حمایت از دست رفته در گروه شیمیایی

حمایت از دست رفته در گروه شیمیایی

یکی از گروه هایی که به واسطه اخبار و حواشی منفی پیرامون خود و به تبع آن فشار فروشی که در این گروه ایجاد شد حمایت هایی را از دست دادند گروه شیمیایی بود.

این گروه که در نیمه نخست امسال معاملات خوبی را تجربه کردند و بر خلاف اکثریت بازار بازدهی خوبی را از خود به جای گذاشتند امروز حال و هوایی ناخوش را در کنار کلیت بازار تجربه می کنند و راه رفته را در حال پسگرد هستند.

پس از رفع نگرانی هایی که پیرامون نرخ خوراک این صنعت به وجود آمده بود امروزه کاهش قیمت دلار را می توان به عنوان موثر ترین اهرم فشار این صنایع دانست، و در کنار حواشی نرخ خوراک(که طی بیانیه ای قبلا مرتفع شد) و وضع مالیات برای برخی محصولات این گروه موجب افزایش فشار فروش در این گروه گردید.

هر چند که کاهش نرخ دلار خود دلایل مختلفی می تواند داشته باشد اما چنانچه زمزمه های ایجاد توافقی جدید و احتمال رفع محدودیت ها باعث این افت قیمتی باشد نمی توان این اتفاق را به نفع این گروه و صنایع صادرات محور ندانست. و در واقع ممکن است در کوتاه مدت هیجاناتی منفی دامن صنایع صادرات محور را بگیرد اما در بلند مدت این رویداد بیشتر به نفع این صنایع خواهد بود تا به ضرر آنها ، چرا که تسهیل در صادرات و افزایش آن و بهبود حاشیه سود این صنایع که در زمان تحریم با تخفیف های صادراتی برای مشتریان کاهش یافته بود، باعث کاور شدن کاهش قیمت دلار شده و چه بسا شرایط سود سازی بهتری را هم برای شرکتها فراهم آورد. البته قیمت های جهانی را نیز باید در نظر گرفت چرا که زمان طلایی رشد قیمتهای جهانی متاسفانه سایه تحریم بر سر ایران بوده و باید این فرصت را نیز تا حدودی از دست رفته دانست.

در ادامه به تحلیل نموداری شاخص شیمیایی خواهیم پرداخت

همچنین شما مخاطب عزیز می توانید به محتوایی که در چند روز گذشته پیرامون این صنعت به صورت جامع انجام شد از اینجا رجوع کرده و تحلیل تکنیکال نماد های این گروه را که قبلا ارائه داده شده بود، مجدد مورد مشاهده قرار دهید.

نمودار شاخص گروه شیمیایی

نمودار شاخص گروه شیمیایی
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

نمودار این گروه پس از افزایشی که در نیمه نخست امسال تجربه کرد و با رسیدن به سقف مرداد ماه 1399 مجدد با عرضه رو به رو شد و در گذر از این سقف ناتوان ماند. در تصویر نیز خط ترندی که کف های کوتاه مدتی را در قسمت پایانی نمودار مشخص کرده است با فشار فروشندگان شکسته شده و با بازگشت مجدد به آن به نظر قصد پولبک به این ناحیه را داشته است.در واقع مادامی که این نمودار نتواند بالای این خط ترند و مهم تر از آن بالای سقف قبلی در 112100 واحدی نفوذ نماید و در آنجا تثبیت کند، به احتمالات کاهشی  باید با شواهد موجود وزن بیشتری داد. در صورتی که روز های آینده نیز شاهد فشار فروش در این گروه باشیم یکی از مهم ترین حمایت ها را باید در 82000 الی 78000 واحد در نظر گرفت که فاصله زیادی از موقعیت فعلی نمودار ندارد، اما چنانچه این سطح نیز از دست برود ناحیه حمایتی بعدی در محدوده 67000 الی 61000 واحدی قرار میگیرد که نفوذ به این ناحیه کار این گروه را سخت خواهد کرد.

با توجه به موارد گفته شده و به جهت جمع بندی برای حمایت های گفته شده می توان به این امیدوار بود تا در آینده چنانچه فشار فروش ادامه دار باشد، اولین حمایت (82000الی 78000) بتواند نقش موثر تری برای کاهش فشار فروشندگان ایفا کند اما حتما باید شواهد تضعیف و کاهش قدرت فروشندگان در این ناحیه مشاهده شود تا بتوان تصمیم بهتری گرفت..

برای مشاهده تحلیل های بیشتر به کانال تلگرام تحلیل با سیگنال به آدرس signal-tahlil  مراجعه فرمایید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *