برترین و ضعیف‌ترین گروه صنایع فروردین 1400

برترین و ضعیف‌ترین گروه صنایع فروردین 1400

بورس ایران در سال 1399 فراز و فرودهای زیادی را تجربه نمود چهار ماه ابتدای سال تقریبا اکثر نمادها رشد قیمتی چند برابری را تجربه نمودند و از مرداد 99 در حال ریزش و پس گرفتن رشدهای قبلی بوده است. در فروردین 1400 هم تداوم روزهای منفی و قفل شدن صفهای فروش را شاهد بودیم. اما رفتار همه گروههای صنعت مثل هم نبودند و بعضی شرایط بهتری داشتند بهترین گروههای صنعت در فروردین 1400 گروه نساجی با 14.4%  بیشترین بازدهی را داشته است گروه تجهیزات صنعتی 6.8% و گروه بیمه با 6.1% رشد پیشتازان گروه صنایع در اولین ماه سال 1400 بودند.

پربازده نمادها در گروه نساجی عبارت بودند از از نمرینو 19.5% و نطرین 3.3%

بیشترین رشد نمادها در تجهیزات صنعتی مربوط بوده به بکام 11.8% و بتک 1.1%

در گروه صنعت بیمه ای هم نمادهای بپاس با 14.5% ، ورازی با 10.4% و میهن با 6% پر بازده ترین های گروه بوده اند.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

از آن سو در بسیاری از گروههای صنعت کاهش با کاهش ارزش سهام مواجه بودیم گروه محصولات قندی با 21.8%- ، فرآورده های نفتی با 14.1%- و گروه فلزی با 14.1-    بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده اند.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

بنظر می رسد بورس ایران فعلا قصد بهبود ندارد و مانند ماههای گذشته فروردین ماه بازه پر رونقی برای بورس نبود. مهمترین چالش های پیش روی بورس ایران در حال حاضر عبارتند از بی اعتمادی و سرخوردگی عمومی نسبت به سرمایه گذاری در بورس، جذاب تر بودن بازارهای دیگر از جمله ارزهای دیجیتال، بیم و امیدهای مذاکرات برجامی ، نامشخص بودن روند افزایشی یا کاهشی نرخ ارز ، تغییر مداوم قوانین و مقررات و …

عده ای از کارشناسان اعتقاد دارند برخی نمادها به قیمت های ارزندگی رسیده اند اما اتفاق خاصی در بازار نمی افتد. در شرایط فعلی که هر روز شاهد پایدار بودن صف های فروش هستیم اگر هم کسی تمایل به خرید یا سرمایه گذاری داشته باشد ترجیح می دهد فردا با قیمت کمتری بخرد و تداوم صف های فروش مجددا باعث استمرار این چرخه می شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *