فرصتها این نمادها را تحت نظر داشت و  از آنها بعنوان ایده معاملاتی استفاده نمود.

تحلیل تکنیکال تاصیکو

تحلیل تکنیکال تاصیکو

تحلیل تکنیکال جم

تحلیل تکنیکال جم

تحلیل تکنیکال دفارا

تحلیل تکنیکال دفارا

تحلیل تکنیکال سخوز

تحلیل تکنیکال سخوز

تحلیل تکنیکال شپدیس

تحلیل تکنیکال شپدیس

تحلیل تکنیکال شیراز

تحلیل تکنیکال شیراز

تحلیل تکنیکال فجر

تحلیل تکنیکال فجر
روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

تحلیل تکنیکال فولاژ

تحلیل تکنیکال فولاژ

تحلیل تکنیکال قرن

تحلیل تکنیکال قرن

تحلیل تکنیکال کگل

تحلیل تکنیکال کگل

تحلیل تکنیکال کنور

تحلیل تکنیکال کنور

تحلیل تکنیکال وایران

تحلیل تکنیکال وایران
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

تحلیل تکنیکال وسپه

تحلیل تکنیکال وسپه

تحلیل تکنیکال ولتجار

تحلیل تکنیکال ولتجار
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *