تحلیل تکنیکال رمپنا | 7 فروردین 1400

تحلیل تکنیکال رمپنا | 7 فروردین 1400

گروه مپنا یکی از شرکت های فعال در گروه خدمات فنی و مهندسی، در تابلو اول و فرعی بورس با نماد “رمپنا” مورد معامله قرار می گیرد.

تابلو معاملات:

در جریان معاملات اولین روز هفته از سال جدید، بیش از 20.6 میلیون برگ سهم به ارزش 37.4 میلیارد تومان با قیمت پایانی 1814 تومان ( 5.96%+) داد وستد شد و با صف خرید به کار خود پایان داد.

خریداران دست برتر را در معاملات امروز داشتند به طوری که نسبت قدرت خریدار به فروشنده حقیقی عدد 9.7 را نشان می دهد و بیش از 23 میلیارد تومان ورود پول حقیقی (فروش حقوقی) به سهم داشتیم.

تحلیل تکنیکال:

بررسی سهم در دوره زمانی هفتگی حاکی از صعود سهم در قالب یه الگوی اصلاحی بالارونده است که از اواسط تیرماه سال قبل با افزایش عرضه ها وارد گام اصلاحی فعلی خود ( X موج) شد که با تکمیل آن می توان انتظار صعود سهم در قالب موج بزرگ Z را داشت.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

در نمودار روزانه به طور دقیق تری بررسی خواهیم کرد.

نمودار: هفتگی، لگاریتمی، تعدیل عملکردی

تحلیل تکنیکال رمپنا
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

نمودار: روزانه، لگاریتمی، تعدیل عملکردی

تحلیل تکنیکال رمپنا
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

همانطور که در نمودار روزانه مشخص است، قیمت توانسته است خط روند نزولی کوتاه مدت خود را رو به بالا بشکند و با ریتم خوبی در حال حرکت به سمت قیمت های بالاتر است.

اولین محدوده مقاومتی سر راه حرکت سهم، محدوده 1840-1880 تومان و در صورت عبور، حوالی قیمتی 2040 تومان را می توان به عنوان هدف بعدی در نظر گرفت.

طبق سناریو احتمالی، با رسیدن به محدوده 2040 تومان باید شاید افزایش عرضه ها در این نماد باشیم و قیمت سهم به منظور تکمیل آخرین لگ اصلاحی افت داشته باشد.

حد بی اعتباری سناریو فوق، عبور قیمت از سقف موج b در حوالی 2300 تومان و همچنین شکست حمایت 1420 تومان خواهد بود.

جمع بندی:

به نظر می رسد با توجه به قدرت خریداران، رسیدن به هدف 2040 تومان دور از دسترس نباشد. اما ادامه دار بودن این روند به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که باید رفتار سهم در این محدوده زیر نظر قرار داد و بهترین تصمیم را گرفت.

شما می توانید بروز رسانی تحلیل ها و رصد بازار در تایم معاملات را در کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *