تحلیل تکنیکال نماد فباهنر

تحلیل تکنیکال نماد فباهنر

شرکت صنایع مس شهید باهنر با نماد فباهنر در گروه فلزات اساسی قرار دارد و در زمینه تولید انواع فراورده های مسی وآلیاژی مسی و برنجی فعالیت می کند.

طی گزارش 9 ماهه که این شرکت اخیرا روانه کدال نموده است، توانسته در 9 ماهه سود عملیاتی 12567 میلیارد ریال و سود خالص 10601 میلیارد ریال را به ثبت برساند، در واقع روال سود سازی فباهنر در سال مالی جاری به این صورت بوده که در 3ماهه اول به ازای هر سهم(با سرمایه قدیم) 1961 ریال سود و در 6 ماهه 4826 ریال و در ادامه در 9 ماهه این سود را به   9424 ریال، رسانیده است. در واقع سود هر سهم فباهنر در 9 ماهه با سرمایه جدید 4038 ریال می باشد و در این روند سود سازی، روندی رو به رشد را به نمایش گذاشته است . در ادامه به برررسی نمودار قیمتی این نماد خواهیم پرداخت.

نمودار تحلیل روزانه فباهنر از نمای دور

نمودار روزانه
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در نمودار روزانه از نمای دور فباهنر مدتهاست که دریک ترند صعودی قرار دارد و روند خود را به صورت منظم بر روی این خط ترند حفظ نموده، هم چنین از خط چین صعودی موجود در تصویر نیز می توان فعلا به عنوان یک حمایت دیگر در کنار خط ترند صعودی نام برد. در نتیجه حفظ این دو حمایت نقش اصلی را در ادامه رشد قیمت ایفا می کند.

نمودار تحلیل روزانه فباهنر از نمای نزدیک

نمودار روزانه از نمای نزدیک
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در نمای نزدیک این نمودار نیز قیمت را می توان در یک کانال صعودی کوتاه مدت با شیب ملایم دید که هم اکنون بر روی مید لاین این کانال در حال نوسان است. و هم چنین با رشدی که امسال برای قیمت این سهم اتفاق افتاد، توانست سقفی جدید را به ثبت برساند. در واقع نمی توان گفت قیمت توانسته به صورت محسوسی سقف تاریخی قبلی خود را در 2800 تومان بشکند، اما توانسته از آن به صورت موقت عبور کند و سپس به همان حوالی باز گردد. در حالی که در این بازگشت نیز نتوانسته به صورت مشخصی در زیر سقف قبلی خود قرار گیرد و هم زمان با افت اخیر خود ضعف فروشندگان را نیز می توان دید. لذا در مجموع تا زمانی که قیمت بر روی سطوح حمایتی اشاره شده در تصویر قرار دارد، می توان برایش در آینده قیمت های بالاتری را نیز در نظر داشت.

چنانچه در آینده نیز شاهد رشد قیمت باشیم، می توان مقاومتهای سقف کانال کوتاه مدت صعودی، و پس از آن محدوده قیمتی 3850 الی 4350 تومان و پس از آن محدوده قیمتی 5300 الی 6000 را بر سر راه رشد قیمت متصور بود.

در هر صورت نمی توان همیشه چشم به امید رشد قیمت سهم داشت، لذا سعی کردیم با محدوده هایی که معرفی شد، این دید گاه را فیلتر کرده و برای مواقع بحرانی نیز راهکاری ارائه دهیم.

مقایسه فباهنر با شاخص گروه فلزات اساسی

در نمودار زیر به مقایسه روند حرکتی فباهنر با شاخص گروه خود می پردازیم.

مقایسه شاخص

در مقایسه فوق می توان برتری حرکتی فباهنر را نسبت به شاخص گروه خود و به تبع آن برتری نسبت به اکثر هم گروهی های خود مشاهده کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *